paard met open bekken en alternatieve geneeswijze?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: paard met open bekken en alternatieve geneeswijze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:13

De enige manier om nog een beetje een röntgenfotodte maken is onder narcose en op zijn rug.
Door de bouw van een fries, vaak een weke rug, is dit vrij belastend.
Rectaal kan de vorm van het bekken wel goed gevoeld worden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:20

De vraag is natuurlijk of er wel echt iets mis is met de bekken.
Denk dat een algeheel onderzoek het meest op zn plaats is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:31

Ik zou ook naar een kliniek gaan en de boel een sop foto laten zetten.Dit riekt toch naar kwakzalverij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:35

gossa4ever schreef:
nee dat niet... en ik begin nu wel een beetje bang te worden dat het zeker nodig is voor een goede diagnose en behandeling... begin toch echt bang te worden dat die druppels niet het probleem op kunnen lossen...

foto's hadden al een tijd geleden gemaakt moeten zijn.Ik heb niets tegen druppels en hoogfrequente uitslaande wijzers....maar in dit geval lijkt mij dat een rontgenapparaat meer duidelijk kan geven.
Erg onverstandig om het maar zo lang aan te zien.Zal mij niets verbazen als het arme beest ''kapot'' is. |(

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:39

Edit: TS was al gewezen op het item bij nieuwsuur.
Laatst bijgewerkt door R12312 op 14-09-14 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:42

Albert schreef:
De enige manier om nog een beetje een röntgenfotodte maken is onder narcose en op zijn rug.
Door de bouw van een fries, vaak een weke rug, is dit vrij belastend.
Rectaal kan de vorm van het bekken wel goed gevoeld worden.

Evt met echoapparatuur rectaal zou je ook nog wel wat kunnen zien. Niet heel goed, maar wel wat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:45

met een echo maak je soms duidelijke beelden dan met een rontgen.Volgens mij is er wel een echo van het bekken mogelijk.
TS heb je een filmpje van hoe je paard loopt?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:51

Ik denk niet dat die druppels gaan helpen en zoalng je niet weet wat hij precies mankeert is niet met zekerheid te zeggen dat hij ooit goed/beter wordt.

Wat voor rare dingen heeft hij nog meer gehad?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:54

Ts heeft gewoon geluisterd naar zowel de reguliere veeartsen als de alternatieve kant.
Helaas wordt ze constant van het kastje naar de muur gewezen.

Ts, mijn advies aan jou is om eerst je holistische arts te bellen en hem nogmaals alles laten uitleggen.
Ook zou ik je veearts bellen met dit verhaal en vragen om foto's te laten maken in de kliniek.

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:55

Als mijn paard,pony of hond ergens last van heeft dan zorg ik dat ik erachter kom wat het is om hem of haar te kunnen helpen. Beesten kunnen zelf niet praten en je hebt misschien met de beste bedoeling van die alternatieve dingen geprobeerd maar had er een goede dieren arts bij gehaald of naar goede kliniek gegaan.
Jij hebt voor je beesten gekozen dus moet je er ook voor staan wat de kosten ook zullen zijn. Zeg zelf altijd dat ik als het ware liever zelf een week droog brood moet eten dan dat mijn beesten wat tekort komen. Sorry maar ik kan hier zo kwaad om worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:01

Los bekken ,in spagaat, op slot slaande knieen enzenz, gedegen onderzoek, desnoods een mri dan weet je echt meteen hoe het er uit ziet ipv eerst allerlei onderzoeken te doen en ze vinden het net niet. En komt er uit dat hij nooit normaal paard kan zijn dan je verantwoording nemen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:02

Dat had toentertijd, toen hij op zijn rug viel en aanhoudende problemen hield, al op de foto gezet moeten worden. Hij was toen 1.5, nu 4.5. Je bent al DRIE JAAR met hem aan het kloten zonder daadwerkelijk eens naar een normale goede kliniek te gaan. Schandalig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:15

[quote="ElineS"]Dat had toentertijd, toen hij op zijn rug viel en aanhoudende problemen hield, al op de foto gezet moeten worden. Hij was toen 1.5, nu 4.5. Je bent al DRIE JAAR met hem aan het kloten zonder daadwerkelijk eens naar een normale goede kliniek te gaan. Schandalig.[/quote

Ik denk dat ts straks tot dezelfde conclusie gaat komen, zo als ik het hoor kan het paard wel eens zo ernstig letsel aan zijn bekken hebben gehad dat inslapen straks een zeer reeele optie is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:20

ElineS schreef:
Dat had toentertijd, toen hij op zijn rug viel en aanhoudende problemen hield, al op de foto gezet moeten worden. Hij was toen 1.5, nu 4.5. Je bent al DRIE JAAR met hem aan het kloten zonder daadwerkelijk eens naar een normale goede kliniek te gaan. Schandalig.

inderdaad :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:27

Vergelijk het met dat je voor jezelf naar de dokter gaat met rugpijn. De dokter stelt je wat vragen, voelt even aan je en zegt dan "oh ja, dat is een hernia op de zoveelste wervel, hier zijn wat druppels". Dan zeg je toch ook niet "oh ok, bedankt", maar "hoe kan jij dat nu weten zonder het te zien"? Of dat mag ik toch hopen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:37

Pfff ik vind sommige reacties wel keihard hoor naar ts. Zij dacht vast het goede te doen en zal echt niet opzettelijk deze weg ingeslagen zijn om haar paard moedwillig tekort te doen.
Bovendien schiet ze ook niets op met dit soort verwijtende commentaar......

De situatie is nu zoals hij is en het is nu zaak om snel mogelijk naar een goed bekend staande kliniek te gaan en het paard daar volledig te laten onderzoeken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:40

Paperboy schreef:
Pfff ik vind sommige reacties wel keihard hoor naar ts. Zij dacht vast het goede te doen en zal echt niet opzettelijk deze weg ingeslagen zijn om haar paard moedwillig tekort te doen.

De situatie is nu zoals hij is en het is nu zaak om snel mogelijk naar een goed bekend staande kliniek te gaan en het paard daar volledig te laten onderzoeken.

kijk...op het moment dat je een osteopaat laat komen omdat dat 60 euro kost en niet een dierenarts omdat dat vermoedelijk 300 euro gaat kosten....dan ben je naar mijn mening niet goed bezig.
Dit is verkeerde zuinigheid...en begrijp mij niet verkeerd,ik bel zelden de da.Maar wat betreft jonge dieren en achterover op hun rug klappen ,dat zijn serieuze zaken.En dat speelde in 2012...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:43

geerke schreef:
Paperboy schreef:

kijk...op het moment dat je een osteopaat laat komen omdat dat 60 euro kost en niet een dierenarts omdat dat vermoedelijk 300 euro gaat kosten....dan ben je naar mijn mening niet goed bezig.
Dit is verkeerde zuinigheid...en begrijp mij niet verkeerd,ik bel zelden de da.Maar wat betreft jonge dieren en achterover op hun rug klappen ,dat zijn serieuze zaken.En dat speelde in 2012...

Ga hier helemaal in mee. Hier had de dierenarts dezelfde of de volgende dag al op de stoep gestaan. En had hij geen bevredigend antwoord. Hadden we hem opgeladen en naar de kliniek gegaan.

En ik ben ook iemand die niet voor ieder wissewasje de dierenarts belt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:48

Tja...ik vind dit zo zonde.we hebben het hier over een jong dier.
Mijn paard van 28 staat ook weleens met een achterpoot omhoog als hij weer gek gedaan heeft.Daar bel ik niet de da voor.Of het gaat over of niet.Tot nu toe ging het steeds over.
Maar een jong dier daar kan zoveel fout mee gaan.Iets wat al twee jaar fout zit krijg je vaak niet meer goed.En dat terwijl misschien,als er adequaat was gehandelt toen,er nu niets aan de hand was geweest.
Iets wat al twee jaar fout zit zorgt voor artrose.
Ik ben erg bang dat het in dit geval einde verhaal is met dit paard.
Ik hoop dat ik het fout heb...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:51

Ik ben daar ook bang voor Geerke.

Hier gaan we met een jong paard, als we het niet vertrouwen, ook eerder naar de dierenarts dan met een ouder paard.

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:01

Sommige reacties gaan te ver !
Ik sta bij ts op stal en er zijn zo vaak dierenartsen geweest, en van alles wat dus zeggen dat er niks aan is gedaan en het schandalig is word ik dus kwaad om want dit is niet zo!
Zij heeft het beste met der paardjes voor, en misschien had ze naar een goede kliniek moeten gaan maar dit was haar eerste eigen (als ik het goed heb) en jonge paard dus ze heeft niet alles in een keer goed gedaan want ze weet ook niet alles, nou iedereen maakt fouten..

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:03

geerke schreef:
Paperboy schreef:

Ik kan me absoluut niet voorstellen dat TS de osteopaat laat komen in plaats van de dierenarts om financiële redenen. Lijkt me aannemelijker dat ze hoopte dat de osteopaat meer gericht was op dat probleem dan de algemene veearts.
Laatst bijgewerkt door Annika__ op 14-09-14 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 18:04

wat een boel reacties!

ik snap jullie reacties maar ik wil toch wat misverstanden uit de weg ruimen!

ik zit NIET op mijn geld, zijn gezondheid vind ik belangrijker!!

ten 2e er is er 3 keer een erkende en reguliere veearts bij geweest en ze zeiden allemaal het zelfde

na de val hebben we gedacht aan de kliniek maar diverse veeartsen hebben het toen afgeraden want dat zou onnodig zijn en daarom hebben we er toen voor de zekerheid een osteopaat bij gehaald, (een erkende) die had wat kleine dingetjes gevonden maar niet onrustgevend zei ze toen!

tussen toen en nu zijn er nog 6 behandelingen geweest om het bij te houden en voor de zekerheid!

mij is dus gewoon door iedereen verteld, dat ik me nergens zorgen om hoefde te maken en door middel van de resultaten was ik ook gewoon redelijk gerust gesteld!

en geloof me, ik heb echt het beste met mijn dieren voor, voor alles bel ik de veearts, al eten ze iets op wat niet mag ik hang meteen aan de telefoon, dus er mag wel iets minder gedaan worden alsof ik er laks mee ben!!

ja ik zie in dat ik nu totaal fout zit, anders had ik dit topic toch ook niet geopend!?

en het is dus totaal NIET zo dat ik voor een osteopaat koos omdat ik de veearts te duur vind!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:09

gossa4ever schreef:
en het is dus totaal NIET zo dat ik voor een osteopaat koos omdat ik de veearts te duur vind!

Ik denk ook dat jij het toonbeeld bent van het item bij Nieuwsuur, alleen hebben ze daar de nadruk op geld gelegd, waarvan ik nou juist denk dat geld het probleem helemaal niet is. Maar goedbedoelde onkunde is het gehele probleem.

Daar kan jij weinig aan doen, maar je hebt nu wel het resultaat daarvan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:11

Ik vind het best klote voor je TS, je hebt denk ik gewoon de verkeerde mensen getroffen.