26-jarig paard hoefbevangen?? Hulp nodig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:31

Gni gni,
sorry, DIT MOET STOPPEN!!! we mogen haar niet meer pesten!!!!
Haha! Tong uitsteken

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:08

DA bellen!!!!!!!!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 08:52

Beste Ellen, wees nu eens realistisch je doet het dier er geen plezier meer om zo door te gaan. Ik ben het met Flyinghigh en Polly eens.
Er komt een keer een einde en hoever wil JIJ gaan!!!
Dit jaar hebben we zelf een pony van 30 laten inslapen, ze heeft een mooi leven gehad en we hebben leuke herrinneringen aan haar. Wil jij ook leuke herrinneringen van je pony, laat hem/haar dan niet onnodig lijden. En wees eerlijk als je naar je pony kijkt,....diep in z'n ogen: zie je dan blijdschap bij hem/haar? Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat niet.

Ik zou het heel moedig vinden als je dierenarts laat komen, en dat je samen met de dierenarts de juiste beslissing neemt! Draai er niet omheen, eens zal het moment komen dat je DE beslissing moet nemen, hoe je het ook wend of keert.

Sterkte!!

Groetjes,
Morris

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:02

De dierenarts kan en mag ook niks voor je beslissen hoor als je daar bang voor bent, jij bent de eigenaar en hebt het laatste woord, alleen heeft dit dier wel dringend hulp nodig, waar je nu mee bezig bent is gewoon niet eerlijk. Prima als je een beest een mooi leven kan geven maar je moet eerlijk zijn tegenover het dier. Ik zeg niet dat je er een einde aan moet laten maken, maar als je niet wil dat ze haar hele leven verder op medicijnen zit, wil je dan wel dat ze rest van haar leven pijn heeft??

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:21

Beste Polly, de dierenarts kan je helpen en steunen met een beslissing nemen, zo bedoelde ik het eigenlijk. Tuurlijk blijft het haar pony, maar sommige mensen hebben gewoon wat steun en advies nodig om tot een goede beslissing te komen.
Maar ik blijf erbij, als ze niet wil dat de pony medicijnen krijgt en de pony heeft toch pijn. Tja dan is er maar 1 oplossing.
Zo ging het bij ons ook, wij wilde ook niet meer dat onze pony pijnstillers zou krijgen of wat voor een paardenmiddel dan ook. Wij hebben een vreselijk lieve dierenarts met veel ervaring. Hij is onafhankelijk en kan je advies geven, wij hebben er veel steun aan gehad.
Wij wisten al wel dat het eraan zat te komen, dan onze pony zou moeten inslapen. In maart was ze al een keer heel slecht, op zondag de DA laten komen. Ze heeft een pepmiddeltje gehad, werkte perfect. Tot eind mei, kreeg ze weer een inzinking, toen was het voor ons duidelijk dat het niet meer ging. Vanaf maart gingen de gedachten hoe het allemaal misschien zou gaan. Maar als het moment daar is , is het wel vreselijk moeilijk. Maar we zijn blij dat wij de keuze voor haar hebben kunnen maken, de periode voor dat ze ingeslapen werd, is veel moeilijker dan daarna. Tenminste dat is onze ervaring.

Groetjes,
Morris

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:31

Ik hoop toch niet dat deze jongedame ons loopt te stangen.........ze geeft geen enkele reactie of zou dan tóch de pony al meer dood dan levend zijn omdat ze er geen DA bij hebben willen halen of de DA was al te laat??? Zucht.......te triest voor woorden, sorry hoor. Hopelijk staat het dier wel op stal, het was barre- koud vannacht! Wel lekker koel voor zijn pijnlijke hoeven........

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:35

Inderdaad, met het bovenstaande reactie van Flyinghigh ben ik het heeelemaal eens.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:35

Dit is echt belachelijk voor woorden, dat sommige mensen tot dit in staat zijn zeg... Boos!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:38

Maar 1 ding kan ze eerlijk over ons zeggen, we hebben massaal haar oproep om hulp beantwoord, *LOL* OK dan! . Toch??

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:39

Ja, zeker, maar als ze die niet opvolgt, is ze héél triest!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:46

Ik ben het er in ieder geval mee eens! Want dat was net wat ik wou zeggen!(Flyinghigh

HOE EERDER JE EEN VEE-ARTS BIJ EEN ZIEK PAARD LAAT KOMEN, HOE EERDER HET PAARD KAN GENEZEN EN OF ER EEN DIAGNOSE VAST GESTELD KAN WORDEN!

En daarna kun je je pas afvragen wat je moet doen en of wat je kan doen.

Maar mischien is ze wel afhankelijk wat haar ouders zeggen en of opa?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:50

Ja precies, het schijnt alleen niet helemaal bij der door te dringen... Scheve mond

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:54

Sorry hoor, maar ik vind dit oproepje te erg voor woorden!
Jullie moeten me helpen??? Zo snel mogelijk een dierenarts bellen!
Als je voor dieren kiest moet je ze ook in alle waardigheid en tot het uiterste verzorgen. Anders had je er niet aan moeten beginnen! Boos!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:47

en nog antwoord ze niet
misschien is ze bang geworden ofzo?
ben wel benieuwd hoe het nu met de pon is
hopelijk is ze beter...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:55

Morris schreef:
Beste Polly, de dierenarts kan je helpen en steunen met een beslissing nemen, zo bedoelde ik het eigenlijk. Tuurlijk blijft het haar pony, maar sommige mensen hebben gewoon wat steun en advies nodig om tot een goede beslissing te komen.
Maar ik blijf erbij, als ze niet wil dat de pony medicijnen krijgt en de pony heeft toch pijn. Tja dan is er maar 1 oplossing.
Zo ging het bij ons ook, wij wilde ook niet meer dat onze pony pijnstillers zou krijgen of wat voor een paardenmiddel dan ook. Wij hebben een vreselijk lieve dierenarts met veel ervaring. Hij is onafhankelijk en kan je advies geven, wij hebben er veel steun aan gehad.
Wij wisten al wel dat het eraan zat te komen, dan onze pony zou moeten inslapen. In maart was ze al een keer heel slecht, op zondag de DA laten komen. Ze heeft een pepmiddeltje gehad, werkte perfect. Tot eind mei, kreeg ze weer een inzinking, toen was het voor ons duidelijk dat het niet meer ging. Vanaf maart gingen de gedachten hoe het allemaal misschien zou gaan. Maar als het moment daar is , is het wel vreselijk moeilijk. Maar we zijn blij dat wij de keuze voor haar hebben kunnen maken, de periode voor dat ze ingeslapen werd, is veel moeilijker dan daarna. Tenminste dat is onze ervaring.

Groetjes,
Morris

Het was niet voor jou bedoeld hoor, maar zoals je het zegt zo bedoelde ik het ook OK dan!
Mijn dierenarts is ook een geweldige steun geweest in de tijd dat mijn pony's zo ziek waren. Ik bedoelde het meer zo van, ik had de indruk dat ze bang was dat de dierenarts voor haar zou beslissen dat de pony ingeslapen moest worden, maar een dierenarts heeft niet het laatste woord maar de eigenaar. maar een dierenarts kan je wel heel goed steunen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:21

Mensen, Fancylover is erg afhankelijk van haar ouders en haar opa. De pony is als het goed is van haar opa. Ik denk dat Ellen erg bang is voor de conclusie van de VAen dat die zal zeggen dat Fancy afgemaakt moet worden, ze verzorgt haar ponies super dus ik denk niet dat ze zou willen dat Fancy pijn lijd.

Ellen probeer je opa en ouders over te halen om er een VA bij te halen zodat die kan kijken wat er precies mankeert, aan de hand daarvan kunnen jullie altijd nog kijken wat de beste oplossing is voor Fancy.
Veel sterkte, als je me hulp nodig hebt weet je waar ik woon!! Ach gut

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:32

Tja, sommige mensen....echt zo Egoistisch....
Ik ben het helemaal met Morris eens.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:56

En en en??? Hoe is het nou met de pony??? Ik zit hier helemaal in spanning je berichtje af te wachten.........Lachen

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 13:01

ACh het helpt och nix meer!! ik heb er geen dierenarts bij laten want het ging de volgende dag al iets beter!! maar k heb even met haar gelopen vandaag maar jah ze loopt erg moeilijk enzo! dus zei mijn opa dat ik em weg moet doen! dus k laat haar binnenkort inslapen!
het is nie leuk maar ik kan het echt nie op mijn geweten hebben dat ik een pony hou met super veel pijn! ze is altijd vrolijk als ze mij zit en als ik met haar bezig ben is ze ook altijd blij en heeft ze haar oortjes naar voren! en dat komt omdat ze zo veel van ons houd!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:04

Lijkt me een goede beslissing. Maar wanneer is binnenkort? Laat dat beestjes alsjeblieft niet nog een paar weken pijn lijden.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 17:02

Georgette schreef:
Lijkt me een goede beslissing. Maar wanneer is binnenkort? Laat dat beestjes alsjeblieft niet nog een paar weken pijn lijden.

OWWWWWWWWWW jullie denken echt dat ik een dierenbeul ben he?? Boos! Boos! nou vraag barb voor het antwoord!!!!!!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:05

Ja, dat is het met die dieren he, ze proberen zich groot te houden voor hun baas. Paarden schijnen een erg hoge pijngrens te hebben, ze gaan net zo lang door totdat ze er bij neervallen. Onze pony ook, ze keek nog met die grote ogen: van waar blijft m'n eten. De schat, maar ja, het ging echt niet meer. Ik hoop niet dat je opa de pony wegdoet, zomaar ergens heen. Probeer erbij te zijn als je pony inslaapt, of als je het niet aan kan, laat dan iemand anders erbij zijn. Het is nu een rottijd voor je, maar als eenmaal zover is, heb je er vrede mee (echt waar). Ik wens je heel veel sterkte........en ik hoop dat je Opa inziet dat het voor jou heel belangrijk is, dat je pony niet meer mag lijden.
En ik vind je geen dierenbeul, ik denk dat je je aan de kant laat zetten door je opa. Het valt allemaal niet mee, maar kom voor je pony op! Dat heeft ie verdient.

Groetjes,
Morris

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:06

Ik sluit me helemaal bij Morris aan.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 18:30

OW waarom praat iedereen over mijn opa?? die heeft er niet veel mee te maken hoor! ik mag met MIJN pony doen wat ik wil! dus.... ff voor de duidelijkheid Fancy is van mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:36

Waarom schop jij tegen iedereen aan? We bedoelen het allemaal goed. We proberen je helpen!! Maarre wat Barb meldde, dat je afhankelijk bent van je ouders en opa?? Hoe zit dat dan?
Mijn mening heb ik al genoeg op bokt gemeld, en daar blijf ik bij. Ondanks je bovenstaande reactie, hoop ik dat je wat aan alle reacties hebt gehad. Daar ben ik wel benieuwd naar, of je er wat aan gehad hebt?

Groetjes,
Morris