Shetlander loopt moeilijk, ademd moeilijk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Re: Shetlander loopt moeilijk, ademd moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 20:36

Dat snap ik..meestal is het wel snel naar het labo hier wat ik weet van hem. Dan toch maar eens vragen of hij hem op stuurt en daarop wil laten testen dan...

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 01:12

cushing is met pergolide vaak goed "in toom" te houden,het is niet te genezen.Hier gaf het veel verbetering in benauwdheid, vacht en huid en algeheel voorkomen zeg maar. shtlander krijgt een half tabletje per dag, de tabletjes zijn wel heel vies van smaak dus de enige manier waarop je het bij onze pony binnen krijgt is verstopt in een kleins stukje brood.

verder zag ik dat je een vit korrel geeft welke? de cushing pony hier krijgt metazoa ivm niet aanwezige melasse hierin, persoonlijk ben ik niet zo blij met bepaalde verhoduingen in die korrel maar hij is er wel van op geknapt! mijn eigen shetlander krijgt de balancer van jepaardgezondenfit.nl die doet het er erg goed op.(maar zit wel heel klein beetje melasse in)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:16

Kostolany schreef:
Dat snap ik..meestal is het wel snel naar het labo hier wat ik weet van hem. Dan toch maar eens vragen of hij hem op stuurt en daarop wil laten testen dan...

Klant is koning. Ik zou gewoon een test laten doen. Ze hadden laatst een actie. Dan was de test gratis.
Mijn shet wordt ieder jaar getest om te kijken of hij al medicijnen nodig heeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:22

damian23 schreef:
Wat heeft je dierenarts allemaal onderzocht? Bloedonderzoek? Is ze getest op Cushing?

Ik vind het idd ook verdacht veel op cushing lijken, mijn shet van 9 jaar heeft dezelfde dingen ongeveer en heeft cushing.
Laat dat maar eens testen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:24

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:27

Je mag mij een foto sturen van je pony, dan kan ik voor je kijken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:24

En?? Hoe gaat het met hem nu??
Al stappen ondernomen?

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:56

laat op cushing testen maar ook op longkanker, mijn pony had lonkanker en kon toen ook niet goed ademen en dat werd iedere jaar slechter. hij stont te puffen in de lente en zomer tot piepend toe.
niet te dik niet te dun.
ook had hij een viese kont van poepen en tussen te benen van plassen.
dierenarts nummer 1 had gezegd dat hij misschien cushing had, is verder geen test gemaakt, dierenarts twee heeft vastgestelt dat hij longkanker had.. niet ademen kunnen, niet uit de vacht wegkomen, weerstand heel slecht..
hij was hoefbevangen aan drie hoeven, maar sinds hij bij mij was had hij geen pijn meer gehad (3 jaar lang).

ik wil je geen angst aanjagen maar het heeft voor mijn pony het einde betekent, hij kon ook niet meer.

ik wens jou heel veel sterkte met jou pony! ik wens jullie het beste toe!