Mijn pony viel tijdens de sprong. Wat nu ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:22

Voor nu zou ik inderdaad ook bellen en vragen of je tóch even langs mag.
Daarnaast zou ik als de donder een andere plek zoeken en liefst morgen mijn paard al verhuizen als ik jou was....

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 00:25

Joaltijd schreef:
Als ik iets raars doe en ik ben de volgende dag stijf wil ik even kunnen bewegen.. Even lopen..

Voor jouwn paard zal het hetzelfde zijn dat (als hij echt een goede smakkerd gemaakt heeft) hij even moet bewegen om erger te voorkomen :)

Snel een andere stal zoeken en ervoor zorgen dat je morgen bij je paard kunt!
Komen de paarden daar trouwens wel eens buiten?
[/quote]
Ja wij mogen ons eigen paard de andere dagen van de week(tijdens de openingsuren ) in een grote paddock met zand ( geen gras :( )zetten of een ruime loopstal onder een afdak met een betonnen vloer. Die van mij komt alle dagen buiten, maar sommige enkel om eens 2x per week te rijden ....
Laatst bijgewerkt door kippetje2007 op 05-10-14 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:26

Dan steken die andere mensen met z'n allen hun kop in het zand waarschijnlijk. Het verbaasd me dat die stalling nog zoveel pensionklanten heeft. Er moet wel iets heeeel positiefs zijn aan die stal dat mensen daar willen blijven staan. (prijs? binnenbak?)

Maar of anderen moeilijk doen of niet, je wilt toch ten alle tijden bij je paard kunnen komen? En je betaald toch niet stalling om vervolgens 2 dagen lang niet bij je paard te mogen komen? Wat is dat voor onzin? En hoe gaan zij dan controleren of je paard koliek heeft? Of vast ligt in zijn stal? Of losgebroken is? Met die 2x per dag "korrels" in de stal leggen (serieus toch ook hooi of kuil mag ik hopen?) gaan ze dat veel te laat opmerken.

En situaties zoals deze, zou ik echt mijn paard willen stappen en geen moment twijfelen. Je paard zal de dag erna (zoals je zelf al zei) behoorlijk stijf zijn en het is echt niet goed voor het been en de doorbloeding om dan daarna 48 uur stil te staan. Koelen met koud water was juist wel goed geweest voor het been. Maar ja, dat heeft weinig effect als je de dagen daarna niets kan doen.

Een dier heeft beweging nodig, die kun je niet opsluiten in zijn stal 2 dagen lang! Daar zou je al je twijfels bij kunnen trekken, zeker als je 23 bent, ook als de rest er niet aan twijfelt.. Ik zou me schuldig voelen mocht mijn paard zo'n tijd alleen maar in stal kunnen staan. Maar dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door itsmi op 05-10-14 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:28

Nou dit is toch echt wel een geldige reden. Bellen en eisen dat je naar je paard mag. Als ze weigert, aangeven dat zij dan de dierenarts kosten mag gaan betalen als je paard wel wat blijkt te hebben en je kon er twee dagen lang niet bij. Persoonlijk vond ik het al een vreemde keuze om na die val je paard alsnog een keer te laten springen.
Sorry hoor maar wat een belachelijke stal. Stal eigenaresse wilt rust? Had ze geen pensionstalling moeten beginnen, twee dagen gesloten zijn en je komt er alleen even in dan wanneer je paard bijna doodgaat.. te gek voor woorden. Op welke tijden mag je naar stal?

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 00:30

itsmi schreef:
Dan steken die andere mensen met z'n allen hun kop in het zand waarschijnlijk. Het verbaasd me dat die stalling nog zoveel pensionklanten heeft. Er moet wel iets heeeel positiefs zijn aan die stal dat mensen daar willen blijven staan. (prijs? binnenbak?)

Maar of anderen moeilijk doen of niet, je wilt toch ten alle tijden bij je paard kunnen komen? En je betaald toch niet stalling om vervolgens 2 dagen lang niet bij je paard te mogen komen? Wat is dat voor onzin? En hoe gaan zij dan controleren of je paard koliek heeft? Of vast ligt in zijn stal? Of losgebroken is? Met die 2x per dag "korrels" in de stal leggen (serieus toch ook hooi of kuil mag ik hopen?) gaan ze dat veel te laat opmerken.

En situaties zoals deze, zou ik echt mijn paard willen stappen en geen moment twijfelen. Je paard zal de dag erna (zoals je zelf al zei) behoorlijk stijf zijn en het is echt niet goed voor het been en de doorbloeding om dan daarna 48 uur stil te staan. Koelen met koud water was juist wel goed geweest voor het been. Maar ja, dat heeft weinig effect als je de dagen daarna niets doet.

Een dier heeft beweging nodig, die kun je niet opsluiten in zijn stal 2 dagen lang! Daar zou je al je twijfels bij kunnen trekken, zeker als je 23 bent, ook als de rest er niet aan twijfelt.. Ik zou me schuldig voelen mocht mijn paard zo'n tijd alleen maar in stal kunnen staan. Maar dat is mijn mening.

Hoe lang zou die dan moeten stappen ? En de meerwaarde bij deze stal is ( vermoed ik) allemaal super brave paarden die alles doen wat je vraagt en een zeer hoog rijniveau voor een manege.

antje_vip

Re: Mijn pony viel tijdens de sprong. Wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:34

Die vrouw heeft het verkeerde vak gekozen als zij de stallen enkel tijdens kantooruren open wil hebben.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:35

Het ging mij meer om de pensionklanten. Het is toch je eigen paard? Ik zou mijn paard niet op die stal willen stallen, al kreeg ik geld toe. Als je een eigen paard hebt, is het niet van belang of die paarden daar superbraaf zijn of niet. Dus wat is er dan zo aantrekkelijk voor ál die pensionklanten dat ze daar toch blijven staan ondanks de omstandigheden voor hun paarden....

Wat zijn de openingstijden van jouw stal? Is al meerdere keren gevraagd maar je wil er blijkbaar geen antwoord op geven?

Het beste is om meerdere keren per dag te stappen en 20-30 min per keer te koelen met koud water.
Beter meerdere korte stukjes per dag stappen, als 1x heel lang.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:37

antje_vip schreef:
Die vrouw heeft het verkeerde vak gekozen als zij de stallen enkel tijdens kantooruren open wil hebben.

Mijn idee... Maar blijkbaar loont het...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:47

Nu ik de openingstijden weet zou ik helemaal zorgen dat je zo snel mogelijk weg bent daar. Al vind je maar een tijdelijke stalling en zoek je van daaruit verder. Dit is gewoon niet legaal zou ik bijna willen zeggen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 01:06

itsmi schreef:
Nu ik de openingstijden weet zou ik helemaal zorgen dat je zo snel mogelijk weg bent daar. Al vind je maar een tijdelijke stalling en zoek je van daaruit verder. Dit is gewoon niet legaal zou ik bijna willen zeggen.

Vertel := en waar is t := ?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 01:09

Dus dit is echt? Ik hoopte eigenlijk dat het erg overdreven was -O- Belachelijk...

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 01:11

Ik zou gewoon morgen even opbellen en vragen of het oké is of je even mag stappen en/of benen koelen.

En heeeeel hard opzoek gaan naar een andere stal!

Misschien lees ok eroverheen, maar welke regio/provincie staat je paard?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 01:54

Begrijp ik nu uit iemands comment dat de openingstijden kantooruren zijn? Dus van 9 tot 17 uur? En zondags en maandags ben je niet welkom?
Dit is serieus? Hoe kun je dan ooit je paard doen? Komt er op neer als je een full time baan hebt en dan ook nog eens kantooruren, je alleen maar op zaterdag naar je eigen paard zou kunnen -O-
Ik zit nu letterlijk met mn mond open naar mn beeldscherm te kijken, ongelooflijk :\ . Waarom begint zo'n persoon dan een pensionstal?

Om je vraag te beantwoorden; zou na zo'n smakkerd voor je pony idd erg fijn zijn als je even met hem kunt rondstappen...liefst later op de dag nog eens als hij echt erg stijf blijkt te zijn. Gewoon zo rond de 10 tot 15 min rustig aan de hand stappen. Mochten benen toch warm zijn/dik die ook een paar keer per dag lekker koelen; ook zo'n 10 min per keer.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 04:21

kippetje2007 schreef:
Hoe lang zou die dan moeten stappen ? En de meerwaarde bij deze stal is ( vermoed ik) allemaal super brave paarden die alles doen wat je vraagt en een zeer hoog rijniveau voor een manege.

Is jouw paard een van de weinige pensionpaarden? Ik krijg het idee dat het (verder) echt manegepaarden zijn? Voor en manege kan ik me heel goed voorstellen dat ze gesloten zijn op bepaalde tijden/dagen voor klanten.

Maar als eigenaar zou ik toch zeker bij mijn pony willen!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 07:17

sorry maar ik was daar al lang weggeweest.
Jij moet ten alle tijden bij je paard kunnen komen.
Hoe doen mensen dat dan als ze op zondag een wedstrijd hebben???? dat kan niet eens want ze mogen niet bij hun paard.
Bij ons op stal is het elke dag welkom zelfs op feestdagen zoals kerst en oud en nieuw en als het moet zelfs snachts.
Ik heb wel wedstrijd gehad dat ik om acht uur moest starten en dat ik om vijf uur er al was sochtends.
Nooit moeilijk over gedaan daar.
Haar bellen en zeggen (eisen als ze moeilijk doet) dat jij naar je paard toe moet om te behandelen (lopen spoelen of wat dan ook) zij kan jou dat niet weigeren.
En ondertussen heel snel op zoek naar een ander plek.

Succes met je paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:06

Ts, al gebeld? Hoe ging het? :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:44

Ben ook wel benieuwd of ts dr pony nog heeft kunnen zien ja of nee. Zou echt belachelijk zijn als ze ts de toegang ontzegt heeft.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:49

Zeker omdat ze een geldige reden had..

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:51

2 dagen in een stal stil staan lijkt me überhaupt niet zo gezond :=.
Hopelijk is het gelukt!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:55

Jemig waar slaat dat op! Dus die beesten staan twee dagen binnen omdat ZIJ rust wil? Wat een egoïst. Ik zou gewoon gaan kijken of ze het leuk vind of niet en een andere stal zoeken. Waarom begin je een manege als je 2 dagen dicht gaat voor je eigen rust, ga dan een week op vakantie. Zondag kan ik begrijpen maar 2 dagen?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:59

Hopelijk heb je gebeld en mocht je gewoon langskomen. Ik zou meerdere keren per dag met hem lopen, hij heeft een flinke klap gemaakt dan lijkt 2 dagen boxrust mij in ieder geval geen goed idee.

Ongelofelijk trouwens dat je 2 pdgn niet bij je paard mag kimen voor haar rust. Ik zou op zoek gaan naar een andere stal waar je 7 dgn per week bij je paard mag

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 22:52

xxCYNNxx schreef:
Ben ook wel benieuwd of ts dr pony nog heeft kunnen zien ja of nee. Zou echt belachelijk zijn als ze ts de toegang ontzegt heeft.

Ik heb vandaag gebeld, maar ik mocht voor deze reden niet naar binnen omdat hij zaterdag al terug kon stappen en draven na de val. Ze heeft me wel beloofd dat ze hem zelf eens 30 minuten in de paddock zal zetten zodat hij toch iets kan bewegen.. Ze heeft me daarna een sms gestuurd om te zeggen dat ze niks ziet aan zijn manier van stappen, dus dat alles wel OK zal zijn. Hij zal deze keer ook niet worden uitgejaagd met de rest van de pension -en manegepaarden, omdat ik het liever niet wilde. Overmorgen mag ik wel gaan, dus dan zal ik daar staan vanaf de eerste minuut dat het open is!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:56

Wat erg kippetje......
Ik lees steeds al mee maar verbaas me echt over het feit dat je niet naar je paard mag.
Volgens mij betaal je daar juist ook voor.
Misschien is het toch de overweging waard om eens om je heen te gaan kijken.

Ik zou er geen ruzie om maken hoor want de regels zijn bekend en je was er al akkoord mee gegaan.
En misschien vind jij het ook wel ok met alle respect........ik zelf zou het er geen week vol houden in ieder geval.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:57

Jeeeemig.. echt bijzonder dat het op zo'n manier gaat zeg. Ik was er gister nog vertrokken.

Wel fijn dat het gewoon goed lijkt te gaan met je paardje!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:57

Gelukkig dat het goed lijkt te zijn met je pony. Maar 2 dagen niet bij je paard/pony mogen komen, nou dan zijn er wel andere stallen. Zou eens rondkijken naar een andere stal met beter beleid.