Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geloof me, haal een DA en ga dat niet afwachten.. bij een pony op m'n oude stal is het ook aardig verkeerd afgelopen (+ hoop geld en ellende verder).. hij wist mijn paard ook wel te genezen.. maar als ik vroeg naar wat hij precies deed etc. hoorde ik hem niet meer.

R12312 schreef:Jammer dat die pony niet van jezelf is. Dier is hartstikke kreupel en ik geloof er niets van dat deze op het harde wel gezond loopt, dat is onmogelijk. Met pendelen help je dat dier niet, naar een kliniek en goed onderzoeken en tot die tijd, er niet meer opzitten.
Als ze nog iets mank op de volte is, waarom ga jij dan in godsnaam buiten rijden.

Dat noemt men primaire oorzaak en secundair gevolg. SheeNegro schreef:Buiten al het andere dat gezegd is geweest, vind ik wel dat er gezegd mag worden dat ik je een topverzorger vindtIk zou het nu nog even aankijken en als het binnen 2 weken niet weg is, toch even duidelijk maken bij de eigenaar dat het nu al veel te lang duurt.
En het kan best logisch zijn dat als een paard rechtsachter pijn heeft en mankt, hij het linksvoor ook duidelijk maaktDat noemt men primaire oorzaak en secundair gevolg.
vind ik daarin wat denigrerend. Het kan namelijk ook best zo zijn dat een paard op meerdere benen kreupel is. Wat nou primair, en wat secundair is kun je niet alleen zeggen van de bewegingsfilmpjes, daar moet je onderzoek voor doen. Het is namelijk opvallend hoe duidelijk de kreupelheid voor wordt van wisseling van ondergrond. En de kreupelheid achter wordt anders van het lopen op een volte of rechtuit. gohya schreef:Ik blijf erbij dat het de achterhand/Bekken is.Ze loopt ook vrij kort achter,ik zie haar voorbenen vrij soepel lopen. Vooral op het harde zie je haar moeilijk lopen met de achterbenen en dan het meeste linksachter.
Rindin schreef:Lijkt wel of ze zowel voor als achter kreupel is... Zonde dat de eigenaar niet inziet dat er een DA bij moet komen...
Edit; linksvoor en rechtsachter
WildDreams schreef:Ik vind het er uit zien als hoefbevangenheid eerlijk gezegd... Wel raar dat het minder in draf en galop is
SheeNegro schreef:Buiten al het andere dat gezegd is geweest, vind ik wel dat er gezegd mag worden dat ik je een topverzorger vindtIk zou het nu nog even aankijken en als het binnen 2 weken niet weg is, toch even duidelijk maken bij de eigenaar dat het nu al veel te lang duurt.
En het kan best logisch zijn dat als een paard rechtsachter pijn heeft en mankt, hij het linksvoor ook duidelijk maaktDat noemt men primaire oorzaak en secundair gevolg.
Wil gewoon het beste voor het beestje.. Ze heeft dus op haar achterhand 3 drukplekken aan beide kanten en tussen haar voorbenen 1. Moet ook zeggen dat ze heel in het begin alleen achter kreupel was en niet zo hinkte voor.Rindin schreef:SheeNegro schreef:Buiten al het andere dat gezegd is geweest, vind ik wel dat er gezegd mag worden dat ik je een topverzorger vindtIk zou het nu nog even aankijken en als het binnen 2 weken niet weg is, toch even duidelijk maken bij de eigenaar dat het nu al veel te lang duurt.
Gaat dat laatste over mijn opmerking over voor en achter kreupel zijn? Deze smileyvind ik daarin wat denigrerend. Het kan namelijk ook best zo zijn dat een paard op meerdere benen kreupel is. Wat nou primair, en wat secundair is kun je niet alleen zeggen van de bewegingsfilmpjes, daar moet je onderzoek voor doen. Het is namelijk opvallend hoe duidelijk de kreupelheid voor wordt van wisseling van ondergrond. En de kreupelheid achter wordt anders van het lopen op een volte of rechtuit.
)Rubber_Duck schreef:WildDreams schreef:Ik vind het er uit zien als hoefbevangenheid eerlijk gezegd... Wel raar dat het minder in draf en galop is
In stap je zie je het juist nauwelijks/niet? In de rijfilmpjes ook.
ik snap de plekken van de punten wel, zijn namelijk plekkenwaarmee je paarden de spieren kunt laten bollen. door de spieren te rekken kan het of minder, of veel erger worden.