prikkeldraadwond(foto's kunnen als schokkend worden bevonden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Re: prikkeldraadwond(foto's kunnen als schokkend worden bevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:36

Even een stipje, ik heb een merrie (gehad) met de zelzelfde soort verwonding, dezelfde plek en hetzelfde verloop van de wond.
ik ben nu op school, ik zal vanmiddag/ vanavond proberen te reageren.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:00

Wow dag was inderdaad schokkend! En die wond was echt erg!! Fijn dat het nu beter gaat :))

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:09

heb het helaas ook meegemaakt. Alleen was het bij mij koord en geen prikkeldraad. Is wel een erg grote wond. Dus volgens mij is het wel normaal dat het zo lang duurt. Bij haar was het niet zo groot en duurde het ook dikke 5 maanden voor het weer heelde.

Ze was toen 2 en heeft dr gelukkig geen last meer van.
Veel succes nog met het herstel.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:15

Wow, dat ziet er naar uit.
Inderdaad de plek was ook niet de handigste.
Gelukkig gaat het nu de goede kant op, maar zo een verwonding vraagt véél van zowel paard als eigenaar!!
Veel sterkte met de laatste loodjes en hopelijk houd je paard er niks blijvend aan over!!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:26

Dank je wel! Ik ga het eens opzoeken! Ze heeft inderdaad ook al vaker last van einschuss gehad!

Len_ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:30

Ik heb helaas ook zo iets meegemaakt met mijn paard. Maar bij ons was het ook gewoon draad en geen prikkeldraad. De wond kon wel deels gehecht worden. Het ongeluk is in mei gebeurd en in december was het eindelijk dicht. Qua oppervlakte was het ongeveer hetzelfde als bij TS. Nu moet nog op het laatste stukje het haar weer terug groeien.
Wij hebben ook Mesitran gebruikt en ik ben er echt super tevreden mee! Tussentijds (toen was hij nog niet van mij, maar ik verzorgde hem toen wel) waren wij overgestapt op een andere zalf (Aloe vera met propolis), maar daar werd de wond heel droog van en ik zag niet echt vooruitgang. Naar enkele weken weer overgestapt op Mesitran en toen ging het best snel dicht.
Zit nu te twijfelen, of ik op de huid waar nog geen haren zitten Mesitran moet blijven smeren of over moet gaan op Calendumed of iets dergelijks om te voorkomen dat er echt littekens blijven en de haren terug groeien. Iemand ervaring ermee?

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:06

Ik smeer de mesitranzalf ook op het littekenweefsel waar nog geen haar op zit en merk dat de haargroei wel bevorderd word

Len_ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:14

NatalieLot schreef:
Ik smeer de mesitranzalf ook op het littekenweefsel waar nog geen haar op zit en merk dat de haargroei wel bevorderd word

Super, dan ga ik die blijven smeren.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:32

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie fijne reacties ik zal jullie op de hoogte houden van haar herstel! Het doet me wel goed dat jullie met me mee leven

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:58

Jeetje wat een nare wond. Ziet er al stukken beter uit. Goed dat je begonnen bent met mesitran!

Mijn paard had ook een andere wond op haar spronggewricht, dan wel door een schop van een paard. Kon gelukkig gehecht worden. Was een winkelhaak van bijna 7cm. Na 2 weken gingen de hechtingen eruit, maar was nog niet echt goed dicht. Door het liggen ook paar keer goed open gesprongen. Ben toen ook met honingzalf gaan smeren en na 2/3 weken zat er een korst op. Het is in oktober gebeurd en nu is het haar bijna terug gegroeid. Bijna zo'n 2,5 maand. Wond bij jouw paardje was wel een stuk dieper, het duurt lang.. maar ik geloof dat dit wel dicht komt!

En het vocht heeft die van mij ook best een tijd last van gehad. Helemaal de eerste dagen op stal (met uitloop, helemaal op stal was geen doen), naar mate ze wat meer naar buiten mocht, eed dat beter. Ik weet niet of die van jou buiten loopt? (Misschien overheen gelezen) optie misschien nog via de DA vochtafdrijvers? Of misschien wat wildvlees? Pony van m'n vriendin die van de zomer over het draad kwam zetten en op het asfalt is geknald had hele kapotte knieën, ook ingepakt gestaan.. en die heeft nu ook nog wat dikke knieën.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:03

Wat een wond!
Op de eerste foto's is het 'gewoon' een flinke, maar wel nette wond.
Die foto's is in het midden schrok ik ook wel van!
Fijn dat het nu weer wat beter gaat!

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:09

Dat ziet er erg pijnlijk uit

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:15

Had je de foto's niet beter in een linkje kunnen zetten? Word hier namelijk echt naar van :o. Kunnen modjes dat nu niet doen?

In ieder geval, ik hoop dat je paard snel hersteld :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:21

Poe he das niet niks!
Wat zei de dierenarts over het wildvlees en het vormen daarvan.
Een oud-verzorgpaard van mij heeft ook zoiets gehad op de precies zelfde plek, nu niks meer van te zien maar was wel te hechten.
Wildvlees werd bij haar weggesneden om de dag ofzo.
Duurt wel lang omdat het zo'n bewegelijke plek is!

Succes met het herstel!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 17:53

Mijn dierenartsen wilde het niet weg snijden dat moest ik laten doen in de kliniek en dat wilde ik niet, achteraf had een andere da het wel willen doen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:00

Ik heb ook echt onwijs goede ervaringen met mesitran, bij een mens welliswaar.
Toen gekocht omdat ik hier echt verbluffende resultaten met een merrie met een gat in haar hals zag.
Dit geval was ook echt een drama, genas voor geen meter!
Sinds de mesitran ging het als een speer, dat zie ik op jou foto's ook terug.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 20:12

Ja brn erg blij ermee! Het gaat nu ook eindelijk de goede kant op! Ik weet nog toen ik gebeld werd op het werk, heb anderhalf uur als een kip zonder kop rond gerend omdat ik niet weg kon, was zo in paniek, en nu 5 maanden later begint het eindelijk rustig te worden, en de ene dag is het been dikker dan de andere dag, en zodra het weer wat beter word wil ik langzaam wat gaan beginnen met rustig stappen aan de longe, zodat ze weer een beetje conditie kan opbouwen

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:27

:oo
Die eerste foto dacht ik nog, valt mee, tot ik verder ging, jeetje wat een nare wond zeg!

Maar het ziet er nu super uit!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:40

ik zweer ook bij honingzalf
hond kreeg grote open wond doordat hij niet kon tegen oplosbare hectingen
via de dierenarts honingzalf gekregen en na een paar dagen super effect en nu niks meer van te zien al zal dat bij een paard denk ik wat anders liggen

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:32

Even heel hard maar je beseft je toch hopelijk wel dat je als eigenaar hier je hand in eigen boezem dient te steken.
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 10-01-15 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mika2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:38

jeetje veel sterkte en succes!!!
:(

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 20:44

farahdiba46 schreef:
Even heel hard maar je beseft je toch hopelijk wel dat je als eigenaar hier je hand in eigen boezem dient te steken.

Hoe bedoel je?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:40

Nou, JIJ bent eigenaar dus JIJ hebt bepaalt dat het akkoord was dat je paard in een land met prikkeldraad kwam te staan...

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:43

NatalieLot schreef:
Joscelyn schreef:
Wauw ik blijf me verbazen hoe goed die honingzalf werkt! Het is echt mooi aan het genezen! Fijn, want die middelste foto's word je niet blij van... Maar eh, wel zorgen dat je merrie niet meer bij prikkeldraad in de buurt komt hey! :j

Ze staat wel nog afentoe langs de prikkeldraaf als ze naar buiten gaat maar dat zijn zo'n grote weide dat is bijna onmogelijk om in te blijven hangen. Zomerperiode gaat ze wel alleen nog maar langs lint
sorry en gewoon nog steeds blijven doen ook |(