Bloed uit geslachtsdeel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:17

Axel_Valerie schreef:
bonny123 schreef:
Ik vind t niet zo'n rare vraag. Soms lijkt iets heel zorgwekkend en rennen we met zn allen naar de da, terwijl achteraf blijkt dat er niet zoveel aan de hand is. En andersom gebeurt het ook. En met een dierenarts rekening van gemiddeld 150 euro hier, vind ik t niet zo raar om eerst advies te vragen. En hoewel wordt beweerd dat men alleen 'verbaasd' is, vind ik de reacties ook nogal pittig.

Maar inhoudelijk. Ook mijn merrie heeft soms een straaltje bloed. Ik heb haar laten onderzoeken, echo en alles. Enfin, wederom pittige rekening en geen diagnose. De dierenarts had geen idee.

Dus, nogmaals, geen rare vraag.

Als je mij bedoelt met "men" kun je ook gewoon mijn naam zeggen hoor. _O-

Omdat er een dierenarts rekening aan vast kan zitten moet je het maar eerst op het forum vragen? Apart.

En ja mijn reactie is nogal pittig ja. Ik zal het even opnieuw doen:

"Ahhhhhhh nou wat vervelend voor jou en je pony, vraag anders even aan je pony of het zeer doet?"

Niet zo kinderachtig. Jij hebt je mening gegeven, wij hebben onze mening gegeven. Blijf er nou niet zo op doorgaan, en helemaal niet op deze manier.

Weer ontopic?

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:21

Jeetje Axel_Valerie, wat een overdreven reactie...
Ik heb mijn paard al meer dan 10 jaar en liep daarvoor ook al een tijdje in de paarden. Maar als zij nu bloeddruppels uit dr geslachtsdelen had en verder geen zieke indruk maakte, zou ik ook niet gelijk de dierenarts bellen, maar eerst advies vragen, misschien zelfs wel op bokt..
Goed dat je de dierenarts hebt gebeld TS! Hopelijk valt t allemaal mee.

Mabotje

Re: Bloed uit geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:26

Met wat er nu allemaal aan paardenmishandeling gaande is, lijkt het me niet onverstandig toch een DA te raadplegen.... een beetje bloed kan weleens een hele andere oorzaak hebben...
Als je een wond kunt zien, dan is het een ander verhaal, dan kun je zelf vaak wel e.e.a. inschatten.
My 5 cents...

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:52

Jeetje wat kinderlijk om zulke discussies in dit topic te gooien. Dat meisje heeft alleen maar een vraag, dit is ook niet echt leuk voor dr he?! Hoop dat jullie dat zelf ook kunnen bedenken.

TS Ik hoop voor je dat er niks ergs aan de hand is met je merrie! Sterkte er mee!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:57

Waarom kan er niet gewoon normaal gereageerd worden?

Dit meisje vraagt iets, is het dan zo moeilijk om gewoon netjes te antwoorden dat ze hier voor beter even de DA kan bellen? Waarom gelijk weer zo'n vijandige houding, dat is voor het meisje niet leuk, maar voor jezelf ook niet lijkt mij.

Ik hoop dat je merrie oké is.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:00

Heh wat vervelend als er iets met je paardje scheelt en je niet weet wat er aan de hand is .
Ondanks alle reacties hier zou je alsjeblieft de uitslag van de DA hier willen plaatsen? Andere mensen hebben er dan misschien ook iets aan.

Gignala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 22:08

Hoi allemaal. Ik vond het jammer dat er zo gereageerd werd, ik dacht echt dat ik er goed aan deed om eerst even op google te kijken of iets op bokt te vragen. De dierenarts vertelde dat er in de vagina niks zichtbaar was. Ik moet het nu even tot maandag aankijken, als het dan nog steeds zo is moet ik hem opnieuw bellen voor verdere stappen. Nogmaals bedankt voor de vriendelijke reacties, doet me echt goed *D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:55

een druppeltje bloed kan echt geen kwaad.
Gignala@mag best vragen of iemand dit heeft meegemaakt.
Als het bloed er nu uitspuit,tja...Maar een druppeltje?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:56

Dan is er daar gelukkig niks kapot, dat is een geruststelling. Is haar gedrag verder normaal? Of merk je daar iets anders aan? Hopelijk was het eenmalig en is er niets aan de hand.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:15

AV->MD

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:20

Sommige mensen reageren gewoon té overdreven TS, is niet jou schuld!

Hopelijk is het niks ernstigs, meer doen dan naar de DA luisteren kun je ook niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:16

Fijn dat de dierenarts geen interne wonden heeft geconstateerd.
Goed dat je het gezien heb en overlegd heb met je dierenarts.
Nu maar goed in de gaten houden. Succes met je paard

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:54

Gignala trek je er maar niet zoveel van aan, zo is bokt (of eigenlijk het publiek van bokt) nu eenmaal. Het is goed dat je een dierenarts hebt gebeld en als de dierenarts zegt, kijk het even aan, dan kun je dat gewoon doen.

Houd het maar even in de gaten ... toch?

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:01

Gelukkig dat er al geen wondjes te zien waren .
Misschien komt het van binnen? Goed in de gaten houden, en verwen der maar even lekker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:00

Misschien was ze op het moment dat je keek, net gestoken door een beestje. :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:52

Gignala schreef:
Hoi allemaal. Ik vond het jammer dat er zo gereageerd werd, ik dacht echt dat ik er goed aan deed om eerst even op google te kijken of iets op bokt te vragen. De dierenarts vertelde dat er in de vagina niks zichtbaar was. Ik moet het nu even tot maandag aankijken, als het dan nog steeds zo is moet ik hem opnieuw bellen voor verdere stappen. Nogmaals bedankt voor de vriendelijke reacties, doet me echt goed *D

Fijn dat de DA er naar gekeken heeft *\o/* ! Even in de gaten houden ja :).

Axel_Valerie, ik had op jonge leeftijd geen eigen paard, maar er zijn zat meiden en jongens die dat op jongere leeftijd wel hebben. Niet alle ouders hebben er nu eenmaal verstand van. Het is juist slim van TS dat ze de moed heeft om zo'n vraag op internet te stellen.

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:52

Vervelende reacties!

Niet elke ouder heeft er verstand van, mijne inderdaad ook niet. Daarnaast ben ik zelf ook geen dierenarts en weet ik dus ook niet alles. Maar om nou voor alles een DA erbij te halen.. Gelukkig zijn er zat hulpzame mensen aan wie je advies kan vragen.

Goed dat je in dit geval de DA hebt gebeld!

oliviaolijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:26

Ik denk dat je best een dierenarts belt die weet er vast wel raad mee.