Mijt niet weg te krijgen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

G_inaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:51

Nee hoor. Alles volgens het boekje gedaan. Paard gewassen, spullen gewassen, noem maar op.
Toen alles niet werkte zoals het hoorde ben ik wat meer gaan spelen met dosering (ik dacht dat ik misschien te weinig middel had gebruikt en dat het daarom elke keer niet werkte).

Ik denk dat het inderdaad geen slecht idee is om een keer een afkrabsel te laten onderzoeken. Misschien ben ik al die tijd het verkeerde aan het bestrijden (de hoefsmid heeft overigens ook bevestigd dat het mijt is. Hij is allergisch en krijgt rode huiduitslag bij aanraking met mijt. Hij heeft toen zijn arm langs het been gehaald en binnen aanzienlijke tijd begon zijn arm rood en 'branderig' te worden).

@ Rizette: nee, het is een gewoon voskleurig been.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:52

Of een oedeem die naar buiten komt?

G_inaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 19:17

Zoals beloofd hier wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:12

In trekpaardentopics op bokt weten ze altijd veel over mijt en hoe je dat kunt behandelen.
Ik weet jammer genoeg de naam niet meer van het middel dat ik altijd gebruikte, maar daar weten mensen vast nog wel andere middelen.

Maar als Sebacil niet helpt ... ik zou dan wel eerst een afkrabsel laten onderzoeken, straks is het helemaal geen mijt, maar een ander beest, schimmel of bacterie.

Caily

Re: Mijt niet weg te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:21

Bij Tinkers willen de afvalstoffen die het lichaam niet kwijt kan nog wel eens via de benen eruit komen. Dit zien we vaak aan korsten hoog in de sokken, in de knieholte's ongeveer. Rasp wordt dat vaak genoemd, kan je behandelen wat je wilt, maar het is iets van binnenuit en lastig te achterhalen, wat het lichamelijke probleem is (als je voerbeleid goed is maar bijvoorbeeld de lever niet 100% kan het ook "mis" zijn).

Is het heel gek gedacht als ik vanuit hier verder denk en misschien afvalstoffen van de peesblessure oid naar buiten komen langs deze weg? Ik ben benieuwd of het gaat verdwijnen wanneer de peesblessure verminderd of weg is.

Als je deze gedachtegang volgt, zou je eens in de homeopathische kant kunnen kijken, ik weet niet precies waar je woont, maar in de noord-oostelijke helft van NL heb ik wel een aanrader voor je.

Mijten zijn idd heel makkelijk uit te sluiten met een afkrabsel :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:33

G_inaa schreef:
Ik denk dat het inderdaad geen slecht idee is om een keer een afkrabsel te laten onderzoeken.

Doe maar :j. Al kan ik de gedachten van degenen die zeggen dat het er uitziet als mijt, best volgen. Nog n vraagje... sorry, maar was je verdunning wel ok?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:12

volgens mij is dit geen mijt.

G_inaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 00:31

Caily schreef:
Bij Tinkers willen de afvalstoffen die het lichaam niet kwijt kan nog wel eens via de benen eruit komen. Dit zien we vaak aan korsten hoog in de sokken, in de knieholte's ongeveer. Rasp wordt dat vaak genoemd, kan je behandelen wat je wilt, maar het is iets van binnenuit en lastig te achterhalen, wat het lichamelijke probleem is (als je voerbeleid goed is maar bijvoorbeeld de lever niet 100% kan het ook "mis" zijn).

Is het heel gek gedacht als ik vanuit hier verder denk en misschien afvalstoffen van de peesblessure oid naar buiten komen langs deze weg? Ik ben benieuwd of het gaat verdwijnen wanneer de peesblessure verminderd of weg is.

Als je deze gedachtegang volgt, zou je eens in de homeopathische kant kunnen kijken, ik weet niet precies waar je woont, maar in de noord-oostelijke helft van NL heb ik wel een aanrader voor je.

Mijten zijn idd heel makkelijk uit te sluiten met een afkrabsel :)

Dat zou je denken, inderdaad. Het mooie van je uitleg is dat ze inderdaad een jaar met een leverprobleem heeft gelopen. Sinds enige tijd is het bloed weer helemaal goed, mede dankzij meerdere cranio sacraal behandelingen die ondersteund werden met celzouten en andere homeopathische middelen.

Een logisch gevolg zou inderdaad zijn dat de afvalstoffen eruit komen. Helaas had ze de mijt (of wat het dan ook is) al vóór dat de peesblessure daar zat.

Met het homeopathische circuit ben ik dus al redelijk bekend.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:11

Het lijkt of ze onder aan het been helemaal vervelt . Dat de oude huid versneld af wordt gestoten ,/

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:19

Sientje schreef:
Heb je al een schraapsel laten afnemen? Lijkt me in dit geval geen overbodige luxe.

Dat vraag ik mij ook af idd. Een paard op stal had het ook en hier bleek een schimmel in het spel te zitten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:28

Een schraapsel laten onderzoeken en je kunt dingen uitsluiten (of krijgt bevestiging) en van daaruit verder kijken. In de wilde weg van alles gaan proberen heb je al gedaan en dat heeft niet gewerkt.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:25

Zijn de lymfeklieren niet verstopt? Wij hadden er een op stal met precies zo'n been. Nu na een aantal lymfedrainagebehandelingen ziet z'n been er al een stuk beter en dunner uit