Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sjouk_L schreef:Mijn paard heeft ook een peesschede ontsteking gehad, wel kreupel, maar vooral de eerste 2 week. Na 2 week zei de dierenarts eerst dat hij er weinig van zag. Uiteindelijk na scannen bleek het een peesschede ontsteking onder de knie in het voorbeen te zijn.
Het advies was 2 tot 3 keer inspuiten en boxrust met aan de hand opbouwen, prognose goed, maar wel 6 maand hersteltijd nodig.
Bij mijn paard zijn toen inderdaad corticosteroïden ingespoten, daarna een volle week boxrust om de verweekte weefsels niet extra te belasten, dit is toen gebeurt onder sedatie met tranquigel. Daarna heb ik haar direct 24/7 op de wei gezet omdat ik geen goede ervaring heb met opbouwen aan de hand. Ik heb haar toen de eerste maand ondersteund met compagel, geen pijnstillers.
Ik ben wel direct begonnen met het voeren van Arnica pillen(voor mensen D6 kwaliteit) Na een week heb ik een homeopaat laten komen die mij een mengsel heeft voorgeschreven. Ook ben ik begonnen met smeren met SRL spiroflor(voor mensen) en homeopathisch middel voor pezen. Verder ondersteund met een oranje horselyx (voor het bewegingssysteem).
Dit heb ik denk ik 2 maanden volgehouden, toen liep ze alweer helemaal goed. Na 3 maanden zou ik terug moeten komen voor een 2e keer inspuiten, maar toen liep ze alweer 100%, verder was ze een aantal keer over de omheining gesprongen zonder verdere gevolgen.
De dierenarts wilde in eerste instantie wel weer inspuiten, maar op aandringen eerst een echo gemaakt, waaruit bleek dat inspuiten zinloos zou zijn, de ontsteking en overvulling was helemaal weg. Eigenlijk vond de dierenarts dat dit niet zo snel kan, had hij nog nooit eerder gezien....
Ik ben toen weer rustig gaan opbouwen en sindsdien heb ik werkelijk alles weer met haar gedaan. Van serieus springen en crossen tot voor de wagen op de weg. Nooit meer enig probleem mee geweest.
Dus ja er zijn ook succesverhalen, maar het heeft me wel wat tijd en ondersteuning met meer dan alleen de dierenarts gekost.
? De mijne is toevallig vanmiddag gescand, en het is nog niet goed. Het blijkt dat de gevoeligheid onder de kogel zit, mer in de kootholte zeg maar. Loopt onregelmatig. Mag dan ook niks met haar doen behalve naar kijken terwijl ze zich vol staat te vreten. Alle gangbare behandelingen met cortico's inspuiten of zalven met cortico's erin kunnen niet vanwege de dracht... kleinvosje schreef:Had je het nu tegen mij of tegen ts? De mijne is toevallig vanmiddag gescand, en het is nog niet goed. Het blijkt dat de gevoeligheid onder de kogel zit, mer in de kootholte zeg maar. Loopt onregelmatig. Mag dan ook niks met haar doen behalve naar kijken terwijl ze zich vol staat te vreten. Alle gangbare behandelingen met cortico's inspuiten of zalven met cortico's erin kunnen niet vanwege de dracht...
.