Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Joolien schreef:Ahhh ok, ik dacht al. Maar goed ze staat er evengoed niet fijn op, dat is wel te zien op de foto's in je op.
Trouwens de kogel dik door een peesblessure is volgens mij niet logisch?
ZusJacobs schreef:Alle foto's zijn van schuinvoor en dat blijft lastig beoordelen, goede foto zou zijn recht van voor en van de zijkant. Liefst met een stuk been erop. Ik blijf erbij dat ze niet mooi op de hoeven staat, en als je haar correct laat bekappen je al een stuk van het groeiprobleem oplost en dus ook de gevoeligheid weghaalt.
Joscaa schreef:Geef haar eens een week metacam en kijk of je dan een ander paard heb. Is dat het geval, heeft ze zonder pijnstillers gewoon pijn waardoor ze zo mat etc word.
Ik hoop dat ze nu fit blijft, op die laatste hoofdfoto ziet ze er een stuk fanatieker uit.
timokyana schreef:Je zou eens contact op kunnen nemen met ingeborg Heystek van Paard actief.
Zij is sportmasseuse en behandeld ook met Cranio.
Ik weet zeker dat je haar vrijbijvend kan mailen om eens advies te vragen, je kunt haar zeggen dat ik j door heb verwezen naar haar.
In elk geval sterkte, hopelijk vind je een oorzaak/ oplossing, ik weet hoe frustrerend het is als je paard je zegt dat er iets is maar je er niet de vinger op kunt leggen.
timokyana schreef:Ik kan je eventueel Ellen Kral ( accupunctuur) ook nog aanbevelen, die heeft mijn merrie aardig weer op de been gekregen. Maar zoals ik nu lees merk je al verschil bij de weg die je in gegaan bent.
Heel veel geluk! Fijn dat je zo betrokken bent voor je paard!
Lindsey_99 schreef:
Focussed schreef:Cushing laten testen met TRH test! Die wordt geadviseerd bij paarden die bij ACTH negatief testen maar toch symptomen hebben. Is vele malen gevoeliger en spoort Cushing veel beter op.
Leeftijd, gevoelige zolen, humeurigheid. Ook vind ik die ingezakte rug erg typisch (ook een Cushing symptoom).
kelly118 schreef:Suzan van http://www.dekapschuur.nl heeft ons heel erg goed geholpen met de pony. Kijkt naar het beestje in zijn geheel. Niet alleen maar symptoombestrijding. Beslist een aanrader.
Geryon schreef:Even een ander soort berichtje. Wel eens aan boomloos gedacht? Lijkt mij echt een hele goeie voor de jouwe, omdat ze zo verandert. Een boomzadel kan zich daar niet aan aanpassen. Die deuken naast de schoft horen ook echt niet en als en zadel hierop past, krijgt ze ook niet echt de kans om een betere rug en bespiering te krijgen.