Wat fijn dat het zo goed gaat, leuk om te lezen.
Mag ik een voorzichtige suggestie doen van de mogelijke oorzaak van dit nare lidteken; het lijkt op rainrot wat vervolgens verwaarloosd is................(zegt zij, die geen dierenarts is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jibberjabber schreef:Haha, hoe ouderwets: levertraanzalf, maar hoe goed !! Hier ook altijd een potje op voorraad.
Wat fijn dat het zo goed gaat, leuk om te lezen.
Mag ik een voorzichtige suggestie doen van de mogelijke oorzaak van dit nare lidteken; het lijkt op rainrot wat vervolgens verwaarloosd is................(zegt zij, die geen dierenarts is).
Citaat:Nog nooit van gehoord... (gaat nu beschaamd googlen)
Edit: gelezen....rainrot is een bacteriele infectie/ontsteking maar kan dat zo lang duren? Wij hebben hem al 9 maand en daarvoor had hij het litteken ook al. Ik ken nl diegene waar ik hem van gekocht heb. Dus hij heeft het al langer als anderhalf jaar.
jibberjabber schreef:Citaat:Nog nooit van gehoord... (gaat nu beschaamd googlen)
Edit: gelezen....rainrot is een bacteriele infectie/ontsteking maar kan dat zo lang duren? Wij hebben hem al 9 maand en daarvoor had hij het litteken ook al. Ik ken nl diegene waar ik hem van gekocht heb. Dus hij heeft het al langer als anderhalf jaar.
Rainrot veroorzaakt een wond in het aan de oppervlak liggende gedeelte van de huid. Bij het niet tijdig en kundig behandelen kan het onderliggende gedeelte waar de haarzakjes zich bevinden ook aangetast worden. (Combinatie van vocht en warmte doet rare dingen met de huid. Onder een deken die niet waterdicht is een natgeworden huid die de volgende dag weer volop de zon op zich krijgt terwijl de deken er niet af gehaald wordt. Brrrr, wil je niet weten wat zich dan onder de deken kan afspelen ....)
Nu door de zalf wordt dit weer geprikkeld en gaat het zich wellicht herstellen. Ik zelf verwacht over een jaar een behoorlijke haardos op deze plaats die waarschijnlijk wat verschil vertoond met de normale vacht maar zeker een dichtbegroeide plaats. Best kans dat over een paar jaar alleen iemand die weet dat er een wond heeft gezeten dit zal opvallen.
DNIEZE schreef:Ziet er goed uit!
Wat ook misschien goed zou helpen is: Vetericyn...
Google maar eens!
Mijn paard zat onder de wonden op ze been, maand dat gebruikt en zag er super uit!
Shanna schreef:Hoe gaat het nu, 2 jaar later, met dit litteken?