Waarom hoor je zo weinig......(alt. geneeswijzen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:23

Biepmiep schreef:
Maar waarom wordt dat ons dan niet net zo makkelijk geleerd als het kopen van een paracetamolletje? Gemakzucht van de mens?
Zou wel klap voor de economie zijn...

Ik denk dat de reguliere geneeskunst makkelijker geaccepteerd wordt omdat het een wetenschap is. In de alternatieve geneeskunst zijn veel dingen niet te verklaren. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet belangrijk, het gaat mij om het doel. Dus als een dier er beter van wordt, zal ik het gebruiken. Mijn voorkeur voor alternatief is groter omdat eventuele medicatie niet chemisch en dus minder nare bijwerkingen/ gevolgen heeft.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:35

Citaat:
Ze zouden in mijn ogen veel meer moeten samenwerken want volgens mij kunnen we niet zonder allebei!

En dat is wat de additieve geneewijzen ook graag willen!
Maar de over het algemeen stugge wetenschappelijke benadering staat dit (nog) niet toe.
Time wil tell....

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:41

Biepmiep schreef:
Maar waarom wordt dat ons dan niet net zo makkelijk geleerd als het kopen van een paracetamolletje? Gemakzucht van de mens?
Zou wel klap voor de economie zijn...

Je zegt het zelf al Haha!
Tegenwoordig moet alles maar snel even gebeuren.
Het vergt inzicht en tijd om tot bewustzijn te komen wat er werkelijk aan de hand is...

Pillen slikken alleen is zeker niet zaligmakend.
Je zult zelf aan het werk moeten.Wil je dat ook?

Het is zaak om de combinatie te leggen...

De keuze blijft bij jou.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:53

Gerrie schreef:
Citaat:
Ze zouden in mijn ogen veel meer moeten samenwerken want volgens mij kunnen we niet zonder allebei!

En dat is wat de additieve geneewijzen ook graag willen!
Maar de over het algemeen stugge wetenschappelijke benadering staat dit (nog) niet toe.
Time wil tell....

Toch is mijn ervaring dat er door regulier wel doorverwezen wordt naar en/of gezocht wordt in alternatief en vice versa. Zowel in mens- als diergeneeskunde. Het hoeft elkaar echt niet te bijten.

Voorbeeldje: Laatst zelf nog meegemaakt met een paard wat zonder aanwijsbare oorzaak van de een op de andere dag onder de bulten zat. Na een injectie van de veearts was het ook binnen een dag weer helemaal over, maar kwam ook net zo hard weer terug. Bij de derde keer had de veearts iets van ja.... ik kan er wel weer een spuit ingooien, maar dat is alleen symptoombestrijding, dat heeft weinig nut. Probeer het eens homeopatisch.
Er is toen een homeopathisch/holistisch therapeute bij geweest, heel verhaal op zich maar de druppels die we daarvan kregen hebben gewerkt. Niet binnen een dag, maar de bulten verdwenen wel en zijn niet meer teruggekomen.

Wat mij vaak opvalt is dat "men" (en dan bedoel ik niet de reguliere artsen) van een alternatieve manier grote wonderen verwacht, en als die wonderen uitblijven of niet spectaculair zijn is de mening al snel dat het hele alternatieve circuit niet deugt. Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Tovenaars bestaan nou eenmaal niet helaas dus ook op een alternatieve manier zal er niet voor elk probleem een oplossing zijn en dat geldt ook voor de reguliere geneeswijze.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:57

Ja, maar dan wel vaak als de reguliere het niet meer weten. Vaak wordt er door de meerderheid dan wel een ondertoontje meegegeven zo van "Je kan dat nog proberen"Terwijl de alternatieve gewoon doorverwijzen.

horsepartner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:03

vind dat ik even moet reageren.
ik ben zelf shiatsu therapeute voor paarden.
Shiatsu is een drukpuntmassage ,shiatsu heeft ook een geneeskrachtige werking.
shiatsu kun je voor heel wat klachten gebruiken.
Zolang je maar weet hoe je het toe moet passen, dit is niet zo eenvoudig teleren. Ik heb zelf de opleiding gedaan en deze nam 6 jaar in beslag.

En helaas zit er veel kaf tussen het koren. mensen die denken dat ze na de 4 jarige opleiding tot mensen opeens ook wel paarden of andere dieren kunnen behandelen.
Maar helaas dat zit niet zo in elkaar.
Ook moet je toch wel wat gevoel er voor hebben om deze vorm therapie tekunnen passen, de energiebanen moet je kunnen "voelen" ik kan iemand de energiebanen en drukpunten op papier geven maar weet je dan waar je precies moet zijn? nee, het zijn richtlijnen.
Bij een paard zijn het maar liefst 360 drukpunten en al deze drukpunten staan weer in verbinding met een bepaald orgaan of spiergroep.

hoe geweldig is het niet als mensen zien dat een paard weer goed loopt, zich goed voelt waardoor de eigenaar zich ook weer goed voelt.
Dat geeft al voldoening opzich.

In engeland ook wel in andere landen om ons heen word het regelmatig tot veel toegepast.
Hier in nederland is het minder, en waarom? omdat mensen er nog niet mee bekend zijn? of omdat nederland toch een nuchter volk is?
Alhoewel de alternatieve geneeswijze veel meer, in het betere licht komt testaan omdat mensen ook het zelf ook merken dat alternatief goed kan helpen bij verschillende klachten en problemen zowel bij hun zelf als hun dier (en).

Ook zou ik graag willen zien dat zowel de alternatieve als de reguliere geneeswijze meer hand in hand zouden (kunnen) gaan met elkaar.
Dit zou mijn wens voor het jaar 2004 zijn !!!!

Mocht je nog vragen hebben je kunt me altijd een e-mail sturen.

En voor iedereen een goed en gezond 2004 !

greenpeache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:12

Momenteel ben ik een website aan het maken voor een vrouw, die een absoluut schitterend voedingssupplement voor paarden heeft ontwikkeld. Ze heeft vele positieve rapporten van dierenartsen, klinieks zowel nationaal als internationaal, röntgens fotos van (sommige heel bekende paarden) van voor en na de "behandeling" die allemaal voor zich spreken. Ze heeft haar huis moeten verkopen, is inmiddels gescheiden en woont in een verbouwde stal op een manege van één van mijn vrienden. Omdat iedereen haar producten wil gaan verkopen zonder haar hierbij te willen betrekken, is ze telkens veel geld kwijt aan advocaten en adviseurs, om er later achter te komen dat deze kopers de middelen gewoon op grote schaal op de markt willen brengen, terwijl zij er gericht mee wil gaan werken. Kortom niet geven aan paarden die het niet nodig hebben, maar ja..... daar ligt voor de grote bedrijven het grote geld natuurlijk niet in.

Greenpeache

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:29

Mist schreef:
Het laatste verhaal dat ik hoorde is van 2wkn geleden. Mijn hoefsmid was bij mij, zijn telefoon ging. Het paard waar hij naartoe moest, dat ernstig hoefbevngen was, hadden ze ingeslapen. Het paard had een "ontslakkingskuur" gehad van een alt.genezer, waarop het paard (Z-dressuur-dus geen overvoedde weidepony) acuut HB was geworden met ook nog andere verschijnselen. Ze gaan nu die "medicijnen" door TNO laten onderzoeken.

He bah, van zo'n verhaal word ik niet vrolijk...
Enig idee wat voor "medicijn" het is geweest?