Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jeroenschot schreef:Waar zou ik aan moeten denken met veel eiwitten? Luzerne?
Daphne__ schreef:Ik vind hem perfect op gewicht voor een jong paard!Hij moet breder worden van spieren, niet van vet. Dus dat komt vanzelf wel goed nu hij aan het werk is.
Jeroenschot schreef:Hij krijgt al standaard een beetje muesli, ongeveer een kwart schep, omdat er ook wat haver in zit. Ik vind het persoonlijk nog wat vroeg voor alle supplementen, ik laat hem liever zelf gewoon spier opbouwen, this nog een kleuter haha. Maar luzerne met wat olie erover kan ik wel proberen
Wwijk23 schreef:maar jongens waarom zijn jullie allemaal voor eiwitten bij voeren? dit is een jong paard en net aan het werk. zijn onderbespiering is dus logisch en niks mis mee. je kan ook gewoon aan het werk gaan en dan ziet hij er vanzelf met een half jaar al een stuk beter uit. paarden maken op een natuurlijke manier spieren aan dus waarom dit proces versnellen door eiwitten te voeren? muscleforte vind ik helemaal onzin voor zon jong paard dat onderbespierd door dat hij zen hele leven nog niks gedaan heeft. zoiets geef je na mijn idee aan paarden die al wat verder zijn maar ben er zowiso geen voorstander van want je kweekt iets dat inzakt zodra je stopt met voeren. daarbij reageren ook niet alle paarden even goed op eiwitten. geduld is een schone zaak zeggen ze dan altijd. ik zou een simpele suikerarme brok of muesli bij voeren maar dit gebeurd al dus dan zou ik zeggen, onbeperkt hooi en ga zo door. gewoon even in de gaten houden. er is verder niks mis met hoe dit paard er uit ziet want buiten het feit om dat je iets zijn ribbetjes ziet, zit hij goed in zijn vacht en oogt hij op de foto's ook niet ongezond of zwak. dus ik zou dat hele bijvoeren van eiwitten echt afraden. vaak doe je er met jonge paarden die net aan het werk zijn niks goeds mee. spier opbouw moet gewoon vanzelf gaan door te werken. als je in deze periode eiwitten of muscleforte gaat voeren kan je ook niet over een half jaar zien of hij lichamelijke vooruitgang boekt van zichzelf en dus ook niet eerlijk beoordelen of alles gezond werkt.