Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
switt schreef:bigone schreef:Heb je een verzekering voor ziektekosten of een basisverzekering die uitkeert bij dood of afkeuring, gezien dat het paard je al je spaargeld heeft gekost?
Verzekering voor ziektekosten. Maar hij heeft oa 3 maanden aquatraining gehad en dit wordt niet vergoed door de verzekering.
switt schreef:bigone schreef:Heb je een verzekering voor ziektekosten of een basisverzekering die uitkeert bij dood of afkeuring, gezien dat het paard je al je spaargeld heeft gekost?
Verzekering voor ziektekosten. Maar hij heeft oa 3 maanden aquatraining gehad en dit wordt niet vergoed door de verzekering.
Yvank_ schreef:Nee hoor dat verschilt per verzekering..
Mijn verzekering is 60% en zo zijn er nog een aantal..
R12312 schreef:Yvank_ schreef:Nee hoor dat verschilt per verzekering..
Precies, dat verschilt per verzekering, maar jij zet heel stellig neer dat het 60% is en dat klopt niet.
Switt, ik zou als ik jou was eens een jurist met verstand van contractrecht hier na laten kijken. Want ik vraag mij af of het rechtsgeldig is. Verzekeringen zijn de grootste boeven!
R12312 schreef:Yvank_ schreef:Nee hoor dat verschilt per verzekering..
Precies, dat verschilt per verzekering, maar jij zet heel stellig neer dat het 60% is en dat klopt niet.
Switt, ik zou als ik jou was eens een jurist met verstand van contractrecht hier na laten kijken. Want ik vraag mij af of het rechtsgeldig is. Verzekeringen zijn de grootste boeven!
NicoleD92 schreef:Jurist zou ik niet meteen doen, kost je alleen een hoop geld, (Of je moet een (goede) rechtsbijstandsverzekering hebben) en een hoop tijd.
Verbond van Verzekeraars, die moeten toezien op alle maatschappijen.

Yvank_ schreef:Ik zou ze inderdaad even bellen ja. Want volgensmij is een DA altijd verplicht op prognose en advies te noteren naar de verzekering toe. Anders vergoeden ze het ook niet.
bigone schreef:Tja, misschien is aquatraining op deze jonge leeftijd niet echt handig, je moet het namelijk blijven doen anders is het effect zo weer weg. Ik snap dat je ontzettend gek bent met je paard maar blijf wel realistisch. Dus als ik het goed begrijp is je paard verzekerd voor ziekte kosten en bij overlijden krijg je niets.
R12312 schreef:NicoleD92 schreef:Jurist zou ik niet meteen doen, kost je alleen een hoop geld, (Of je moet een (goede) rechtsbijstandsverzekering hebben) en een hoop tijd.
Verbond van Verzekeraars, die moeten toezien op alle maatschappijen.
Ik vertrouw een jurist meer dan bokt.nl
Ivank, als er iets in de voorwaarden staat, betekent het niet dat het ook rechtsgeldig is. Leuk dat jij per pb contact met TS hebt, maar jij bent ook geen jurist.
Yvank_ schreef:Dat zei ik nergens.. Ik zei dat het vaak 60 % is...
Ik heb al contact gehad met TS hierover per PB in de voorwaarden van haar verzekering staat keurig vermeld wat de procedure is en dat ze in hun recht staan.
Ook als het afkeuren niet zou worden geaccepteerd , staat er in de voorwaarden dat er bij chronische aandoeningen na 12 maanden niet meer uitgekeerd wordt.
Yvank_ schreef:Maar het probleem zit dan niet bij je verzekering maar bij Utrecht. Die hebben zonder jouw toestemming je paard afgekeurd.
Yvank_ schreef:Dan wordt 'het deel' waar het chronische probleem zit uitgesloten. Als het paard iets aan de benen heeft , worden benen uitgesloten. Ongeacht of het andere problemen zijn..
ze kunnen niet achter jouw rug om je paard afkeuren.
. Nouja dit is wat er in je verzekeringsvoorwaarden staat, dus ik zou gewoon contact met ze opnemen dan weet je ook wat utrecht gedaan/gezegd heeft. Heb zelf de ervaring dat er vaak wel wat te regelen is