Paardenverzekering- Wat zijn mijn rechten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenverzekering- Wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:27

Ik zou ze inderdaad even bellen ja. Want volgensmij is een DA altijd verplicht op prognose en advies te noteren naar de verzekering toe. Anders vergoeden ze het ook niet.

NicoleD92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:28

switt schreef:
bigone schreef:
Heb je een verzekering voor ziektekosten of een basisverzekering die uitkeert bij dood of afkeuring, gezien dat het paard je al je spaargeld heeft gekost?

Verzekering voor ziektekosten. Maar hij heeft oa 3 maanden aquatraining gehad en dit wordt niet vergoed door de verzekering.

Ik zou goed de voorwaarden lezen. En als je er echt niet uit komt, kan je altijd nog naar het Verbond van Verzekeraars stappen. Dit is de overkoepelende maatschappij waar alle maatschappijen in NL bij verbonden zijn. Mocht je het idee hebben dat je niet eerlijk behandeld wordt.

BigOne

switt schreef:
bigone schreef:
Heb je een verzekering voor ziektekosten of een basisverzekering die uitkeert bij dood of afkeuring, gezien dat het paard je al je spaargeld heeft gekost?

Verzekering voor ziektekosten. Maar hij heeft oa 3 maanden aquatraining gehad en dit wordt niet vergoed door de verzekering.

Tja, misschien is aquatraining op deze jonge leeftijd niet echt handig, je moet het namelijk blijven doen anders is het effect zo weer weg. Ik snap dat je ontzettend gek bent met je paard maar blijf wel realistisch. Dus als ik het goed begrijp is je paard verzekerd voor ziekte kosten en bij overlijden krijg je niets.

R12312

Yvank_ schreef:
Nee hoor dat verschilt per verzekering..
Mijn verzekering is 60% en zo zijn er nog een aantal..

Precies, dat verschilt per verzekering, maar jij zet heel stellig neer dat het 60% is en dat klopt niet.

Switt, ik zou als ik jou was eens een jurist met verstand van contractrecht hier na laten kijken. Want ik vraag mij af of het rechtsgeldig is. Verzekeringen zijn de grootste boeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:30

R12312 schreef:
Yvank_ schreef:

Precies, dat verschilt per verzekering, maar jij zet heel stellig neer dat het 60% is en dat klopt niet.

Switt, ik zou als ik jou was eens een jurist met verstand van contractrecht hier na laten kijken. Want ik vraag mij af of het rechtsgeldig is. Verzekeringen zijn de grootste boeven!

Dat zei ik nergens.. Ik zei dat het vaak 60 % is...

Ik heb al contact gehad met TS hierover per PB in de voorwaarden van haar verzekering staat keurig vermeld wat de procedure is en dat ze in hun recht staan.

Ook als het afkeuren niet zou worden geaccepteerd , staat er in de voorwaarden dat er bij chronische aandoeningen na 12 maanden niet meer uitgekeerd wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-14 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleD92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:31

R12312 schreef:
Yvank_ schreef:

Jurist zou ik niet meteen doen, kost je alleen een hoop geld, (Of je moet een (goede) rechtsbijstandsverzekering hebben) en een hoop tijd.
Verbond van Verzekeraars, die moeten toezien op alle maatschappijen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:35

NicoleD92 schreef:
Jurist zou ik niet meteen doen, kost je alleen een hoop geld, (Of je moet een (goede) rechtsbijstandsverzekering hebben) en een hoop tijd.

Ik vertrouw een jurist meer dan bokt.nl :D

Ivank, als er iets in de voorwaarden staat, betekent het niet dat het ook rechtsgeldig is. Leuk dat jij per pb contact met TS hebt, maar jij bent ook geen jurist.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:35

Yvank_ schreef:
Ik zou ze inderdaad even bellen ja. Want volgensmij is een DA altijd verplicht op prognose en advies te noteren naar de verzekering toe. Anders vergoeden ze het ook niet.

Er was van tevoren al afgesproken met de verzekering dat ze het bezoek aan Utrecht zouden vergoeden dus wat dat betreft wat een verdere verklaring niet nodig. Die hadden ze al ontvangen van mijn eigen DA.

bigone schreef:
Tja, misschien is aquatraining op deze jonge leeftijd niet echt handig, je moet het namelijk blijven doen anders is het effect zo weer weg. Ik snap dat je ontzettend gek bent met je paard maar blijf wel realistisch. Dus als ik het goed begrijp is je paard verzekerd voor ziekte kosten en bij overlijden krijg je niets.

Dat was niet alleen handig maar zijn redding. Hij was verschrikkelijk slecht toen hij daaraan begon is en is in die drie maanden enorm opgeknapt. Na die tijd heb ik zijn training overgenomen dmv longeren. Het is dus niet zo dat je dat moet blijven doen- training kan ook op andere wijze voortgezet worden.

Hij is verzekerd voor ziektekosten en overlijden.

NicoleD92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:37

R12312 schreef:
NicoleD92 schreef:

Ik vertrouw een jurist meer dan bokt.nl :D

Ivank, als er iets in de voorwaarden staat, betekent het niet dat het ook rechtsgeldig is. Leuk dat jij per pb contact met TS hebt, maar jij bent ook geen jurist.

Snap ik volledig, maar ik studeer recht. En het was alleen maar een goed bedoeld advies. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:38

Maar het probleem zit dan niet bij je verzekering maar bij Utrecht. Die hebben zonder jouw toestemming je paard afgekeurd.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:39

NicoleD92 schreef:
Snap ik volledig, maar ik studeer recht. En het was alleen maar een goed bedoeld advies. :j

Ik vind het ook een goed advies hoor :D

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:41

Yvank_ schreef:
Dat zei ik nergens.. Ik zei dat het vaak 60 % is...

Ik heb al contact gehad met TS hierover per PB in de voorwaarden van haar verzekering staat keurig vermeld wat de procedure is en dat ze in hun recht staan.

Ook als het afkeuren niet zou worden geaccepteerd , staat er in de voorwaarden dat er bij chronische aandoeningen na 12 maanden niet meer uitgekeerd wordt.

Maar wordt dan niets meer vergoed of alleen geen dingen meer die samenhangen met het chronische probleem?

Ik zou 90% krijgen min zijn restwaarde. Die restwaarde bedraagt 200 euro omdat hij dat op zou brengen bij de slager. Nu is het zo dat hij niet geslacht mag worden vanwege medicijn gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:42

Dan wordt 'het deel' waar het chronische probleem zit uitgesloten. Als het paard iets aan de benen heeft , worden benen uitgesloten. Ongeacht of het andere problemen zijn..

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:44

Yvank_ schreef:
Maar het probleem zit dan niet bij je verzekering maar bij Utrecht. Die hebben zonder jouw toestemming je paard afgekeurd.

Maar die hebben toch mijn toestemming niet nodig om een diagnose te stellen? Ik heb toestemming gegeven om hem daar te laten onderzoeken, lijkt me raar als ze dan aan mij moeten vragen wat ze als conclusie door mogen spelen naar de verzekering.

Yvank_ schreef:
Dan wordt 'het deel' waar het chronische probleem zit uitgesloten. Als het paard iets aan de benen heeft , worden benen uitgesloten. Ongeacht of het andere problemen zijn..

Probleem zit overal :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:45

Een diagnose stellen niet.. Maar als de verzekering deze opties aan je voordoet dan is je paard afgekeurd. En daar moet je wel 'toestemming' van de eigenaar voor hebben :) ze kunnen niet achter jouw rug om je paard afkeuren.

Maar ik zou eerst eens met je verzekering bellen wat utrecht gezegd heeft :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-14 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:49

De bond van verzekeraars is geen goed advies, deze organisatie behartigt juist de belangen van de verzekeraar en dus niet van de verzekerde.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:54

Ik ben trouwens verder echt wel tevreden met mijn verzekering en zou hem ook aanraden. Ik wist/weet alleen mijn rechten niet in dit specifieke geval, vandaar dit topic. Het zou vreselijk balen zijn als hij inderdaad niet meer verzekerd kan zijn maar als ze in hun recht staan dan is dat zo....niets aan te doen. Maar ik ga liever niet akkoord met iets wat niet hoeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:59

Daar heb je ook helemaal gelijk aan :) . Nouja dit is wat er in je verzekeringsvoorwaarden staat, dus ik zou gewoon contact met ze opnemen dan weet je ook wat utrecht gedaan/gezegd heeft. Heb zelf de ervaring dat er vaak wel wat te regelen is :j

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 21:59

Ik las net in de polis voorwaarden dat wanneer je het niet eens bent met een afkeuring, de faculteit diergeneeskunde als onafhankelijke derde het paard gaat beoordelen. Ik weet niet hoe dat dan zou moeten in mijn geval....

Ik bel morgen wel weer even, dat geeft vast meer duidelijkheid :)

NicoleD92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:08

Zeker doen!
Ik denk dat het inhoudt dat je een andere dierenarts naar je paard mag laten kijken, en of die dan misschien tot een andere beslissing komt. (Don't shoot me if i'm wrong) Maar hoe en wat en welke dierenarts, geen idee.
Heel veel succes, en ik zal voor je duimen.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 22:24

Ik heb net even de brief opgezocht die ik zelf heb gekregen na het bezoek, ik denk dat de verzekering dezelfde heeft gekregen. Daarin wordt de diagnose niet genoemd (omdat die diagnose alleen postmortaal te stellen is). Het is nu enkel een waarschijnlijkheidsdiagnose. Voor zowel sport als recreatie is de prognose "ongunstig".

In de voorwaarden staat dat in het geval van afkoping je de premie die je vooruit hebt betaald niet terug krijgt. Ik heb echt net voor een heel jaar premie betaald....

Gelukkig heb ik wel heel veel filmpjes van zijn lopen..hierin is ook vooruitgang op te zien vind ik.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:30

Een zorgverzekering is een onopzegbare verzekering. Hoe groot het schadevolume ook wordt, een verzekeraar kan jou niet zomaar uit de verzekering zetten. Dit geldt niet voor aanvullende verzekeringen bij een zorgverzekering.

Daarintegen zijn andere verzekeringen dus wel opzegbaar. Een verzekeraar moet in zijn polisvoorwaarden opgenomen hebben dat zij het recht hebben om de verzekering te wijzigen of op te zeggen na een schade. Dit geldt zowel voor de verzekeraar of de verzekerde. Het staat je natuurlijk wel vrij om hier tegen in bezwaar te gaan.

NicoleD92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:31

Als een andere dierenarts tot een andere conclusie komt, hoeft er niet afgekocht te worden. Dan dienen ze gewoon uit te betalen. Dus ik zou dat eerst gaan proberen.
Anders is het inderdaad zeer zuur voor je premie..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:36

NicoleD92 schreef:
Als een andere dierenarts tot een andere conclusie komt, hoeft er niet afgekocht te worden. Dan dienen ze gewoon uit te betalen. Dus ik zou dat eerst gaan proberen.
Anders is het inderdaad zeer zuur voor je premie..

In dit geval, zou ik radar of de consumentenbond inschakelen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:00

Poeh lastig en vervelend dat je 2jr al deze prognose heeft gekregen.

Ik weet niet of het mag wat ze doen maar bij mijn vorig paard heb ik in het begin ook zoiets gehad.
Paard was helemaal door da goedgekeurd alleen hij was krampentrekker.
Da vond dat geen probleem, paps had dat ook en liep in top maar zette dat er wel bij als bemerking op keuringsraport.
Gevolg: " verzekeringsarts" kwam, paard liet niets zien maar conclusie verzekering:
Kon hem gewoon voor alles verzekeren behalve z'n linkerachterbeen!
Heb destijds nog mn ongenoegen geuit, hoe keuring da dan wel + kon zijn, bladiebla... Maar kwam niet verder. Dus betaalde voor heel paard waarvan 1 been niet gold?!

Dus mij komt zoiets niet heel vreemd voor ...
Succes iig...