Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Toydoll schreef:love_horse1 schreef:je geeft toch ook geen hondenvoer aan een vis?
Haha ja want dat is een goede vergelijkingMijn hond eet afentoe ook kattenvoer hoor.
Lisaapee schreef:Neeniet doen. Koeienbiks bevat veel meer waardes (energie, eiwitten, pulp etc.) dan paardenbiks.
Alleen voer dat gemaakt is voor paarden aan een paard geven. Appels. wortelen, pepermuntjes (niet die scherpe) en suikerklontjes kan ook als beloning, maar wel met mate
Lekker tegenstrijdig antwoordMensen die pepermuntjes en suikerklontjes aan hun paard geven moeten ook hun handen afgehakt worden, dan kan je nog beter 1 korrel koeienbiks als beloning geven XD
Maar je moeder kan toch heus wel voor 8 euro zo'n zak biks kopen, doe je waarschijnlijk anderhalf jaar mee ofzo als je het alleen per brokje gebruikt als beloning.
Wortels en appels in stukjes snijden ben je duurder uit.
Toydoll schreef:love_horse1 schreef:je geeft toch ook geen hondenvoer aan een vis?
Haha ja want dat is een goede vergelijkingMijn hond eet afentoe ook kattenvoer hoor.
Lisaapee schreef:Neeniet doen. Koeienbiks bevat veel meer waardes (energie, eiwitten, pulp etc.) dan paardenbiks.
Alleen voer dat gemaakt is voor paarden aan een paard geven. Appels. wortelen, pepermuntjes (niet die scherpe) en suikerklontjes kan ook als beloning, maar wel met mate
Lekker tegenstrijdig antwoordMensen die pepermuntjes en suikerklontjes aan hun paard geven moeten ook hun handen afgehakt worden, dan kan je nog beter 1 korrel koeienbiks als beloning geven XD
Maar je moeder kan toch heus wel voor 8 euro zo'n zak biks kopen, doe je waarschijnlijk anderhalf jaar mee ofzo als je het alleen per brokje gebruikt als beloning.
Wortels en appels in stukjes snijden ben je duurder uit.

dresjoepie schreef:Idd gwn thuis een appel of wortel in hele kleine stukjes snijden En dan voer je maar een halve
En te dik betekend dus meer beweging Ren je ook wel eens met de shet ?? Dat zou al een goed begin zijn om tussendoor steeds rondje te laten draven Is voor jou conditie ook goed En dan steeds wat vaker en langer rennen Dat zal al veel schelen
fransje23 schreef:iiSunshine schreef:Ze hebben er ook een bak met witlof dingen liggen waar mn pony ook nog wel eens van snoept. Wordt ze daar ook dik van? Het gaat me eigenlijk er voorl om dat ik voor een paar trucjes nietheel verl geef want ze is nogal dik
Zijn zeker witlofwortelen, ook wel witlofpennen genoemd, lijkt op een witte winterwortel?
Die kan je de pony ook geven, even in kleine stukjes snijden. Overigens niet in schijfjes snijden want ook dat kan weer blijven hangen in de slokdarm.
Kuggur schreef:Mwoah, niet té dramatisch, ja ze hebben een heel ander spijsverteringsstelsel, maar die zijn beide ontworpen hetzelfde soort voer te verteren.
Ik heb een zwangere/zogende merrie wel eens koeienbix bijgevoerd (op aanraden van dierenarts en met mate), en dat ging prima.
De TS is niet van plan het er kilowijze in te scheppen, maar het als beloning te gebruiken, het lijkt me sterk dat de pony problemen krijgt van letterlijk een paar korreltjes bix.
spicegirl schreef:@kuggur- als je biologie hebt gestudeerd, moet je toch wel weten, dat wilde paarden, en zeker wilde koeien niet bestaan.
er bestaan wel VERwilderde paarden, die dus gewoon hetzelfde zijn als onze huis-paarden.
al het vee (kip, koe, varken, schaap ) zijn gefokt voor en door de mens.
en bestaan als zodanig niet in het wild.
spicegirl schreef:@kuggur- als je biologie hebt gestudeerd, moet je toch wel weten, dat wilde paarden, en zeker wilde koeien niet bestaan.
er bestaan wel VERwilderde paarden, die dus gewoon hetzelfde zijn als onze huis-paarden.
al het vee (kip, koe, varken, schaap ) zijn gefokt voor en door de mens.
en bestaan als zodanig niet in het wild.
Kuggur schreef:Wat eten koeien in het wild? gras.
Wat eten paarden in het wild? gras.
Wil je me nu echt overtuigen dat deze verschillende spijsverteringsstelsels niet zijn geevolueerd om dezelfde soort voeding te verteren? Want dat is de stelling waar je het niet mee eens schijnt te zijn.
(En spaar me verdere lezingen, ik heb universitair biologie gestudeerd, ik heb alle boeken zelf wel op de plank staan.)
NB. Er zijn óók goede redenen koeien geen mais te geven.