Déjà vu, drachtig? Of wormen of gewoon te dik?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:05

Hoe krijg je het toch voor elkaar om weer een wellicht drachtige te hebben?! :')
Knap merrietje maar wel jong inderdaad. Ik denk wel dat ze drachtig is... Ben benieuwd!
Heb je enig idee wie de hengst dan is?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:06

Ik vraag me trouwens af waarom iemand doelbewust een 2,5-jarige zou willen laten dekken. :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:07

Jolien87 schreef:
Ik vraag me trouwens af waarom iemand doelbewust een 2,5-jarige zou willen laten dekken. :(:)

Er gebeurd in de natuur niks anders, maar ik zou er liever ook mee wachten...

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 20:00

MariekeS_ schreef:
Hoe krijg je het toch voor elkaar om weer een wellicht drachtige te hebben?! :')
Knap merrietje maar wel jong inderdaad. Ik denk wel dat ze drachtig is... Ben benieuwd!

Ze hebben idd wel de dekbon, maar het is geen bekende hengst of zo zeiden ze... :)

Ik vind het ook raar dat ze al zo vroeg beginnen met dekken, maar opzich zou ze dan 3j zijn als ze ZOU bevallen. Zij zullen mss zo geredeneerd hebben?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:34

Ik was vandaag meegegaan met Michelle naar Paulientje, en ik vond ze toch ook wel dik. Maar niet dik van teveel eten of zo, want daar vond ik haar kont te schraal voor! Als ik haar vergelijk met mijn pony, die is gewoon dik door teveel eten en die heeft ook een serieuze kont, dat vond ik bij Paulientje niet!

Ik heb geen ervaring met wormenbuiken, maar ik dacht altijd dat dat dikke buiken waren waarbij je de ribben zag of voelde. En dat was ook niet zo bij Paulientje...
Ik vind het gewoon een beetje 'verdacht' dat ze toch wel vrij dik is en ze ook gedekt is... Dus ja, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken... Met beide buikjes (drachtig of wormen) heb ik niet zoveel ervaring dus ik kan ook niet echt zeggen wat het is :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:36

_Michelleee schreef:
MariekeS_ schreef:

Ze hebben idd wel de dekbon, maar het is geen bekende hengst of zo zeiden ze... :)

Ik vind het ook raar dat ze al zo vroeg beginnen met dekken, maar opzich zou ze dan 3j zijn als ze ZOU bevallen. Zij zullen mss zo geredeneerd hebben?

Wellicht. Maar dan vraag ik me af: natuurlijk dekken is toch best een aanslag op zijn jong, nog niet uitgegroeid lijf? Of valt dat mee?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 20:42

Jolien87 schreef:
Wellicht. Maar dan vraag ik me af: natuurlijk dekken is toch best een aanslag op zijn jong, nog niet uitgegroeid lijf? Of valt dat mee?

Ja denk ik ook wel. Al is ze wel niet in los gedekt geweest, dus beetwonden enz heeft ze gelukkig niet opgelopen. :) maar vind het opzicht wel een beetje sneu voor haar... Zo jong al!

xAnthea schreef:
Ik was vandaag meegegaan met Michelle naar Paulientje, en ik vond ze toch ook wel dik. Maar niet dik van teveel eten of zo, want daar vond ik haar kont te schraal voor! Als ik haar vergelijk met mijn pony, die is gewoon dik door teveel eten en die heeft ook een serieuze kont, dat vond ik bij Paulientje niet!

Ik heb geen ervaring met wormenbuiken, maar ik dacht altijd dat dat dikke buiken waren waarbij je de ribben zag of voelde. En dat was ook niet zo bij Paulientje...
Ik vind het gewoon een beetje 'verdacht' dat ze toch wel vrij dik is en ze ook gedekt is... Dus ja, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken... Met beide buikjes (drachtig of wormen) heb ik niet zoveel ervaring dus ik kan ook niet echt zeggen wat het is :P

En door uw redenering ben ik dus nog meer gaan twijfelen! :D haha!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:43

Ik ben erg benieuwd, maar als ik dit buikje zie, zou ik haast denken dat ze drachtig is... alhoewel wormen ook mogelijk zijn. Dik denk ik niet, want zoals je zei, gaat volgensmij dan ook de achterhand wat boller worden.

Set_Elkol

Re: Déjà vu, drachtig? Of wormen of gewoon te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:44

op deze foto's vind ik haar buik wel wat verdachter.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:51

Oh god gaan we weer Michelle x)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 20:52

Ik word hier serieus echt ambetant van :)
Straks is die ook nog drachtig en geloofd niemand mij meer dat ik er niets van wist! :D hoe zou het in godsnaam kunnen: twee verrassingsveulens op een jaar! :')

Laat ons hopen dat ze gewoon "rond" en gezond is. :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:53

Dat zou wat zijn := Elina ook gevolgd, dus ga dit ook volgen, wat er ook mag geberuen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:55

Als dit weer gebeurt mag jij voortaan alleen nog hengsten of liever nog ruinen aanschaffen _O-

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:57

misschien de dierenarts een keer laten komen... die kan aan de ontlasting zien of er sprake is van wormen. Deze zal ook wel kunnen vaststellen of ze drachtig is denk ik! :D

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 20:58

LotteIsabel schreef:
misschien de dierenarts een keer laten komen... die kan aan de ontlasting zien of er sprake is van wormen. Deze zal ook wel kunnen vaststellen of ze drachtig is denk ik! :D

Ja idd, dat gaat zeker gebeuren! :D

Anoniem schreef:
Als dit weer gebeurt mag jij voortaan alleen nog hengsten of liever nog ruinen aanschaffen _O-

:') _O-

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 21:15

Even navraag gedaan en ze garanderen mij dat Paulientje deftig ontwormd is geweest... En dat ze een te mooie vacht heeft en een te rond buikje voor een wormenbuik... :) Zij denken dat ze gewoon te dik is. Aan het uitdijen tot Welsh bouw.

Ze hebben me nu ook verteld dat ze gedekt is door een kleine B zwart, witte bles en 4 witte sokken. Goedgekeurd en met papier. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:24

Ik heb er niet denderend veel verstand van, maar ik zou ook zeggen drachtig. Dat buikje is te mooi om zomaar een buik te zijn. :=

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:39

Misschien helpt het als ik zeg dat ik een hengstje heb die ondanks dat hij ontwormt is net zo'n rond buikje heeft! En daar is de DA ook al even bij geweest en hij is gewoon hartstikke gezond, alleen een grote liefde voor eten.. 'Hopen' dat het niet zo is want gezien je berichtje wordt het je tweede verrassingsveulen dit jaar! Mocht er toch een veulen zijn met net zo'n leuk kleurtje als zijn mama dan heb je al een geïnteresseerde hoor, mooi paardje!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:06

Ik vind het ook wel een hele verdachte buik... Gaat je toch niet weer gebeuren, een verrassingsveulen? _O-
Heeft Djune wel een maatje om mee te spelen :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:17

Tja et zou best kunnen hoor.
Mijn merrie was drachtig gescant, alleen te goed want het waren er 2... Eentje weg laten knijpen en een paar dagen later opnieuw scannen. Helaas leeg.

Maar mijn merrie veranderde zo in gedrag dat wij op voorhand eigenlijk al wisten dat ze drachtig was.
Maar dat gedrag veranderde niet terug, en een week of 5 de da gebeld om te vragen hoelang het duurde voordat alles hormonaal gezien weer normaal moest wezen.... Ze was ook niet meer hengstig geworden (maar was ondertussen al aardig laat in het seizoen).
De da wilde toch graag nog een keer scannen omdat er gerust wel eens een vruchtje gemist werd, sommige verstoppen zich goed hihi.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:24

Ach.. alweer joh? :+ Ik ben wel heel erg benieuwd hoor!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 06:18

Dat wordt spannend ik ben benieuwd mijn dierenarts heeft trouwens geen stroom nodig als hij scant, apparaat werkt op een batterij.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 07:22

Erg mooie pony,ik weet niet of ze drachtig is.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:49

Ik ben benieuwd Michelle, wanneer ga je haar laten scannen?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:08

Wanneer komt de DA,

Ik ben toch wel heel benieuwd hoor.
Heb er geen verstand van, maar ze is op dr kont en hals weer niet zo dik.
Dan zou je inderdaad denken wormen of drachtig, maar ja als ze ontwormd is dan lijkt mij dat ook weer niet het geval te zijn, dus dan blijft er 1 over.

Is ze drachtig, dan weet jij ze wel uit te kiezen haha.