Middel tegen zomerexeem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Roos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:16

zeewater helpt ook super OK dan!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:29

Ik ben ook heel benieuwd naar dit goedje. Ik gebruik (na tientallen producten en huismiddeltjes tevergeefs te hebben geprobeerd) sinds een aantal jaren Okozon. Een duur produkt, maar mijn enige redding. Laatst nog met een dierenarts ervover gehad en hij had tot nu toe nog de beste resultaten hiermee gevonden.
Jeanekke, zou je mij dan ook even kunnen Pb'en over ja resultaten na komende zomer?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:13

wat is okozon/wat doet het, hoe duur is het/hoe lang doe je er mee en waar is het te koop?

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 00:14

Suzy schreef:
Ik ben ook heel benieuwd naar dit goedje. Ik gebruik (na tientallen producten en huismiddeltjes tevergeefs te hebben geprobeerd) sinds een aantal jaren Okozon. Een duur produkt, maar mijn enige redding. Laatst nog met een dierenarts ervover gehad en hij had tot nu toe nog de beste resultaten hiermee gevonden.
Jeanekke, zou je mij dan ook even kunnen Pb'en over ja resultaten na komende zomer?

Geen probleem, ik stuur uedereen van dit topic een pbtje Hyper!:)

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:19

missnynke schreef:
wat is okozon/wat doet het, hoe duur is het/hoe lang doe je er mee en waar is het te koop?

ik kan het je wel allemaal uitleggen maar hier staat het duidelijker op Haha!
http://www.welshcob.nl/okozon/index.php

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:43

M'n vader z'n merrie'tje heeft ook zomerexceem, zou ook wel willen horen hoe dit product bevalt!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:49

gijsenkim schreef:
Bij mijn eerste pony hielp het afgietsel van gekookte aardappelen heel goed

Volgens mij heb ik daar wel eens wat van gelezen in het boek van "Klazien ut Zalk"... Maar ook dat aardbeien tegen jeuk zijn.

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:30

Hallo allemaal, ik heb opnieuw een mailtje ontvangen van de maker van het product met de vraag of ik het ook op bokt wilde zetten, bij deze doe ik dat Hyper!:

Ik wil even ingaan op de vraag van iemand op de site over de proef die het Ned. Fjordenpaardenstamboek gedaan heeft. Ik heb het over deze proef uitvoerig gehad met de dierenarts van dat stamboek. De resultaten verwonderen mij niet. Als een dier in optimale conditie is wat eiwitten, vitaminen, mineralen en afvalstoffen betreft, zal zomereczeem, maar ook elke andere vorm van ziekte, veel minder kans hebben. Maar wanneer is een dier in deze optimale conditie?? Moeten we dan jaar in jaar uit klaar staan met uitslagen van bloedmonsters om de nodige vit. enz. te kunnen toedienen om deze conditie te bekomen?
In de praktijk vind ik dit niet haalbaar en vermoedelijk ook zeer duur. Naar mijn mening zal zomereczeem uitbreken als er geen optimale conditie is en als er op dat moment ook de neicerioïde aanwezig is. (dit is de naam die we aan dat kleine oerbacterietje gegeven hebben). Als de neicerioïde niet aanwezig is, zal de ziekte, naar mijn huidig inzicht, ook niet uitbreken.
Het is niet mogelijk een levend wezen, mens of dier, altijd in optimale conditie te houden. Wel kunnen wij er voor zorgen dat die neicerioïde er niet is of niet meer is. Voor mij is dan het probleem opgelost. Buiten die allergie voor de collicoïdesmug, geeft die neicerioïde ook ontstekingen in de bloedvaten, wat dan makkelijk een slechte algemene conditie tot gevolg kan hebben… DUS DOE DIE OERBACTERIE WEG!!! En er zal veel opgelost zijn!! In onze proef hebben we bijna uitsluitend hierop gewerkt en met groot SUCCES , zonder te letten op de conditie van de paarden.

Groeten
Louis.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:04

Tja..... zouden wij het middel dan toch bestellen?? Er zit wel een waarheid in de redenatie van Louis..... Ik moet er nog even over nadenken.

Maar de prijs is wel redelijk, want het Ned. fjordenpaarden Stamboek gaat minder vergoeden en dan wordt het met die medicijen een dure hobby denk ik.

Misschien ga ik die man wel bellen, misschien kan hij mij toch overtuigen..

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:17

ik ben heel erg benieuwd...
het zou mooi zijn als het zou werken,
aangezien bij quin helemaal niets werkt, we hebben alles gehad tot aan de prednisolon toe.. dus hou me maar op de hoogte als je wil?

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:30

Dat zou fantastisch zijn. Ben benieuwd naar de resultaten.

Groetjes mirjam

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:35

klinkt te mooi om waar te zijn aan de ene kant, en errug goed aan de andere kant. ik ben benieuwd Lachen

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:07

verder even on-topic: Louis' theorie verklaart wel een hoop. Maar de WUR is momenteel onderzoek aan het doen naar eventuele erfelijkheid. Als daar uitkomt dat er een groep genen is die eventueel zomereczeem-gevoeligheid bepalen, is de theorie van Louis weer niets waard.

Is er niet toevallig iemand die een perfecte combi van de theorieen weet?

[edit]Overtollige opmerking verwijderd. Jantien[/edit]

jilly_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:57

Ik rijd op de paarden van Louis de Vry en ik weet dat hij een hengst heeft dat altijd last had van eczeem en nu heeft die dat denk ik niet meer gedaan...

pjotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:10

mijn shet heeft ook zomerexzeem.
gelukkig kan ik het met een deken en sweet-itch in toom houden.

maar het zou wel heel mooi zijn als ik hem er zo van af zou kunnen helpen!

ben zeer benieuwd naar de resultaten en reactie bij de paarden!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 00:11

Datzelfde geld voor mij... zelfs met dek blijft hij neiging houden tot schuren... Het zou mooi zijn als het lukt om de oorzaak weg te halen i.p.v. symptomen en proberen de vliegjes weg te houden (bijna onmogelijk)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 04:48

wow als dit toch eens echt hielp, wil graag het resultaat horen!!!!!

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 12:02

ik ben even benieuwd als jullie allemaal Hyper! Ik laat het jullie allemaal weten...

groetjesssss Janna

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:34

Hoy iedereen ik wi ook graag op de hoogte gehouden worden , want heb net een spaanse dekhengst gekocht en hij is in Belgie aangekomen en hier begon hij zijn lange mooie mannen te schuren !!!!! Boos! ... Wie moeten we mailen voor da wonder product , Louis of..?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:41

Ook ik wil wel graag ervaringen horen na de zomer! Mijn ponybeest heeft nl ook zomereczeem, ik heb jarenlang vanalle gels en zalfjes gesmeerd, zonder resultaat. De afgelopen 2 zomers heeft ze onder een Boett-deken gestaan, dat hielp wel een beetje maar is ook niet ideaal. Ben nu aan het twijfelen of ik opnieuw zo’n deken zou bestellen (eind vorige zomer heeft Samira haar deken nl gesloopt Boos!), dat is een heel gedoe omdat het uit NL moet komen en het vorige deken paste niet dus is helemaal aangepast moeten worden).

Ik heb onlangs nl nog iets gehoord dat het proberen waard zou kunnen zijn (quote uit een mailtje van de eigenaar van mijn vorig bijrijdpaard):

Citaat:
Het gaat om een vaccin dat wordt gefabriceerd door Immunopharm Belgium waarmee gericht wordt gewerkt aan een verhoging van immuniteit tegen culicoïdes-allergie (bloedtest dus eerst vereist). Het vaccin kan enkel worden verkregen via een veearts.
Over de exacte samenstelling weet ik eigenlijk niets.
schema startkuur:
wekelijks gedurende drie weken: 1 spuit, steeds grotere hoeveelheid uit flacon van 100 PNU/ml
daarna om de 14 dagen vier keer: 1 spuit uit flacon van 1000 PNU/ml
daarna om de 14 dagen vijf keer: 1 spuit uit flacon van 10000 PNU/ml
Vanaf dan onderhoudsdosis (1x per maand 1 spuit, 10000 PNU/ml).

Zowel startkuur als onderhoudsdosis kosten elk zo'n 57 euro en daarmee kom je net iets minder dan een jaar toe. Normaal zou je na een jaar (zeker als je start in de herfst of winter) een merkbaar verschil moeten zien. Of en hoelang je het daarna nog moet volhouden, zou van paard tot paard verschillen. Er zouden nagenoeg geen bijwerkingen zijn (soms een overreactie of verdikking op de plaats van inspuiting).
De inspuiten zijn onderhuids en (voorlopig toch) makkelijk zelf toe te dienen, als het eenmaal wordt gedemonstreerd door de veearts.

Iemand hier al ervaring mee toevallig?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:54

Ik doe deze kuur bij mijn paard momenteel. Mn paard heeft enorm last van zomerexceem en via via ben ik hier achter gekomen.
Ik kan nog niet veel van het resultaat zeggen omdat het dan eerst weer voorjaar moet worden. Ik vond wel dat ze in het naseizoen weinig jeukte terwijl ze dat normaal gesproken wel doet. Toen was ik nog maar net met de kuur gestart.

Het is dus de bedoeling dat door het spuiten het paard immuum wordt voor de vliegjes die zomerexceem veroorzaken. Er wordt eerst bloed opgestuurd van je paard naar de immunopharm en daar kijken ze dan in hoeverre mate je paard allergisch is voor de vliegjes en aan de hand daarvan maken ze en injectiekuur voor je paard. Het is dus als het ware "op maat gemaakt"voor het paard.
Immunpharm garandeerd verder niks maar ik vond het zeker de moeite van het proberen waard.

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 19:02

aisie schreef:
Ik doe deze kuur bij mijn paard momenteel. Mn paard heeft enorm last van zomerexceem en via via ben ik hier achter gekomen.
Ik kan nog niet veel van het resultaat zeggen omdat het dan eerst weer voorjaar moet worden. Ik vond wel dat ze in het naseizoen weinig jeukte terwijl ze dat normaal gesproken wel doet. Toen was ik nog maar net met de kuur gestart.

Het is dus de bedoeling dat door het spuiten het paard immuum wordt voor de vliegjes die zomerexceem veroorzaken. Er wordt eerst bloed opgestuurd van je paard naar de immunopharm en daar kijken ze dan in hoeverre mate je paard allergisch is voor de vliegjes en aan de hand daarvan maken ze en injectiekuur voor je paard. Het is dus als het ware "op maat gemaakt"voor het paard.
Immunpharm garandeerd verder niks maar ik vond het zeker de moeite van het proberen waard.

Dit is wel niet het product dat ik mijn paarden geef hoor, dat zijn tabletten, niks te spuiten....

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:52

Hallo,
Jij hebt het dus bestelt. En heb je het al gekregen? Ik vind dat ze beter in België onder rembourse verzenden (ik ben er niet zo voor te vinden van eerst te betalen en dan te krijgen, ik betaal liever wanneer ik het werkelijk krijg Verward )
Ga het deze week toch maar bestellen.

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 14:01

silleke schreef:
Hallo,
Jij hebt het dus bestelt. En heb je het al gekregen? Ik vind dat ze beter in België onder rembourse verzenden (ik ben er niet zo voor te vinden van eerst te betalen en dan te krijgen, ik betaal liever wanneer ik het werkelijk krijg Verward )
Ga het deze week toch maar bestellen.

Een mens is zo radeloos bij zomereczeem dat hij er werkelijk alles voor over heeft.... Haha! Haha!

Ik heb twee kuren besteld, voor twee paarden dus, 200 euro. Ik heb dat op de rekening gestort en een kleine twee weken later is het pakje in mijn brievenbus gevallen, dus bij mij waren er geen problemen. Mijns inziens kan je maar beter op tijd starten met de kuur zodat ze volledig gegeven is tegen de tijd dat het schuren begint OK dan!

groetjes Janna

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:54

hey , ja ik wil da ook proberen , kun je me de gegevens enzo geven en hoe doe je da juist stap voor stap;.;bloed laten trekken door DA dan opsturen waar en...vertel...Knipoog