Wat is dit? Ontsteking 2 maanden na castratie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_ENGEL_

Re: Wat is dit? Ontsteking 2 maanden na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:38

Diesel_ is er al wat verbetering zichtbaar?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:30

Dit is Botryomycosis. Ga naar je veearts. Het gaat niet vanzelf over en moet door de veearts weggesneden worden. Het is een bacteriële ontsteking van verschillende bacteriën aan het uiteinde van de zaadstrengen. Alleen antibiotica werkt niet voldoende het moet echt weggesneden worden.

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:09

Ik herken dit ook.
Na de castratie zag het er ook zo uit. De dierenarts zei dat het gewoon de zaadleider was maar het bleek niet zo te zijn.
Het is al een tijdje geleden, was in ieder geval behoorlijk ontstoken. Veel oedeem(vocht), huid daardoor kapot gesprongen zo dik dat het was. Een andere kliniek heeft toen die fistel of ontsteking onder narcose weg gehaald.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 21:49

Het steekt nu niet meer uit maar is nog wel open...

ik zal morgen nog een foto maken.

Jullie maken me wel weer enorm ongerust. Allicht toch een second opinion vragen aan een andere veearts. Echter heeft 1 t gezien en twee uit de praktijk de foto's ook beoordeeld, ze zullen het toch niet alle drie aan t verkeerde eind hebben denk ik dan...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:22

Laten we het hopen ja, het is anders wel behoorlijk zeldzaam

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 16:48

Slecht nieuws.. andere dierenarts gehad vandaag.
ik wil er niet te specifiek op ingaan omdat ik nog wat wil doen met de rekening van de vorige dierenarts (niet van de castratie maar wel van deze wond/plek en t advies dat t vanzelf over gaat).

Er is een stukje verwijderd onder sedatie en plaatselijke verdoving, Twee x daags antibiotica.
20 januari wordt beoordeeld of dit aanslaat, zo niet moet hij in een kliniek geopereerd.

Blij dat jullie mij ook alert hebben gehouden met jullie ervaringen.

Erg blij dat ik een ander heb gebeld en zit niet te wachten op 'zie je wel reacties'. Ik vind t al erg genoeg dat ik steeds in twijfel zat en blijkbaar niet kon vertrouwen op deze arts en degene waarmee overleg is geweest op de praktijk.. ik hoop dat jullie dat ook begrijpen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:53

Ik zou niet weten waarom er zie je wel meningen gegeven moesten worden. Je hebt niet voor niets een topic opengedaan.

Toch echt goed dat je een second opinie hebt gevraagd. Wat naar, had ik helemaal niet verwacht! Hopelijk slaagt het aan.

Ik vindt dat je goed gehandeld hebt!

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:02

ze noemen het een castratie fistel.

mijn ruin heeft dat na 18 jaar nog steeds last van.
Dan is het weer even dicht dan begint het weer. Volgend mijn DA komt het vaker voor bij ruinen dat het litteken blijft etteren. Ik moet het schoonmaken met water mag het 1 keer in de week schoonmaken met betadine oplossing maar ik ben daar allergisch voor dus doe ik dat niet.

Hoe ik het behandel is ik maak het schoon met water. en smeer het in met goudsbloemzalf. en alaoe vera. Verder goed schoon houden in de zin dat als er veel zand aan zn buik zit zorgen dat het goed schoon blijft zand vrij ed. zodra het beetje schuurt gaat die huid super snel weer open.

succ7 ik hoop dat hij snel weer de oude is.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:30

Het lijkt idd op een fistel, na 6-8 wkn gaat het hechtmateriaal wat gebruikt is om de zaadstreng af te binden oplossen, en soms gaat het lichaam daar op reageren, dan werkt het als het ware de troep naar buiten. Mijn paard heeft het ook gehad. Heb 3 weken antibioticum gegeven en dagelijks de wond gespoeld, het duurde wel 6 wkn dat het over was. Op een gegeven moment kwam er niet echt meer iets uit en ben ik gestopt met spoelen, toen is de wond dicht gegaan en nooit meer problemen gehad. De dierenarts had wel zoiets van als het niet over gaat moet ie opnieuw plat, en daar zag ik erg tegen op, dus maar fanatiek aan het spoelen geslagen.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 17:51

De zaadstreng hoort dan alsnog als t ware naar binnen te gaan en dat is niet t geval

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:20

Niks "zie je wel" hoor. Je kunt niet meer doen dan dat je hebt gedaan. DA's raadplegen en zelf kritisch blijven. Hopelijk komt het allemaal snel goed. Bij Pepper heeft het indertijd lang geduurd en hij heeft er echt van afgezien maar het is wel allemaal in orde gekomen. De verzorging was helaas niet niks. Hopelijk is voor jullie de weg naar herstel ingezet!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:34

Jeetje van welke da kun je nog op aan?
Keigoed van je dat je een second opion hebt gevraagd! Hopelijk knapt hij snel op. Beterschap!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:14

Jeetje, het was dus toch niet helemaal goed.
Goed van je dat je er een andere DA bij hebt gehaald.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:05

Goed dat je een 2e opinie hebt gevraagd! Ik hoop dat het met de AB nog opgelost geraakt! Ik duim!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 23:21

Thnx allemaal!
Nou inderdaad barbar, fouten maken is menselijk maar er zijn grenzen..

Vanmorgen liet hij zich pas na een kwartier vangen voor zijn antibiotica, terwijl hij altijd naar mij toekomt. Dan breekt je hart wel even, ondanks dat dat natuurlijk morgen vast weer anders is.

Lekker wat museli erna en hij is weer blij! De wond ziet er nu heel schoon uit gelukkig, blijft spannend...

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:44

Vandaag weer een klein beetje pus..
Ik ben zo zenuwachtig voor dinsdag als de dierenarts het komt beoordelen :(:)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:18

Veel succes. Ben benieuwd.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:06

Succes!!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 13:21

Dankjulliewel

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 15:48

helaas helaas.. ondanks dat het er aan de buitenkant zo schoon en mooi uitzag is t erin nog ontstoken en pus. Zaadstreng is dus nog ontstoken ondanks dat ze geprobeerd had t ontstoken weefsel weg te halen.

Morgenvroeg gaat hij naar de kliniek en dan in de middag geopereerd onder volledige narcose.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:56

jeetje zeg wat balen ,
wel erg goed van je dat je verder gehandeld heb..
sterkte en idd ik zal de rekeningen even onder de neus van de andere dierenarts drukken!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:00

Jeej ts heel veel succes! Hogelijk komt t allemaal goed!

Zou wel even om de tafel gaan met de andere da betreft de rekening en foute diagnose...

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:09

Jeetje wat balen zeg. Vooral het onzeker zijn van wie nu wel of niet gelijk heeft. Super dat je nog een andere dierenarts hebt laten checken, al contact opgenomen met de eerste dierenarts?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:18

sterkte morgen!Ik was al bang dat dit niet vanzelf zou overgaan.Je mag nog van geluk spreken dat er niets in de bloedbaan terecht is gekomen :7

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:36

jeetje zeg wat een tegenvaller! ik duim voor jullie en hoop op een goed herstel , sterkte !