Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:26

die van mij kan ook zo'n stinkdier zijn, soms met poetsen wel 3 x poepen, en natuurlijk als ik ze vast heb gezet aan de veewagen aan de andere kant zodat ik 3x hele terrein over kan om de kruiwagen en schep te halen om het op te ruimen, leg even de pad vast uit de zadelkamer naast de wagen, en wat gebeurt er als ik voor de 3e keer de kruiwagen terug rij naar zijn plek, ze gaat plassen precies op de pad natuurlijk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:28

Mijn bijrijdmerrie doet het ook. Als ze hengstig is, maar ook als ze echt gewoon moet plassen. En de poetsplaats op die stal heeft geen afvoer, oid. Ik leg er dan maar een berg stro overheen. Dat helpt geen biet natuurlijk, maar voor het idee.

Ik kan me er niet druk om maken. Dan moeten ze maar regelen dat er een fatsoenlijke poets/wasplaats komt waar je gewoon een emmer water overheen kan gooien.

Nu probeer ik haar na het van de wei halen eerst even op stal te zetten, en na een buitenrit (dan plast ze eigenlijk ook wel als ze echt moet) dan zet ik haar eerst even op stal.

Tja... poep in de stal, zeik op de poetsplaats... het zijn paarden, geen naar roosjes geurende kittens.

MarjanB

Re: Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:31

Oh lekker is dat, jouw stalgenoot vind dus dat zij het alleenrecht heeft op die poetsplaats? Als ze last van luchtjes heeft kan zij beter buiten gaan poetsen en zadelen. Heeft ze heerlijk frisse lucht!

Verder geef je je paard de kans om eerst op stal even te plassen voordat je gaat zadelen? Daarnaast zou ik zelf even met staleigenaar overleggen wat je hier nu mee moet. Wat ik er van begrijp doe jij er alles aan om het weer schoon te krijgen en tja een paard kan je moeilijk vertellen dat het daar niet mag.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:32

Kom vaak genoeg achtergelaten mest tegen op de poestplaats.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:41

Amaris schreef:
het zijn paarden, geen naar roosjes geurende kittens.

Ik kan je verzekeren dat ook kittens een behoorlijk luchtje kunnen produceren hoor :+

Maar los daarvan, ik vind dat je al heel veel moeite doet... Toen ik vroeger op een grote stal stond, spoelde iedereen hooguit het ergste weg, schrobben of eender welk product erover gooien gebeurde gewoon niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:45

Wij hebben een stalchat op facebook, en als je het waagt om mest of urine te laten liggen zonder op te ruimen of iets overheen te gooien dan staat er een nijdig bericht van de staleigenaresse haha.

Dus nouja, dan maar berg sto erover, maar als je dat na een uur opschept ligt er nog net zo'n plas. Maar dan heb ik mn best gedaan hoor.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:57

Tjeetje wat een zeikverhaal :P hihi maar jongens persoonlijk zou ik mijn paard daar niet willen hebben met zulke stal genoten .Hallo het zijn levende wezens die poepen en plassen *\o/* .En ja daar zit een geurtje aan en als hun paarden het doen ruikt het dan naar roosjes of viooltjes ?? :D

Kom op zeg .Diep triest dat jij je onderhand gedwongen voelt om buiten te poetsen .Je betaald net zoveel als een ander dus heb jij net zoveel recht als een ander .Laat je niet weg pesten door die muts .Neem een bus wc verfrisser mee en geef die demonstratief aan haar en meld even dat als ze weer last krijgt ze deze kan gebruiken . }:) .En ik zou zeker een gesprek aan gaan met de staleigenaar en aangeven dat het niet in je macht ligt omdat het een dier is en dat je nu er heel erg op aangesproken wordt .Ik vindt dat de stal eigenaar ook een plicht naar jou heeft omdat jij ook stal geld betaald voor jou paard en net zoveel rechten hebt als een ander ... :list:

Dus laat je niet gek maken of je rot voelen door een stelletje dodo`s die denken dat ze alles kunnen en mogen zeggen ...Kop op !!

Suc6 :) +:)+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:05

amosfantasia schreef:
Ik wordt met mijn paard van de binnenpoetsplaats gejaagd door een stalgenoot .De fantastische merrie die ik heb plast buiten en binnen op de was-poetsplaats .Ik maak de plek altijd direct schoon met citrol ,en andere middelen .Spuit alle hoeken en plekken goed schoon,dan de bezem erover .

Klaar dan toch? Jij doet je best meer kan je niet doen. Paardenpis ruikt nou eenmaal niet naar roosjes.

Ik zou dit bespreken met de staleigenaar en als die er geen probleem mee heeft het verder laten voor wat is het is. Lekker laten zeiken die stalgenoot.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:24

Amaris schreef:
Dus nouja, dan maar berg sto erover, maar als je dat na een uur opschept ligt er nog net zo'n plas. Maar dan heb ik mn best gedaan hoor.

Stro werkt natuurlijk ook niet. Zaagsel werkt wel: zuigt de urine meteen op en de lucht is verwijderd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:43

Ir111 schreef:
amosfantasia schreef:
Ik wordt met mijn paard van de binnenpoetsplaats gejaagd door een stalgenoot .De fantastische merrie die ik heb plast buiten en binnen op de was-poetsplaats .Ik maak de plek altijd direct schoon met citrol ,en andere middelen .Spuit alle hoeken en plekken goed schoon,dan de bezem erover .

Klaar dan toch? Jij doet je best meer kan je niet doen. Paardenpis ruikt nou eenmaal niet naar roosjes.

Ik zou dit bespreken met de staleigenaar en als die er geen probleem mee heeft het verder laten voor wat is het is. Lekker laten zeiken die stalgenoot.

Volgens mij doe je wat je van jou kunt verwachten, dus ja dan maar laten gaan verder.
Ik moet zeggen bij ons staan er ook 1 of 2 merries die dit ook binnen doen en als er niet wordt schoongemaakt dan is die merrieplas (van vaak een hengstige merrie) ook wel erreg sterk.

Maar goed, jij maakt keurig schoon, dus meer kun je niet doen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:45

Jannepauli schreef:
Amaris schreef:

Stro werkt natuurlijk ook niet. Zaagsel werkt wel: zuigt de urine meteen op en de lucht is verwijderd.

Dat weet ik! :+ Stro neemt idd geen druppel op. Maar er zijn geen zaagsel/vlasstallen op stal...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:10

Ik zie niet zo goed waarom sommigen hierdoor van stal zouden willen wisselen, het gaat om een stalgenoot die piept, het is niet de staleigenaar die haar wegjaagt. Als je om elke onenigheid met stalgenoten van stal zou willen wisselen dan blijf je toch aan de gang, geen enkele stal is perfect. Ik zou het overleggen met de staleigenaar en zijn/haar reactie afwachten, een stalgenoot heeft hier toch nul komma nul over te zeggen. Sterker nog als ik staleigenaar zou zijn zou ik denk ik toch flink pissed zijn als ik te horen zou krijgen dat een van de pensionklanten om smetvrees redenen mensen van stal weg jaagt. Is die nou helemaal gek...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:44

Telpeva schreef:
Ik zie niet zo goed waarom sommigen hierdoor van stal zouden willen wisselen, het gaat om een stalgenoot die piept, het is niet de staleigenaar die haar wegjaagt. Als je om elke onenigheid met stalgenoten van stal zou willen wisselen dan blijf je toch aan de gang, geen enkele stal is perfect. Ik zou het overleggen met de staleigenaar en zijn/haar reactie afwachten, een stalgenoot heeft hier toch nul komma nul over te zeggen. Sterker nog als ik staleigenaar zou zijn zou ik denk ik toch flink pissed zijn als ik te horen zou krijgen dat een van de pensionklanten om smetvrees redenen mensen van stal weg jaagt. Is die nou helemaal gek...

Omdat sommige mensen je dusdanig kunnen terroriseren dat je bijna niet meer naar stal zou willen gaan. Op een gegeven moment ben je er klaar mee.
Dat jij zo glad bent dat alles langs je heen kan gaan, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

In het verleden is het op mijn huidige plek ook eens zo ver gekomen dat enkele pensionklanten naar de stalhouder zijn gestapt: zij eruit of wij eruit.........

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 08:29

Het is inderdaad een gezeuir van een stalgenoot en vindt mij a-sociaal om op die was/poetsplaats mijn paard te zetten en daar ook plast .Ik spuit het altijd gelijk weg .Heb citrol en/of geur met eucalytisch .Nog is het niet goed .Dame heeft 2 paarden en barricadeer de volledige poetsplaats met haar poetskist,emmers,flessen,dekens en nog meer .Laat de zooi daar liggen omdat zij NA HET RIJDEN,paard nummer 2 daar wilt zetten .Tja..en als de plaats nog naruikt van de plas van mijn merrie is het hek van de dam .Boos gezicht,mopperen ,enz .Afgelopen zondagmiddag stond ik buiten in de regen mijn paard te verzorgen ,zij lekker binnen .
Overigens vindt zij wanneer ik toch op de binnenpoetsplaats sta te lang bezig ben .Want...???

Ik betaal net zoveel als zij aan de stalhouder .De faciliteiten mogen ook door mij gebruikt worden .Vorige week zondag wou de dame weer iets tegen mij zeggen over het plassen van mijn paard op de binnenpoetsplaats .Het dier had er al dagen niet gestaan .Denk wel dat ik nu kontakt opneem met de staleigenaar .Met dit slechte weer weet ik geen uitweg meer .De hoefsmid en de veearts en meerderen zeggen ook dat ik niks aan dat geplas kan doen .Paard doet het nu eenmaal !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:40

Wauw, jij laat wel over je heen lopen zeg. :wow:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:41

Ja en zij moet niet zeuren jij mag daar net zo lang staan als zij doet. en als haar spullen vies worden dan moet ze ze opruimen. Sloddervos :Y)

Wat zeggen andere stalgenoten er van?

En ben het wel eens met bovenstaande reactie, even ballen kweken en een keer zeggen dat ze niet meer rechten heeft dan jij hebt :D en gewoon lekker tutten op de poetsplaats :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:42

Dus jij staat in de regen te poetsen omdat jouw stalgenoot een probleem heeft met jouw paard.

Dat vind ik echt best wel bijzonder. Ben je de enige die problemen heeft met haar gedrag of zijn er meerderen? Het dichtbouwen van de pp moet toch anderen ook last opleveren?

Volgende keer alles op een grote berg aan de kant zetten en gewoon eigenwijs daar gaan staan. Is ze helemaal van het potje gerukt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:45

KoudbloedKim schreef:
Wauw, jij laat wel over je heen lopen zeg. :wow:

Kunnen we jouw kasteeltje daar niet even voor lenen }:)

Amaris schreef:
Dus jij staat in de regen te poetsen omdat jouw stalgenoot een probleem heeft met jouw paard.

Dat vind ik echt best wel bijzonder. Ben je de enige die problemen heeft met haar gedrag of zijn er meerderen? Het dichtbouwen van de pp moet toch anderen ook last opleveren?

Volgende keer alles op een grote berg aan de kant zetten en gewoon eigenwijs daar gaan staan. Is ze helemaal van het potje gerukt!

Jij zegt het.

Het is wel typisch gedrag wat bij dit soort mensen hoort. Zelf alle ruimte opeisen en verwachten dat iedereen maar inschikt. Het is dat mijn paard nu geblesseerd is anders kwam ik wel een weekje logeren..... }:)
Laatst bijgewerkt door ikke op 09-07-14 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:48

Hahaha Ikke, jij zou ook niet zo over je heen laten lopen :D Doe je op Bokt ook niet ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:51

Gesprek aangaan met je staleigenaar, dit is te zot voor woorden...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:22

Jeetje, wat een zeikerd die stalgenoot :\ Pardon the pun :+ Dit klinkt als een behoorlijk verwend en kortzichtig type. Je hebt nooit terug gesproken over haar eigen irritante poetsplaatsgedrag? Het is echt te zot voor woorden dat ze jou er zo op aankijkt terwijl jij er niks aan kunt doen en het notabene ook nog netjes schoonmaakt.

Erg vervelend dit zo. Je kunt beter zelf naar de staleigenaar gaan en de situatie daar aankaarten voordat madame daar heen loopt. Of de boel uit de hand loopt, dit soort irritaties kunnen aan beide kanten hoog oplopen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:27

Vientje schreef:
Jeetje, wat een zeikerd die stalgenoot :\ Pardon the pun :+ Dit klinkt als een behoorlijk verwend en kortzichtig type. Je hebt nooit terug gesproken over haar eigen irritante poetsplaatsgedrag? Het is echt te zot voor woorden dat ze jou er zo op aankijkt terwijl jij er niks aan kunt doen en het notabene ook nog netjes schoonmaakt.

Erg vervelend dit zo. Je kunt beter zelf naar de staleigenaar gaan en de situatie daar aankaarten voordat madame daar heen loopt. Of de boel uit de hand loopt, dit soort irritaties kunnen aan beide kanten hoog oplopen :)

Klopt maar aan de andere kant is het wellicht voor TS een leermoment om het gewoon naast je neer te kunnen leggen. Stevig in je schoenen staan moet je ook leren en dit zou zo'n aanleiding kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:30

Zit toch een groot verschil in het naast je neer te leggen, of letterlijk naar buiten te vluchten met je paard.

Heb het er nou gewoon maar met de staleigenaar over, of hij/zij is het met jou eens en torpedeert het hele gezeik van de ander, of je krijgt geen steun en dan weet je dat je beter een andere stal kunt gaan zoeken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:27

Het moet die eigenaar toch eigenlijk ook wel aangaan dat er één iemand op stal rondloopt die hem (of haar) gewoon betalende klanten kan gaan kosten.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:34

Misschien een keer met de vinger wijzen als mevrouw/meneer in kwestie zelf van het toilet af komt :+
Wat een onzin... Zo lang ruik je urine lucht niet eens en als je het al direct afspuit met middelen kan je niet veel meer doen.
Bij paarden en paardrijden horen nu eenmaal ook minder frisse luchtjes.