Och meis wat een schrik, ik herken "de bodyprotector" van mijn paard dat 2 keer geopereerd is aan koliek. Goed dat je meteen naar Emmeloord (of een opererende kliniek) bent gegaan.
Bij een koliekoperatie zullen ze inderdaad een ander punt kiezen en wordt het open maken ordelijk gedaan. Maar zelfs dan kun je zwakkere plekken en doorbraken krijgen, dat heeft mijn paard gehad na een enorme jump onder het zadel een behoorlijke tijd na de operatie. Het is nooit helemaal opengegaan toen hoor, het waren dan zwakkere plekken/doorbraken in zijn buikwand. En ook die plekken herstellen en worden weer sterker door geduld en juiste oefeningen om buik aan te sterken.
Ik wens je voor nu heel erg veel sterkte dat er geen infectie bij komt en dat hij stabiel blijft. Voor later als hij thuis is, mocht je tips nodig hebben of willen overleggen ofzo, dan kun je me altijd pb-en (of je komt kijken in het topic [MD] Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??).
Ik denk dat je toch veel ervaringen gemeen zult hebben en krijgen met eigenaren/paarden die herstellen van een koliekoperatie. Veel sterkte voor jou en je paardje! Het gaat vast goedkomen!
Laatst bijgewerkt door fargo op 14-10-14 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt