Shetlander begin dampig en is veelste dik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Shetlander begin dampig en is veelste dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:30

Dan heeft hij hiervoor toch ook problemen moeten hebben want een pony word niet zomaar dampig, daar gaat een allergie, verkoudheid oid aan vooraf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:41

nat hooi geven en vooral niet te snel laten afvallen...dat kan zijn dood worden.

xdeemm1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 19:51

bigone schreef:
Dan heeft hij hiervoor toch ook problemen moeten hebben want een pony word niet zomaar dampig, daar gaat een allergie, verkoudheid oid aan vooraf.

er is mijn niks verteld dat hij dat had ..
en toen hij nog bij mij stond heeft hij nooit ergens last van gehad.
zal het nog eens navragen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:40

Vraag maar eens of hij de laatste tijd regelmatig hoestte , dampigheid is niets anders dan beschadiging aan de longblaasjes, elke keer wanneer een paard hoest worden er wat beschadigt en als dat maar vaak genoeg voorkomt is te weinig longcapaciteit over. Nogmaals, hier gaat wel een proces aan vooraf en misschien is je pony toch niet in zulke goede handen dan je zelf denkt of de da zit er naast.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:36

bigone schreef:
Vraag maar eens of hij de laatste tijd regelmatig hoestte , dampigheid is niets anders dan beschadiging aan de longblaasjes, elke keer wanneer een paard hoest worden er wat beschadigt en als dat maar vaak genoeg voorkomt is te weinig longcapaciteit over. Nogmaals, hier gaat wel een proces aan vooraf en misschien is je pony toch niet in zulke goede handen dan je zelf denkt of de da zit er naast.

even duidelijk navragen aan de mensen die je pony nu hebben :j
misschien zijn de mensen geen slechte verzorgers + zit de dierenarts er niet naast, maar is de door communicatie niet helemaal goed gegaan...
heeft de dierenarts bijvoorbeeld benauwd gezegd en heb jij doorgekregen via de verzorgers 'dampig"
even goed precies navragen wat de DA gezegd heeft ;)

xdeemm1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:04

bigone schreef:

dan hoop ik het tweede , hij is nu wel weer de oude (tenminste zoals hij zich gedraagt dan)

xdeemm1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:06

KingYasFenn schreef:
bigone schreef:

even duidelijk navragen aan de mensen die je pony nu hebben :j
misschien zijn de mensen geen slechte verzorgers + zit de dierenarts er niet naast, maar is de door communicatie niet helemaal goed gegaan...
heeft de dierenarts bijvoorbeeld benauwd gezegd en heb jij doorgekregen via de verzorgers 'dampig"
even goed precies navragen wat de DA gezegd heeft ;)

Ik was er zelf bij toen de dierenarts er was , hij had gezegt dat hij begin dampig is .
Ook hoorde ik gisteren toen ik ging wandelen met hem dat hij savonds in het donker op de weg liep .... hij was uitgebroken en tegen mij werd verteld dat hij op het grasstukje naast hun kassen liep .. dusja zit te twijfelen hem hier wel heen te halen indd

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:10

Dat zou ik wel gaan doen, lekker dichtbij hebben bij jou in de buurt, dan heb je er meer zicht op.

Ik denk zelf ook dat ie niet echt goed is verzorgd, want dampig wordt ie niet in 1 dag ineens.

Er is een tijd overheen gegaan en met het hoesten, net wat men hier ook al heeft gezegd.

xdeemm1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:49

.

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:45

Vochtig hooi geven en niks meer.. Zorg voor een stofvrije stal...dit paard wordt anders doodgevoerd.. Zo slecht:(

xdeemm1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:58

Hij hoest helemaal niet meer , hij had een kuurtje en daarna niks meer gehoord.
Hij is ook behoorlijk afgevallen , en eigenlijk weer de oude