Paard mager bij ruggengraat en flanken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: Paard mager bij ruggengraat en flanken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:13

Ga alsjeblieft niet lopen 'rommelen' met zogenaamde dikmakers. Voer is meer dan alleen maar een dikmaker.
Wij gaan toch ook niet alleen maar snacks en vettigheid eten als we te dun zijn?
Goede voeding en goede training is van essentieel belang om je paard weer top te krijgen.
Zorg bij het uitkiezen van je voer ook dat het percentage eiwitten op orde is voor de spieropbouw.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:50

De slobber van Masters is speciaal voor paarden die flink afgevallen zijn.Is ook voor zogende merie's,paarden na een oparatie,enz,enz.Het is dus niet alleen maar voor oudere magere paarden!
Alle vitaminen,mineralen,ruwvoer,enz. zit er in,suikergehalte is laag.
Zo was ze vóór de 2 weken slobber.
Afbeelding

En zo na 2 weken slobber.
Afbeelding

En nu kunnen we beginnen met spieren kweken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:04

Jeetje wat een verandering!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:36

Die slobber is écht supervoer.Is helaas niet overal te koop,maar werkt écht.
Het zijn kleine brokjes waar je aardig wat water bij moet doen.En ook betaalbaar.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:39

Wauw, da's nogal een verschil! Bestaat er zo ook iets dat in de omgekeerde richting werkt? :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:46

En ook nog eens goed voor koliek gevoelige paarden lees ik en ook nog eens met lijnzaad! Klinkt eigenlijk perfect. :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 06:16

ZOu inderdaad wel uitkijken met teveel voeren. Desnoods in kleine porties. Ook nog een optie: als ik bang ben dat paardlief weer een beetje invalt, doe ik een scheutje olie door zijn luzerne en kruiden. Dat tikt qua calorieën lekker aan en ze worden er niet heet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 07:54

Ik heb hier een oudje staan die ook erg mager is en daarbij onbespierd. Qua energie is het een 3 jarige (onder het zadel)

Ik had gelezen dat mager kon komen door ruwvoertekort of eiwittekort. Omdat ze vrijwel onbeperkt ruwvoer krijgen ben ik eens gaan opzoeken hoeveel eiwitten hij nu binnenkreeg. Omdat mij werd ge adviseerd seniores priores te voeren. Na inspectie bleek dat hier amper eiwitten inzaten.
Dus ben ik merriebrok, maisvlokken en een handje seniores priores gaan voeren met een scheut zonnebloemolie en omega poeder.
Inmiddels voel ik zijn ribben niet meer. De maisvlokken heb ik nu vervangen door mais lijnzaadbrok icm met de rest. Zodra hij weer voller is gaan we ook die bespiering aan pakken. :j

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 07:56

Ik maak mij nu toch serieus zorgen om het zadel.. In eerste instantie dacht ik dat hij gewoon goed ligt. Je ziet er ook niks aan maar wanneer je je hand tussen de aansluiting boom rug houd zit dat dus behoorlijk strak. Lijkt mij niet dat dat zo strak hoort te zitten toch? 

Ik ga in elk geval een goede zadel maker laten komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:03

Petrichor schreef:
Ik maak mij nu toch serieus zorgen om het zadel.. In eerste instantie dacht ik dat hij gewoon goed ligt. Je ziet er ook niks aan maar wanneer je je hand tussen de aansluiting boom rug houd zit dat dus behoorlijk strak. Lijkt mij niet dat dat zo strak hoort te zitten toch? 

Ik ga in elk geval een goede zadel maker laten komen

Ik zou sowieso even de zadelmaker laten komen dan. Als het zadel te strak ligt kan hij ook geen bespiering opbouwen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:25

Een zadel dat te strak ligt klemt,en daar ligt het probleem Petri.Ik denk ook dat het klemt op de 'schouders' van je paard.Je paardje heeft last van zijn rug,bij pijn worden paarden ook mager.
Die slobber van Masters is écht perfect voer.Ik heb zowat álle soorten voer geprobeerd,maar alleen deze werkt echt.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:45

Ingevallen flanken en toplijn die onbespierd is kan ook wijzen op PPID (Cushing's disease). Hoe oud is het paard? Zijn er wat probleempjes met verharen, gevoelig voor hoefbevangenheid? Het is te testen via bloedonderzoek, medicatie werkt goed.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 10:23

Callisto04 schreef:
Ingevallen flanken en toplijn die onbespierd is kan ook wijzen op PPID (Cushing's disease). Hoe oud is het paard? Zijn er wat probleempjes met verharen, gevoelig voor hoefbevangenheid? Het is te testen via bloedonderzoek, medicatie werkt goed.

Nee zijn vacht ziet er heel goed uit en hij is nooit hoefbevangen geweest.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:44

Des te beter. Medicatie kost wel wat en moet blijvend genomen worden bij PPID. Ik moet wel zeggen dat mijn merrie, die nu dus sinds 6 weken de medicatie neemt, nooit de traditionele symptomen had. Zag er altijd goed vol uit, mooie vacht, niet overdreven veel drinken. Maar wel het laatste anderhalf jaar 2 maal hoefbevangen en dus toch getest.
Alleszins succes!

tangobrittbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:38

Mijn 2 paardjes staan ook mager in de flanken!
De ene dag staan ze weer goed, en de andere dag staan ze nog slechter dan ervoor!
Ik vind het echt vervelend om aan te zien!
Waar kan je die Masters slobber kopen? Is dat Masters SLOBBER SENIOREN? |(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:12

Ja het heet Senioren Slobber van Masters.
Even googlen of er in jou buurt ook een verkoper zit.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 12:45

Van mij mag het topic gesloten worden. Paard is inmiddels niet meer mager. :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:02

Maar nu willen we natuurlijk wel graag weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 17:36

Met Pavo Topsport. :)