Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kaus schreef:Bij ons staan ze als het de hele dag met bakken uit de hemel komt een paar uurtjes op de paddock (als de wei te nat is) en dan lekker op stal.
Is niks aan voor de paarden om met hun kont in de regen, zonder eten op een natte wei te staan. Ze gaan zodra je ze roept dan ook graag naar binnen.
Ik leef nog. Paarden leven nog.
verschilt gewoon gigantisch per paard
daarnaast, met deze wind nu.. stel er waait iets om en ze gaan door het lint dan ben jij werken en heb je er geen zicht op. Paarden die tevreden zijn maakt het echt niets uit of ze nu binnen hun hooi staan te eten of buiten, zolang ze maar gewoon goed verzorgd worden en hun aandacht krijgen is het al gauw goed. Dat eeuwige '24 uur buiten' is meer iets wat mensen nodig vinden. Onze paarden zijn allang geen wilde dieren meer dus hoeven wij ze ook niet zo te behandelen.
(haflinger he). Ze heeft wel een schuilstal! M'n verzorghaf liep enkele weken terug kreupel en moest hierdoor stalrust krijgen. Ze vond het verschrikkelijk, staan gillen en staan draaien. Ook als het regent en ik laat haar even in stal der eten op eten. Ze is het er niet mee eens, ze eet het buiten wel, in de regen
Toydoll schreef:Gewoon naar buiten hoor daar kunnen ze wel tegen.
Echt lekker vinden ze het niet, maar opgesloten staan is ook zielig, het zijn maar een paar uurtjes...
24.7 buiten zonder schuil vind ik wel zieliger met dit weer, maar die paar uurtjes.
Paperboy: het zijn nogal gewoonte dieren, dus dat is zo aangeleerd, heeft niets met voorkeuren te maken.
Moet wel zeggen dat mijn pony's toen ik aankwam (uitloopstal) om 2 uur ook allemaal binnen stonden met koppies naar buiten van, baas, het regent XD haha. Maar ze staan ook vaak gewoon buiten met regen.