Te weinig rode bloedcellen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Re: Te weinig rode bloedcellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:12

Is ze ook gevoelig bij de maag (singel plek linkerkant)? Of alleen darmen?

Nens77

Re: Te weinig rode bloedcellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:31

Ik meld mij ook !
Mijn pony had zowel te weinig rode als witte bloedcellen.
Verder waren alle waardes goed.
Volgens de dierenarts zou dit duiden op een oude infectie (aangezien bij een nog lopende er juist veel witte bloedcellen zouden zijn). Een maand of 9 daarvoor heeft hij bloedwormen gehad waarvoor ik hem behandeld heb met Equest Pramox.
Op haar advies begonnen met een supplement Oxycell van Equi, tevens bietjes en appelstroop bij gaan voeren en in twee weken weer op nagenoeg normale waardes.
Inmiddels voelt hij zich weer zo goed dat we zijn biks iets naar beneden hebben geschroefd.....
Ik heb ook weleens gehoord dat een bepaald tekort aan vitamine een verminderde bloedcel aanmaak kan veroorzaken....

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:29

Hier geen idee hoe het zit met witte bloedcellen, ik bel morgen toch eens om te horen of ze die effectief gecheckt hebben. Ik heb trouwens al paar jaar tekort aan witte bloedcellen, ga ik ook nog es laten checken bij nieuwe HA, de vorige had voor alles dezelfde verklaring: stress (niets van aan natuurlijk, daar gaan je bloedcellen niet dood van, en zo gestressed ben ik niet)

Ik dacht eerst dat je deze bedoelde: http://www.nutrigold.co.uk/antioxidants ... dents.html, en ik dacht: "yes, geen ijzer!", maar helaas zit die van Equi ook boordevol ijzer, dus geen optie.

Ze heeft idd vitaminetekort (in ieder geval E), geen idee hoe het met B-vitamines (B12 en foliumzuur voor rode bloedcellen) zit.

@Raamzicht, ze is idd ergst rond de maag (hoewel, de lever ligt ook in die regio dacht ik?), maar anderzijds heeft ze sowieso vaak singeldwang doordat ze vroeger rugproblemen en zo had. Na een paar aanrakingen draait ze wel bij, maar vandaag ging ze toch bijna in de aanval, je zag dat ze zich nog net kon inhouden. Gelukkig kan ik haar gewoon op mijn uitademing laten ontspannen en afkauwen, zo'n zalig paard soms! En een liedje zingen helpt ook. Gelukkig woensdag shiatsu, benieuwd of zij akkoord zal zijn met DA-bevindingen (meestal niet natuurlijk, aan mij om de gulden middenweg te zoeken :) ).