Wat helpt goed tegen mok?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Wat helpt goed tegen mok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:34

Ik zweer bij Sudocreme (is niet anders dan zinkzalf) en heb daar goede ervaringen mee.

Ook goede ervaring met Zink-Zwavelpasta van de groene Os, maar dat stinkt vreselijk. Handschoenen aandoen als je dat gaat smeren!

http://www.agradi.nl/groene-os-zink-zwa ... Anxx8P8HAQ

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:40

Ik gebruik altijd Cicaderm ;) werkt ook goed!

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:50

Ook hier verschillende dingen geprobeerd, wat het beste hielp was inderdaad benen geschoren houden, een aantal dagen goed insmeren met sudocreme zodat het zacht wordt, goed wassen met betadine shampoo en dan drogen en blijven smeren met sudocreme. Het heeft wel echt tijd nodig. Bij sommige paarden schijnt het juist te werken om geen sudocreme oid te smeren maar sprayen met (via de da) Dcp spray. Gelukkg werkt sudocreme bij jou paard maar dan weet je het voor als het weer komt of niet helemaal weggaat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:52

Wat bij Sudocreme wel helpt is dat je de korsten weg blijft halen. Dus wassen met betadinescrub, benen goed drogen, vervolgens insmeren, een aantal dagen lang. Daarna weer wassen met betadinescrub en eventueel korsten verwijderen als het paard het toelaat, vervolgens weer insmeren.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:56

Toen ik mn Tinker kreeg had zij ook mok,hele dikke vochtige ribbels in de kootholtes en aan d'r voorbeen een beetje rasp ter hoogte van de zwilwrat.
Ik las toen iets over Shapley's MTG dat had ik toen gekocht en erop gedaan en het is helemaal weg!
Zelfs die dikke ribbels/kloven zijn weer helemaal glad.
Is echt het proberen waard. :j

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:12

Buiten dat ik de mok behandeld heb met betadine shampoo en zinkzalf heb ik ook een inwendig product gebruikt omdat de mok steeds bleef sluimeren. Mok is ook een weerstand probleem. Met Mud gard van NAF is het nu helemaal weg.

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:03

Sudocrème ! bij mij heeft het zeker geholpen, . En gewoon heel goed droog houden.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:27

Had niet verder gereageerd maar sudocreme werkt zeker goed

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:37

Bij echte dikke ribbels in de kootholtes werkte bij mijn Tinker de sudocreme totaal niet!Ook niet de vlooienpipetjes voor honden en ook de ivermectine wormkuren haalden niks uit.
Wel die Shapley's daarmee verdween het als sneeuw voor de zon.
Ook voeding goed onder de loep nemen en zorgen dat ze voldoende vitamines/mineralen binnen krijgen.
Tot op heden mokvrije Tinker. *\o/*

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:43

Fijn dat sudocreme helpt!

ik smeer ook altijd sudocreme, was nooit de benen zodra ze mok heeft zelfs niet met betadine en ook niet de korten weg peuteren! Doet al zeer genoeg. Dikke laag en elke dag met een schone handdoek schoon wrijven, de korten vallen er van zelf zo af en het is bij mij zo weg!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:28

En dat met de handdoek schoon wrijven doet niet pijn?

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:31

Uiercreme werkt erg goed!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:57

Zwavelpoeder en dat mengen met zonnebloem olie, tot een lekker plakkerig papje.
WERKT GEWELDIG!!!!!

Zwavel dood namelijk de bacterie en zonnebloem olie verstikt niet maar stoot wel water af en houd de huid soepel!!!!!!

xxkimxx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:48

toen de mijne mok had hebben we niet alleen gesmeerd maar ook een suplement bij het voer gegeven om haar van binnenuit te helpen tegen de mok.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:55

Cassidy schreef:
En dat met de handdoek schoon wrijven doet niet pijn?

Je moet het ook niet hard doen? Maar de oude sudocreme moet er wel af indien er vuil op zit. Wat bij elke keer zo was.

O en ik begrijp je al, ik bedoel als handoek een fleecelap.

Olli90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:40

Wat doe je als de mok door verschillende zalfjes, antibiotica en de benen in verband zetten nog steeds erger wordt ipv minder? Mijn paardje sukkelt er al een tijdje mee en het wordt enkel erger....

terrilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:53

dat is nou precies wat ik ook wil weten Olli90... het paard waar mijn eigen paard bij staat heeft ook al bijna een jaar rasp/mok plekken en deels is het wel verholpen met sudocreme maar er blijven plekken zitten die niet weg willen heb van de DA een middeltje gehad en ook dit helpt niet echt :( denk dat ik de zwavelbloem met zonnebloemolie maar eens ga proberen, heb dat op meerdere forums ed. gelezen

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:59

terrilover schreef:
dat is nou precies wat ik ook wil weten Olli90... het paard waar mijn eigen paard bij staat heeft ook al bijna een jaar rasp/mok plekken en deels is het wel verholpen met sudocreme maar er blijven plekken zitten die niet weg willen heb van de DA een middeltje gehad en ook dit helpt niet echt :( denk dat ik de zwavelbloem met zonnebloemolie maar eens ga proberen, heb dat op meerdere forums ed. gelezen

ook een inwendig middel geven....mok is een weerstandsprobleem. Heeft bij mijn paard goed geholpen.

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:49

Honingzalf van Mesitran help ook goed. Korstjes verwijderen en een dun laagje honingzalf erop.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:57

Vitaminespuit/boost _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Werkt hier iedere keer even fantastisch.
Vorig jaar stond mijn hengst met 4 dikke benen van de mok dus ben langs de da gegaan en mn vertrouwde vitaminespuit achterwege gelaten (want leek het me veel te erg voor..) Na 2 weken tobben en maar niet minder worden toch dan maar die spuit erin. Was binnen 2 dagen al een stuk minder. Ben toen ook met NAF in de weer geweest maar dat werkte niet zo snel en goed als de spuit...

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:03

Lurax

Zeboki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:08

Mok is een factorenziekte. Meerdere management zaken optimaliseren. Genoeg ruwvoer, sociaal contact, vrije beweging, voeding. Dan Cure-mok tabletten.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:20

Heb de reacties niet gelezen, sudocreme, tandpasta en badedas gebruikte wij vroeger bij mok

agesus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:43

Had eerder een paard met ernstige mok.[kreeg ook dik been en moest A.B.] Heeft erg lang geduurd. Veel gewassen met betadinescrub, korstjes eraf en ingesmeerd met mokzalf. Uiteindelijk is het weggegaan door spoelen/wassen met zout water. Door de zee lopen schijnt ook goed te zijn, maar ik woon niet bij de zee in de buurt.

Nu heb ik weer een paard met mok en heb ik gespoeld/gewassen met echt zeewater en daarna sudocreme. Maar nu hielp dat minder goed, dus ook maar betadinescrub erbij gebruikt. Het is nu bijna weg en ik smeer nu alleen nog sudocreme en haal de korsten weg.

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 00:26

Wat grappig dat jullie zweren bij sudocreme, ik rij al jaren paard maar nooit met mok te maken gehad, ik gebruik sudocreme alleen op de billen van m'n kids :+ !
Maar soms als ze diaree hebben gehad zijn die billen zo schraal en rauw dat er vocht uit de open plekken komt en dan kun je dus met sudo smeren wat je wil maar dan helpt het niet omdat er te veel vocht onder de creme blijft zitten en dan duurt het ook heel lang voor ze weer pijnloos kunnen zitten.
Ik zweer in zo'n geval juist weer bij maizena, hele open billen, 2x maizena erop, luier erover en na 2 dagen was de huid al helemaal heel en gaaf.
Misschien dat dit bij paarden ook wel werkt als het met sudo heel lang duurt, en met een sok erover blijft de maizena ook zitten (eerst sok aan en een stukje terug rollen, maizena erin goed wrijven/zorgen dat het tot op de huid komt, sok erover en evt nog een bandage?) Wie weet Olli90 helpt dat wel, laat je het weten als je een oplossing hebt gevonden?