Schuur plekjes, uit getrokken manen en staart ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:19

Hoe vaak smeerde je met derfen? Je kan skincalmin proberen. Als je paard eenmaal jeuk heeft, dan duurt het wel even voordat je het onder controle hebt.

Azara71

Re: Schuur plekjes, uit getrokken manen en staart ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 14:07

De dierenarts adviseerde toen om de drie dagen maar dat ging maar even goed, toen begon het schuuren steeds meer. Toen om de twee dagen en uiteindelijk maar gestopt, de derfen was op en het hielp niks ...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:22

Oke, ik smeer elke dag als hij al jeuk heeft, tot de plekjes genezen zijn en dan kijk ik of ik bv om de dag of om de twee dagen kan smeren om het onder controle te houden. Dat geldt eigenlijk voor elke lotion die je gebruikt tegen jeuk. Soms moet je wat experimenteren om te kijken welke lotion en hoe vaak smeren bij je paard helpt.
Heeft hij/zij in de winter geen last? Zeg maar eind oktober tot half maart.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 17:14

Nee in de winter helemaal geen last... Maar zoals ik al zei, ik heb een aantal maandjes geleden haar bloed laten testen, waarvoor ze dan allergisch is maar van de 24 testen waren ze allemaal negatief ... Ik zou ook niet zeggen dat ze een extreme schuurder is want is ik haar van het land haal en vast zet aan de muur blijft ze rustig staan en heeft totaal de neiging niet om te gaan schuuren.

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:16

Azara, het klinkt mij idd ook als zomereczeem. Mijn DA zegt dat zomereczeem niet te testen is. En niet zichtbaar is in het bloed. Mijn tinker heeft het ook en staat nu 24/7 met deken. Het jeuken werd met een paardagen minder. Ook smeer ik der hoofd in met alpine no itch balsem van Julian en Jones. Werkt super. De wondjes helen er van en ze heeft er gemiddeld 2/3dagem geen jeuk. Bij mij kan ze ook niet schuren maar deed dan op de grond hard rollen en met der achterbenen krabben op der hoofd...
M'n meisje heeft eindelijk rust. Kan vast staan zonder dat ze wil gaan schuren.

Derfen heb ik ook gebruikt 2 weken. Ze word daar heel ziek van. Heb nog bijna hele fles, wil je hem hebben stuur even een pb.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:23

Ik gebruik sweet itch van sectolin, helpt bij mijn paardjes super goed. 2 schuren soma, maar als ik dit erop smeer is het meteen over.
Succes