pijnstillers laten eten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: pijnstillers laten eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:18

Eventueel kan je nog een plakje brood met stroop, appelmoes of honing besmeren en dan poeder er tussen. De boterham dubbelvouwen en dan geven.

Die van mij moest 10 dagen 2x per dag poeder medicijn en at het ook echt slecht. Had het gelijk door als er iets anders door zat. Dus helaas ook met spuit en appelmoes moeten geven.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:36

Vala schreef:
Metacam is net zo slecht voor de maag als buut. Gewoon 50/60 cc spuit halen en de buut met beetje water en appelmoes vermengen en erin tjoppen. Buut is ook het goedkoopste alternatief, metacam is erg duur. Succes!

Dat ben ik niet met je eens, langdurig buutgebruik heeft slechtere impact op maag dan metacam. Als je er echt op zoekt en googelt komt er veel naar boven ..
Bovendien komt of is er een metacam in de maak die zachter is voor de maag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:36

Met wat zou je buut (1 zakje) het beste kunnen vermengen in een spuit?

De mijne , een echte zeiksnor met eten, moet 10 dagen buut.
Ik ga geen gevecht aan met slobbers, appelmoes, sapjes...want de kans is enorm dat hij niet eet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:38

bij paarden die het niet willen eten, vraag ik altijd de vleoibare vorm en trek gewoon de gewenste dosis op in een spuit en dan rechtstreeks in de mond.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:43

Wij deden op mijn werk het uit gemak/ tijd en slimme paarden het via een spuit.

De medicijnen vermengen met wat water en eventueel wat appelmoes ( dat het wel verdund is )
Het in de spuit doen ( let op ene groot genoeg gat ) en dan achter in de mond spuiten net als met een wormenkuur.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:48

Renee_S schreef:
Pluttersput schreef:
Wat voor pijnstiller moet je geven? Ik heb toen eens gehad die gewoon in een wormenspuit zat, een soort dikke pasta... Was wel even dwingen, maar zat er dus zo in...

Hij krijgt butagran, poeder in een zakje. En we willen hem indien niet nodig dus liever niet dwingen

Mengen met water of appelmoes, eventueel in een spuit doen, en aan de hand van een bv wormen of vitaminespuit geven.
Dit heb ik toen ook bij mijn merrie gedaan!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:58

Als je wel koud water op stal heb dan kan je een waterkoker meenemen voor de slobber. En volgens mij zijn er ook wel een aantal merken die gewoon met koud water aangemaakt kunnen worden. Ik heb denk ik veelvraatjes, heb er nog nooit eentje gehad die geen buut at.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:18

bedankt voor de input, maar dit topic is uit november 2014. Hij is inmiddels (gelukkig) al lang van zn pijnstillers af :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:21

geloof dat een eigen topic handiger was geweest voor darkchrystal.... nu reageren mensen op de TS ipv op een nieuwe vraag.
Maar darkchrystal, ik heb goede ervaringen met appelstroop. Lekker kleverig waardoor het moeilijker uit te spugen is en dan inderdaad gewoon in de mond spuiten. Wel een grote spuit met grote opening pakken, kleintje krijg je het niet doorheen geduwd ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:33

ik heb op darkcrystal gereageerd

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:55

ohh haha excuus die had ik over t hoofd gezien

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:00

Ik heb gezien dat er hier in een oud topic is gereageerd, maar dat is geen enkel probleem. Het gaat om een algemene vraag waarbij het niet erg is dat er nu weer nuttige reacties volgen.

@darkcrystal: ik zou de buut met wat appelmoes in een spuit doen en op die manier achterin zijn mond spuiten. Dan meteen daar achteraan iets voeren wat je paard graag eet (brok, snoep, suiker, wat dan ook) om te zorgen dat alles naar binnen gaat.