Ervaringen peesblessure achterbeen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Ervaringen peesblessure achterbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 13:28

Wow super blij!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!! Tegen alle verwachtingen in liet Iggy vandaag 100% verbetering zien op de echo!! 3cm gat was niet meer terug te vinden nu 5 weken na de PRP, wel nog iets overvulde peesschede maar dat is niet zo gek. Nu in de aankomende 8 weken opbouwen naar 30 minuten stap aan de hand en dan weer controle. Maar we mogen toch wel zeggen dat we voorzichtig positief zijn! Dierenarts sprak nu zelfs over behandelen met oog op terugkeer in de sport...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:51

Wat super! Gefeliciteerd!

Nu is het zaak om rustig aan op te bouwen en goed te blijven opletten. Maar wat fijn zeg! Top

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:54

Aukelizzy schreef:
Wow super blij!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!! Tegen alle verwachtingen in liet Iggy vandaag 100% verbetering zien op de echo!! 3cm gat was niet meer terug te vinden nu 5 weken na de PRP, wel nog iets overvulde peesschede maar dat is niet zo gek. Nu in de aankomende 8 weken opbouwen naar 30 minuten stap aan de hand en dan weer controle. Maar we mogen toch wel zeggen dat we voorzichtig positief zijn! Dierenarts sprak nu zelfs over behandelen met oog op terugkeer in de sport...

*\o/*

Hartstikke goed! Dit is precies hoe het bij ons is gegaan. 3Grote gaten in het annulair ligament. Behandeld met PRP en na 3 weken waren de gaten zo goed als niet zichtbaar. Nu is het volgende maand een jaar geleden en het paard (24) doet alles weer {:)

ps: wat was nou de oorzaak dat het been zo dik was?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 17:48

Ja dat is nog niet helemaal duidelijk aangezien het niet door zijn pees kan komen. Waarschijnlijk "gewoon" een stalbeen :)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:35

Gefeliciteerd wat een goed nieuws. Zo is het bij ons ook gegaan na de PRP behandeling.
Mij nu ook bijna een jaar geleden en dadelijk gaat die weer voor het eerst mee op wedstrijd :D

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:07

Wat fijn dat het zo goed gaat!!!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 10:37

Marjolein, ben je al een beetje van de schrik bekomen? Hoe gaat het nu? Ben je d'r al een beetje uit hoe verder?

Verder bedankt allemaal voor de reacties en het meeleven. Ik ben echt een stukje opgelucht. Natuurlijk zijn we er nog lang niet maar dat geeft ook niet. Nu gewoon rustiger dan rustig op opbouwen zodat het niet alsnog weer misgaat tijdens het opbouwen. Lastig is alleen wel dat hij heel druk wordt met stappen. Ik heb hem nu sochtends en savonds een uurtje los staan buiten. Op 4 bij 4 en dan blijf k er op een krukje bijzitten haha. Heb wel het idee dat hij daar rustiger van in zijn koppie wordt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:26

Hoe gaat het nu, AL?

Whopper1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:53

Mijn paard heeft er helaas ook een gehad!
Behandeld met shock wafe therapie
Was soms nog dik tijdens behandelen maar heeft er nooit meer een pas kreupel op gelopen'

Helaas heeft ze nu een blessure aan haar voorbeen, deze laten we behandelen met stamcel therapie! Ben erg benieuwd wat dat gaat doen!

Sterkte ermee! En vooral niet te snel opgeven!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 07:32

Vorige week maandag voor controle geweest en zag er goed uit ondanks dat z'n been wel wat vol is. Dus heel blij mee. Was geen leasie meer te zien, wel littekenweefsel maar dat is natuurlijk niet tegen te houden. Ik mag nu 20 minuten per dag d'r op stappen en heb een opbouwschema mee gekregen die duurt tot augustus. We zitten dan op 30 mij stap, 10 min draf en twee lange zijdes galop. Dus heel rustig opbouwen en we zijn er nog lang niet maar ben blij dat alles er goed uit zag.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:32

Aukelizzy schreef:
Vorige week maandag voor controle geweest en zag er goed uit ondanks dat z'n been wel wat vol is. Dus heel blij mee. Was geen leasie meer te zien, wel littekenweefsel maar dat is natuurlijk niet tegen te houden. Ik mag nu 20 minuten per dag d'r op stappen en heb een opbouwschema mee gekregen die duurt tot augustus. We zitten dan op 30 mij stap, 10 min draf en twee lange zijdes galop. Dus heel rustig opbouwen en we zijn er nog lang niet maar ben blij dat alles er goed uit zag.

Fijn!

Dat het been wat vol blijft gebeurt wel vaker volgens mij. Mijne heeft ook in beide voorbenen nog steeds wat vocht in de peesschedes. De VA vond dat niet zo'n probleem.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 21:51

Nee klopt Gulpje! Mijn DA zie ook al dat het waarschijnlijk altijd wat gevuld zal blijven. Alleen ben ik weer zo'n muts die drie keer op een dag staat te voelen of het niet dikker of warmer wordt haha

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:28

Fijn wat een goed nieuws Aukelizzy!! Weer fijn op gaan bouwen. :D Dat blijven voelen aan dat been blijf je doen hoor :o :) Bij mijn paard bleef dat been eerst ook wat voller maar nu helemaal niet meer.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 07:03

Ja ik ben er ook echt heel blij mee! Het is alleen een probleem om hem rustig te houden. Gister was ie zo druk en aan steigeren dat ik d'r af gevallen ben. Lekker paar rondjes los door de baan gerend en gebokt. Hoop maar dat het goed gegaan is...

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 07:26

onze pony kreeg een peesplessure aan achterbeen op haar 27e . Ik heb er 1,5 jaar rustig aan mee gedaan. lange tijd niet gereden en toen opgebouwd. Is nu 31 en loopt als n tierelier. Je ziet t nog wel. Truuk zit m volgens mij in lang genoeg rust geven - niet te vroeg beginnen en dan weinig op volte , dikke zand. Veel op het harde- daar worden ze sterker van. Succes.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:55

Aukelizzy schreef:
Ja ik ben er ook echt heel blij mee! Het is alleen een probleem om hem rustig te houden. Gister was ie zo druk en aan steigeren dat ik d'r af gevallen ben. Lekker paar rondjes los door de baan gerend en gebokt. Hoop maar dat het goed gegaan is...

Je hebt van die verdoving in muisjes en daar worden ze net wat meer handelbaarder door. Misschien iets voor jou.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:02

Krijgt ie al volop, maar volgens mijn DA breken sommige paarden dit snel af na langdurig gebruik waardoor het helaas bij hem niet zo goed meer werkt. Zoo lastig. Weet jij toevallig of er iets anders is wat je kunt geven en wat goed werkt?

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:25

Aukelizzy schreef:
Krijgt ie al volop, maar volgens mijn DA breken sommige paarden dit snel af na langdurig gebruik waardoor het helaas bij hem niet zo goed meer werkt. Zoo lastig. Weet jij toevallig of er iets anders is wat je kunt geven en wat goed werkt?

Je hebt ook nog die pasta. Maar volgens mij werkt die hetzelfde. Ik zou als ik jou was gewoon even bellen met de kliniek.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:18

Voor mijn paard had ik kruiden van de paardendrogist met rustgevende werking aangezien ik niet voor een hele lange tijd chemische dingen wilde geven. Achteraf was t toen niet nodig. Nu mag ik net weer beginnen met draven... waarschijnlijk ga ik het nu weer geven. Eventueel in combinatie met magnesium...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:34

Aukelizzy schreef:

De mijne heeft best een aantal maanden met (een streepje) Tranquigel op de wei gestaan. Altijd in overleg met de veearts. Het bleef prima werken, hij moest er altijd een beetje van huilen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 19:04

Gulpje, daar zat ik dus inderdaad ook al aan te denken. Ik zal mijn DA even bellen of dat een optie is.

Bedankt allemaal voor het meedenken! :-)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:07

Aukelizzy Je mag die muisjes ook opvoeren naar meer schepjes per keer he. Ik had hem helemaal suf met de muisjes toen die weer voor de 1e keer op de wei ging.