ervaring met vergroeide ruggenwervels (aangeboren)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

goldyc

Re: ervaring met vergroeide ruggenwervels (aangeboren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:35

Mijn merrie kon (en kan) anders prima schouder binnenwaarts, achterwaarts, traverse, voltes in galop en correcte middendraf. Ze had het moeilijk om te gaan zitten, maar ik heb dit altijd ook aan haar bouw geweten. Ze had daarentegen heel veel talent voor verruimingen en galop is altijd haar beste gang geweest. Verzamelen in galop (kleine voltes etc) ging vaak ook beter dan in draf. Natuurlijk verzamelde ik haar nog niet echt, ze was amper 7 toen ze afgeschreven werd als rijpaard.

Ik zou me eerder zorgen maken om dat been in jouw geval dan om die vergroeiing… als de kliniek door uitverdoven of met een thermografie kan ontdekken waar het zit, kan je een mri misschien overwegen. In het geval van mijn paard wisten we uiteindelijk dat er iets goed kapot was in de kogel, maar niet wat, dus ik heb uiteindelijk een MRI laten uitvoeren omdat het goed mogelijk was dat het een hopeloze zaak was en ze nooit pijnvrij zou worden, ook niet met rust. Uiteindelijk is ze niet meer geschikt als echt rijpaard, maar wel pijnvrij.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:29

Via de zoekbalk hier terecht gekomen

Vanmiddag bij mijn 4 jarige merrie ook vergroeiing van L6 met heiligbeen(S1) gevonden inclusief milde artrose met de echo...

Zij toonde erg ongemakkelijk met aandraven, ging dan heel erg slaan met linker achterbeen... Verder geen onregelmatigheid aan de hand en alleen klachten in het begin bij starten met rijden.

Ze is nu ingespoten en volgende week beoordelen of het beter gaat...

Zijn er ondertussen meer mensen met ervaringen? Online lees ik enorm verschillende verhalen...