Dais_ schreef:Hoe groot zijn de plekken bij jouw paard? En staat je paard nog wel op het land of enkel op stal? Had je paard last van dikke benen?
Met wat moest je het 1x goed wassen?
Waarom dien je de prednison te geven?
Met het uitstrijkje is gekeken welke ab geschikt was en dat was (gelukkig) degene waar ik al mee bezig was (per toeval een andere gekregen dan normaal gegeven zou worden).
De huid is bij mijn paard nu wel rustig, maar zoals je schrijft is het idd nu schilferig op de kale (rustige) plekken.
Bij mijn paard waren allebei de kootholtes open, de zijkanten van beide kootholtes en de voorzijde van bijde pijpbeenderen. Rondom dus. Hij heeft enorme dikke benen gehad (binnen een paar uur tijd) maar toen meteen de DA ingeschakeld en na de eerste prednison waren de benen de volgende ochtend dun en de dag erna ook niet meer knalrood. De prednison is voor de onsteking en de antibiotica om de bacterie eerst van binnenuit aan te pakken.
Mijn paard heeft wel buiten gestaan, maar met de benen helemaal ingepakt en in een droge paddock (veel sneeuw geschept dus). Zijn stal hou ik kurk droog.
Omdat betadineschampoo erg uitdroogt en etsend is gebruik ik hibiscrub om zijn benen te wassen. (Is een spulletje wat mijn man in zijn praktijk gebruikt om zijn handen te ontsmetten voor een ingreep (hij is huisarts)). Hierdoor word de natuurlijke balans van zijn huid niet teveel aangetast. Ik was en droog zijn benen om de 4 dagen ongeveer (om de ingedroogde vetramil te verwijderen).