Knarsen bij aanraking buik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:17

Ik zou er eerst voor zorgen dat zijn spijsverteringsstelsel weer gezond is. Die wormen zijn doorgaans niet weg na 1 ontworming. Gaat vast weer goed komen, je moet het alleen in de gaten blijven houden ;). Vraag je dierenarts even naar Equest pramox.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:11

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 11:32

Haha dank je wel :)

Zojuist mijn eigen DA gesproken. Hij zei dat het niet heel veel uitmaakt of je met ivermectine of moxidectine ontwormt. Knarsen kan inderdaad door de wormen komen. Ik moet het nog 2/3 weken aankijken en dan nog een kuur erin gooien en dan moeten gelijk de klachten ook zijn verminderd :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:37

Invermectine werkt prima tegen bloedwormen, alleen de ingekapselde worden daarmee niet aangepakt.
Daarom wordt ook aan geraden een paard te behandelen met moxidectine die wel de ingekapselde larve dood.
Citaat:
Wormmiddelen met ivermectine zijn de eerste keus bij besmettingen met bloedwormen. Omdat paarden tot 5 - 6 jaar extra gevoelig zijn voor ingekapselde larfjes adviseren wij om dieren van deze leeftijd die in het najaar in besmette weides hebben gelopen in november-december preventief te behandelen met moxidectine. Andere wormmiddelen zijn niet actief tegen de ingekapselde stadia. Het is handig om dit combineren met een behandeling lintwormen en horzellarven.

http://wormbestrijding.nl/paard_worm01.html

__Nicky

Re: Knarsen bij aanraking buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 11:42

Ik kan over 2/3 weken een kuur ophalen, zal dan vragen naar moxidectine voor de zekerheid :) Bedankt!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 22:02

Een kleine update. Ik ga morgen Dayem binnenste buiten laten keren op de kliniek in Utrecht. Van de week had ik les en was hij de 10 minuten dat ik les had aan één stuk door aan het knarsen. Niet goed... Hij gaat morgen nuchter mee om evt een maagscopie te kunnen maken. Ben benieuwd....

geerke

Re: Knarsen bij aanraking buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:06

sterkte morgen!Ik hoop dat ze iets vinden!