Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joaltijd schreef:[/quote]Als ik iets raars doe en ik ben de volgende dag stijf wil ik even kunnen bewegen.. Even lopen..
Voor jouwn paard zal het hetzelfde zijn dat (als hij echt een goede smakkerd gemaakt heeft) hij even moet bewegen om erger te voorkomen
Snel een andere stal zoeken en ervoor zorgen dat je morgen bij je paard kunt!
Komen de paarden daar trouwens wel eens buiten?
itsmi schreef:Dan steken die andere mensen met z'n allen hun kop in het zand waarschijnlijk. Het verbaasd me dat die stalling nog zoveel pensionklanten heeft. Er moet wel iets heeeel positiefs zijn aan die stal dat mensen daar willen blijven staan. (prijs? binnenbak?)
Maar of anderen moeilijk doen of niet, je wilt toch ten alle tijden bij je paard kunnen komen? En je betaald toch niet stalling om vervolgens 2 dagen lang niet bij je paard te mogen komen? Wat is dat voor onzin? En hoe gaan zij dan controleren of je paard koliek heeft? Of vast ligt in zijn stal? Of losgebroken is? Met die 2x per dag "korrels" in de stal leggen (serieus toch ook hooi of kuil mag ik hopen?) gaan ze dat veel te laat opmerken.
En situaties zoals deze, zou ik echt mijn paard willen stappen en geen moment twijfelen. Je paard zal de dag erna (zoals je zelf al zei) behoorlijk stijf zijn en het is echt niet goed voor het been en de doorbloeding om dan daarna 48 uur stil te staan. Koelen met koud water was juist wel goed geweest voor het been. Maar ja, dat heeft weinig effect als je de dagen daarna niets doet.
Een dier heeft beweging nodig, die kun je niet opsluiten in zijn stal 2 dagen lang! Daar zou je al je twijfels bij kunnen trekken, zeker als je 23 bent, ook als de rest er niet aan twijfelt.. Ik zou me schuldig voelen mocht mijn paard zo'n tijd alleen maar in stal kunnen staan. Maar dat is mijn mening.
kippetje2007 schreef:Hoe lang zou die dan moeten stappen ? En de meerwaarde bij deze stal is ( vermoed ik) allemaal super brave paarden die alles doen wat je vraagt en een zeer hoog rijniveau voor een manege.
xxCYNNxx schreef:Ben ook wel benieuwd of ts dr pony nog heeft kunnen zien ja of nee. Zou echt belachelijk zijn als ze ts de toegang ontzegt heeft.