Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Babootje schreef:Je pony is erg scheef. LA zet ze erg buiten de massa. Linksom zie je dat goed, rechtsom ook duidelijk niet mee kunnen komen met het linkerachterbeen. Mogelijk bekkenscheefstand
Allebei de voorbenen krabbelt ze. Qua kreupelheid zou ik zeggen LA RV.
Heb je al gekeken hoe ze loopt op de harde volte?
Vind haar erg kreupel ogen; zou voor mij reden genoeg zijn naar de DA te gaan. Osteopaat, leuk idee, maar ik zou toch eerst kiezen voor DA.
Casarell schreef:Vas schreef:@ Casarell
Hier een filmpje waar ze iets sneller loopt
https://www.youtube.com/edit?video_id=TXeh-oOxBsg
Echt veel sneller heb ik niet omdat ze zich dan nog erger vastzet. Ze heeft een slechte balans wanneer ik haar niet goed ondersteun dus waarschijnlijk voelt het voor haar alsof ze gaat omvallen.
Je link werkt niet..
myk_en_shant schreef:In de op staat dat ze al verschillende artsen en mensen erbij gehad heeft en dat haar portemonnee het niet meer trekt.
Suzanne F. schreef:myk_en_shant schreef:In de op staat dat ze al verschillende artsen en mensen erbij gehad heeft en dat haar portemonnee het niet meer trekt.
Dat haal ik niet uit de OP hoor.
Maar goed, dan heeft ze allerlei verkeerde mensen erbij gehad. Ze moet naar een goede kliniek. En als daar geen geld voor is dan zijn er 2 opties: Dier op de wei gooien of hem wegdoen.
Kimmej schreef:Er staat eveneens bij dat ze graag meningen wil welke niet gebaseerd of beïnvloedt zijn door eerdere uitkomsten van onderzoeken. '
Lezen is moeilijk.
Misschien is het wel handig de mensen die al een mening gegeven hebben inmiddels toch via pb op de hoogte te stellen van DA conclusies/behandelingen
Ik blijf, ook na de video van de snellere draf, bij mijn eerdere mening, ik vind dat ze zich erg kort houd in de bovenlijn (lendenen en bekken uiteraard bij de achterhand), en dat de vormen van onregelmatigheid die je zo nu en dan wel ziet meer daarvandaan komen als van lager. Maar ik ben geen DA, plus dat beoordelen van filmpjes altijd lastig blijft. Ik zou bijvoorbeeld graag nog meer dingen willen zien, waaronder bijvoorbeeld al:
- tempowisselingen, en dan ook echt duidelijke
- meer buiging op de volte
- op het harde, recht van me af, recht terug. Stap en draf
Maar goed, zelfs bij al dat soort filmpjes blijf ik geen DA.

myk_en_shant schreef:Dat staat ook in de op, ze wil ons carte blanche laten beoordelen.
Sizzle schreef:myk_en_shant schreef:Dat staat ook in de op, ze wil ons carte blanche laten beoordelen.
Vind dat een beetje zinloos. Een paard met hko kan ook zo lopen maar als dat al op de foto is geweest dan is dat dus een nutteloze suggestie.
Het helpt juist als je weet wat er al uitgesloten is. Zo werkt een DA immers ook. Je sluit dingen uit tot je vind wat het probleem is.
Tabaluga12 schreef:Achterhand, bekken / si? Of een kreupelheid aan de voorkant.
Wie heeft er naar gekeken en wat is er al gedaan?
Daarbij zou ik graag longeerfilmpjes op zachte EN harde ondergrond gefilmd door iemand anders en monsterfilmpjes van achter en een beeld van de stand van de voor, achter en zijkanten willen zien.
.