Equi Magic, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taniya

Re: Equi Magic, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:02

Kellaxy, het is een compleet krachtvoer, zo samengesteld dat het compleet is en alle verhoudingen op elkaar afgestemd zijn. Dus inderdaad je hoeft er niets meer bij te geven. Behalve natuurlijk goed ruwvoer.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:08

Ja ruwvoer sowieso maar die van mij staat in een hit actief en krijgt daar in ook nof luzernebrok en een andere brok. Niet veel maar toch..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:45

Vraagje..Ik ben equi Magic gaan voeren en er lijkt verschil te zijn tussen de eerste lichting die ik had en de baaltjes die ik nu heb..Het ruikt nu kruidiger en het lijkt grover..Weet iemand hier welke kruiden erin zitten en of dat per seizoen nog afgewisseld word?Ik hoop dat het nu het wat grover lijkt mijn oudere merrie het ook goed kan/wil eten,vanavond krijgt ze het voor het eerst..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:48

mijn paard krijgt sinds 1 week, nu nog even gemengd met Equifyt wat ik nog had
s`ochtend krijgt hij Equi Magic en s`avonds Equifyt
zijn bak likt hij helemaal schoon zijn suppl die erdoor gaan zijn ook helemaal op
dit is mijn eerste baal dus geen idee of er verschil in zit.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:54

De paarden hier vinden het trouwens erg lekker!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:56

Mijn oudere merrie had inderdaad wat moeite met de grovere lucerne in het voer,maar ik heb dat in kleinere stukjes geknipt en daardoor is het geen probleem meer..

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:25

Hier ook enorrrrm tevreden van Equi-Magic :D

Alleen ben ik héél hard op zoek naar een adres die t wil verdelen in mn buurt, maar dat blijkt niet zo makkelijk -O-

En steeds een pak via Kiala laten overkomen kan ook niet blijven duren, want dat komt me op de duur pokkeduur uit :(

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 10:26

Weet iemand hoelang het houdbaar is? Ik twijfel een beetje tussen Equi Magic en Marstall...

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:28

Deze zending is tot eind maart 2015 houdbaar.

snellemerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:25

sorry, poos niet op bokt geweest en ik krijg steeds geen mails als er bericht is.
EM is een compleet voer, de samenstelling is dusdanig dat, mits je ruwvoer ( goed hooi/weidegang) voldoende is er niets hoeft te worden toegevoegd. 100gr. per 100kg lichaamsgewicht geeft voldoende benodigde voedingstoffen. Per paard kan wat nodig is verschillen dus kan je ook wat meer voeren maar nooit meer dan 200gram per 100kg lichaamsgewicht. Voor paarden die extra energie nodig hebben ivm hard werken/ wedstrijden enz is er de energy uitvoering van EM.

Zonneschijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:01

is er iemand van belgie die dit voert? ik wil het proberen maar ik weet nog niet goed hoe ik eraan ga geraken.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:32

Ik heb het gevoerd :) Héél tevreden van!

Alleen nog steeds geen verdeler gevonden of tenminste, iemand die het wil verdelen.

Ik heb 2 x een pak per kiala laten komen, maar dat wordt keiduur, want dat is steeds + 7,50 € extra.
Je kan dat dus niet blijven doen.

Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die t wil verdelen in mijn buurt.

snellemerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:00

amigo_tje is het een idee dat je het zelf gaat verdelen in Belgie? ik krijg de indruk dat er meer mensen zijn in Belgie die het wel zouden willen. Mss klanten voor jou dan? via de website kun je informatie vragen over de mogelijkheden om verkooppunt te worden...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:20

Ik heb idd al bekeken om het zelf te gaan verdelen, heb al zitten nadenken samen met Gonnie.

Maar gezien de eisen die verbonden zijn aan het mogen verdelen van dierlijk voeder, heb ik helaas niet de mogelijkheid om een verdeler te worden.
Ik zou zware investeringen moeten doen en dat is gewoon onmogelijk.

Ik heb ondertss al 3 winkels gecontacteerd waarvan er 2 gezegd hebben het niet te kunnen doen.
Van één wacht ik nog steeds op antwoord, dus ik plan één dezer wel eens een bezoekje in de winkel (ik stuurde de vraag per mail).

Ik heb misschien nog een 2-tal winkels in mn hoofd waar ik het kan navragen of zij mss interesse hebben om het voer te gaan verdelen.

snellemerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:33

Amigo_tje schreef:
Ik heb idd al bekeken om het zelf te gaan verdelen, heb al zitten nadenken samen met Gonnie.

Maar gezien de eisen die verbonden zijn aan het mogen verdelen van dierlijk voeder, heb ik helaas niet de mogelijkheid om een verdeler te worden.
Ik zou zware investeringen moeten doen en dat is gewoon onmogelijk.

Ik heb ondertss al 3 winkels gecontacteerd waarvan er 2 gezegd hebben het niet te kunnen doen.
Van één wacht ik nog steeds op antwoord, dus ik plan één dezer wel eens een bezoekje in de winkel (ik stuurde de vraag per mail).

Ik heb misschien nog een 2-tal winkels in mn hoofd waar ik het kan navragen of zij mss interesse hebben om het voer te gaan verdelen.

zou geweldig zijn voor de belgen! Ik heb een vriendinnetje in Belgie wonen, mocht ik die kant eens opgaan dan zou ik in ieder geval een voorraadje voor je mee kunnen brengen. Als je me via PB je mailadres stuurt kan ik contact met je houden als het zo ver is...

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:40

Hoe gaat t nu met de Equimagic gebruikers?
Ben benieuwd naar de resultaten op lange termijn.

Ik voer het nu 2 weken...