Paard behoorlijk stijf op achterhand/trekt achterbenen op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: Paard behoorlijk stijf op achterhand/trekt achterbenen op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:15

Naja.. We zullen zien wat het geeft met deze medicatie. Vandaag kon je niet eens zien of er wat aan scheelde. Ik ben diegene overigens niet die alles deshuize beslist. Mijn ouders zullen dan ook eerder het woord van de DA geloven.

Desalniettemin, enorm bedankt voor de tips en info. Ben ik zeker wat mee en is erg interessant.

Met strikte voerbeperking.. Wat bedoel je daar precies mee? Ik moet hem sowieso iets bij de poeder geven. Verder hebben onze paarden beschikking over hooi in slowfeeders en staan ze 24/7 buiten.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 15:17

Boris heeft een slechte dag vandaag lijkt het. Trof 'm aan in de schuilstal met beentje terug omhoog. Dit keer rechtsachter. Als ik eraan kwam, trok hij het ook meteen op. Zijn knie lijkt ook wat warm te voelen.. Ik heb nog twee zakjes met poeder over. Zou ik die eerst geven tot ze op zijn (dus afwachten) of zouden jullie de DA nu al terug bellen? Ik heb hem niet zien stappen.. Hij stond weer alleen in de schuilstal.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:22

Ik zou een andere DA bellen. Ik snap niet dat er geen bloed is getrokken bij een paard dat er zo bij staat.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 15:25

Ik had het nummer van een andere DA hier opgeschreven. Zal dan ook meteen vragen om bloed te prikken als deze komt.. Vanavond nog maar eens met mijn ouders bespreken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 17:08

:(:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:10

Als je dan toch een andere DA laat komen, laat er dan 1 komen die ook osteopaat is.. :o

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 17:10

Zien of ik zo eentje kan vinden in de regio. Maar zou me sterk betwijfelen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:16

Ik heb alleen begin tekst gelezen.

maar als ik het zo lees klinkt mij als spierbevangen ipv hoefbevangen.
Voelt je paard ook hard aan, zijn spieren. Normaal blubbert dat een beetje zeg maar.

Mijn pony is afgelopen winter spierbevangen geweest. Door dat vieze gore natte pis weer.
En dat in combi met zware trainingen, maakte het dat zij bevangen werd. We kwamen er pas na 6 dagen achter. Mijn dierenarts kon er eerst niet achter komen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 17:23

Marjo, misschien geeft het een beter beeld als je de filmpjes bekijkt en de rest van het topic leest? :)
Mijn DA dacht zelf een verrokken knieband.. Het is ook vooral op die plaats dat hij gevoelig reageert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:28

Dier heeft duidelijk veel pijn, heb je wel een goed gevoel bij de da anders zou ik hem opladen en naar de kliniek gaan zodat je zeker weet welk letsel er is.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:59

ik zou er ook f een andere dierenarts bij halen en ook bloed laten prikken sterkte ermee

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:01

Ik zou zeggen: bekken............... of rug

Maar hij heeft een flinke klapper gemaakt dat is duidelijk. Hij heeft echt pijn. Arme paard.

En wat een hel zijn jullie door gegaan zeg.

Wel een compliment: wat een enorm gaaf paard!! Hoe groot is hij??

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:06

Klinkt echt precies hetzelfde als wat mijn paard een tijd geleden had : [MD] Paard trekt met achterbenen en loopt apart

Hierbij ging het om teveel regen en daardoor een klap op de rug, gewoon over gegaan met onstekingsremmers. Maar ik lees dat jouw paard een val heeft gemaakt, anders had ik echt gezegd dat dit hetzelfde verhaal zou kunnen zijn.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:09

Door die val kan er best links en rechts een zenuw klem zitten waardoor de coördinatie verminderd (evt icm pijn) is.. vandaar dat ik een DA adviseer die ook osteopaat is.. ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 19:26

Dimple schreef:
Wel een compliment: wat een enorm gaaf paard!! Hoe groot is hij??

Bedankt :) Hij is een dikke 1m50. Maar oogt groter en imposanter door zijn bouw.

Moos99 schreef:
Klinkt echt precies hetzelfde als wat mijn paard een tijd geleden had : [MD] Paard trekt met achterbenen en loopt apart

Hierbij ging het om teveel regen en daardoor een klap op de rug, gewoon over gegaan met onstekingsremmers. Maar ik lees dat jouw paard een val heeft gemaakt, anders had ik echt gezegd dat dit hetzelfde verhaal zou kunnen zijn.

Ontstekingremmers krijgt hij momenteel ook. Het lijkt er idd wel op. We weten eigenlijk niet heel erg zeker of het nou van de val komt of niet, maar de kans is zeer groot. Het ongeval is nu wel al 2 weken geleden.. maar dan nog..

Aan zijn rug reageert hij op dit moment wel niet.. Hij staat momenteel alleen in de schuilstal, zen maatjes staan op de wei :(:) Hij moet echt last hebben, anders staat hij nooit alleen in de stal..

Ik had iemand evt al gevonden die zowel DA als Osteo is niet zo ver hier vandaan.. Maar, mijn moeder is erg tegen kraken (Ik las info op zen website en hoorde dingen over krakende geluiden? Echter weet ik niet heel precies wat het inhoudt..) Echter.. Mijn vriendin heeft hem laten komen en was er niet tevreden over.. Op dit moment opteer ik eig liever voor de kliniek. Maarja, ik beslis hier niet en beschik ook niet over de geldbuidel. (En momenteel is het eigenlijk een slechte moment.. :( ) Toch willen we het beste voor ons paardje. Dus ik ga het zeker bespreken hier thuis.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:45

Ik zou eerst uitzoeken of ze echt spier bevangen is. Want als dat zo is. Is rust. Warmte en wandelen en pijnstilling geboden.
En dan brengt een osteo of masseur meer schade aan dan dat hij goed doet.

Ik zou bloed prikken. Op spierwaardes.

Overigens. Zou zo wie zo een deken op doen, als ze zoveel stil staan worden ze stijf. Zeker met dit Gore weer van afgelopen dagen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 21:18

Heb hier wel een deken, is meteen wel 150gr. Dus misschien al wat warm? Heb nog een 0gr maar die gaat te krap zijn voor hem. Morgen is het de laatste dosis medicatie. Mijn ouders willen wachten tot dan.

Ik heb de indruk dat er vocht op zijn knieën staat. Zijn dik en je kan het zegmaar indrukken.. Bij mijn merrie is het gewoon hard. Lijken allebei ook wat dik.. Ofwel zie ik spoken, ofwel is dit echt zo. Ik heb met dit alles geen ervaring. Bij rechtsachter vindt hij het niet leuk als ik er zachtjes druk op zet, dan trekt hij zijn been meteen op. Hij eet verder wel goed.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:07

Lastig. Ik had het midden in de winter. En moest van 200 waar ze onder stond naar 450/500 gram.

Als je morgen stopt. Merk je pas overmorgen hoe hij loopt. Heeft 1 uit werk dag.
Geef het bij je arts aan. Bevangen. Hou alle opties open.
Ik dacht altijd. Overkomt mij niet. Voor ik wist zaten we d'r middenin.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:12

Paard bij ons op stal was ook vrij plotseling stijf in de achterhand, bleek bloedwormen en bloedarmoede te hebben.

Misschien wat bloed laten trekken?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 22:37

Plotseling klopt niet echt, lees verhaal in de OP :) De optie bloed trekken staat zeker open (al heb ik de indruk dat de DA's hier niet staan te springen om dit te doen? :? )

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 02:17

Heb het gelezen, maar mocht het niets te maken hebben met wat er daarvoor is gebeurd. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:15

Jackytje schreef:
Plotseling klopt niet echt, lees verhaal in de OP :) De optie bloed trekken staat zeker open (al heb ik de indruk dat de DA's hier niet staan te springen om dit te doen? :? )

Die da's kunnen hoog of laag springen, als jullie als klant zeggen dat het bloed onderzocht moet worden op dingen die mensen hier aandragen dan kunnen ze moeilijk weigeren. Zij gokken toch ook naar wat het is??

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 12:42

DA is geweest en er zijn foto's gemaakt. Gelukkig valt er niets geks te zien. Pezen en zijn sprongewricht en knie zijn allemaal in orde gelukkig.. Dusja.. Het zullen spieren zijn waarschijnlijk. Komende 3 weken zeker niet rijden, (Was ik ook niet van plan) wel wandelen zodat ze niet stram worden. Hij heeft weer een ontstekingsremmer gekregen. Ik ga zien voor een supplement om evt bij te voeren voor bevordering/recuperatie van de spieren. Boris vond het allemaal niet leuk, heeft de DA dan ook geschopt tijdens de buigproef :o Voor de rest was ie wel braaf.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:53

Is zijn rug ook op de foto gezet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:12

Jackytje schreef:
DA is geweest en er zijn foto's gemaakt. Gelukkig valt er niets geks te zien. Pezen en zijn sprongewricht en knie zijn allemaal in orde gelukkig.. Dusja.. Het zullen spieren zijn waarschijnlijk. Komende 3 weken zeker niet rijden, (Was ik ook niet van plan) wel wandelen zodat ze niet stram worden. Hij heeft weer een ontstekingsremmer gekregen. Ik ga zien voor een supplement om evt bij te voeren voor bevordering/recuperatie van de spieren. Boris vond het allemaal niet leuk, heeft de DA dan ook geschopt tijdens de buigproef :o Voor de rest was ie wel braaf.

Pezen en banden zijn op een gewone foto toch niet te zien?? Of zijn er ook echo's gemaakt.