Welke paardentandarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Welke paardentandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:19

Hier geen problemen om achterin te komen. Ik niet om te voelen (met de puntjes van mijn vingers, hele hand past niet nee) en hij niet om te veilen. Let wel, dat doet ie natuurlijk niet met de rechtoe rechtaan veil. Hij gebruikt een klein gebogen ding en ook vaak de laatste beetjes zonder klem zodat hij er goed bij komt.
Maar goed, die discussie is een beetje offtopic en zullen we niet snel (online) uitkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:23

Tja zo dacht ik eerst ook hoor dus kan me voorstellen dat je dat denkt. Maar laat eens een echte tandarts komen en je zal het verschil zien :j

Let wel dit bedoel ik enkel als waarschuwing omdat ik het in de omgeving zo ontzettend vaak nu heb meegemaakt :)

Aan TS ik zou dus een echte paardentandarts laten komen ipv een gebitsverzorger.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:26

Ik heb zelf goede ervaringen met Doris von der Aue. (http://www.hippodent.nl)
Ze komt zelf vanuit Loon op Zand, dus ik weet wel zeker dat ze ook jouw richting op kan komen ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:28

Nope, geen behoefte aan. Ik weet hoe de tanden voelen en hij is al eens gecontroleerd door een 'echte' tandarts die verbaasd was over zijn werk achterin de mond. Handmatig is dus niet per definitie half werk en dat vind ik zo jammer dat dat wel wordt geroepen. Wees kritisch op het werk dat geleverd wordt en stel vragen erover. Want ook ik heb mindere verhalen over elektrisch veilen, zoals ze er andersom ook zijn.
Maar dat is iets van je houdt en we online natuurlijk nooit kunnen bevestigen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:44

horsies5 schreef:
Ik zou van de moosdijk zelf niet laten komen om eerlijk te zijn..

Zelf heb ik Reinier vd Berg van http://www.paardentandarts.nl en daar ben ik heel tevreden over :) zij komen uit breda

Ik heb ook Reinier vd Berg. 'Vroeger' al. Maar toen ik op een pensionstal kwam, waar een vaste tandarts kwam voor meerdere paarden tegelijk, heb ik dat eenmaal gedaan. Hij heeft de mondklem niet eens ingehad en ondanks dat ik al had aangegeven problemen te hebben, zei hij dat ik er makkelijk nog een jaar tegen aan kon. :? En deze gebitsverzorger staat ook nog hoog aangeschreven in deze omgeving.. Nou 2 weken later kon Reinier als nog komen. Zelfs dr wangen waren kapot door de haken, over de achterste kiezen nog maar te zwijgen. Voor hetzelfde geldt had ik die andere man op zijn woord vertrouwd en dacht ik dat mijn paard "gwn een btje stout" was (Zoals die man dat beweerde -O- ) en zou ik er nog een jaar mee doorrijden. Gelukkig heb ik naar mijn gevoel geluisterd en heeft Reinier me weer ontzettend goed geholpen. Paard liep weer super nadien. :j In het verleden heb ik ook zijn moeder en broer eens gehad en die zijn ook allebei even kundig! Dus ja, ik ben erg tevreden over hun werk! :j

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:49

Yvank_ schreef:
@Malih dat komt omdat spencer niet verdoofd en dus ook niet achterin erbij kan.. Hier precies hetzelfde verhaal en heb ik mijn omgeving zeker een stuk of 20 soortgelijke gehoord. Super tevreden tot dat er een keer een ander op stal was....

T was niet eens achterin der mond, maar nog relatief voorin iig kon je er heel makkelijk bij, en als iemand zegt dat t klaar is en dat ze een prima gebit heeft wie ben ik dan omdat te wantrouwen.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:13

brechtje122 schreef:
Ik heb zelf goede ervaringen met Doris von der Aue. (http://www.hippodent.nl)
Ze komt zelf vanuit Loon op Zand, dus ik weet wel zeker dat ze ook jouw richting op kan komen ;)

Ik heb ook jaren Doris gehad, kundig, rustig en betrouwbaar

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:56

Het probleem is vaak dat mensen wel voelen na de behandeling maar dan weet je toch nog steeds niet of wat je voelt wel goed is?Veel mensen hebben niet genoeg verstand van paardengebitten en behalve dat de haken weggevijld worden moet het gebit ook uitgebalanceerd worden..Je leest ook regelmatig dat de gebitsverzorger van iemand zo goed is want hij gaat zo goed met de paarden om..Uiteraard is dat belangerijk maar dat zegt niets over de kwaliteit van het werk..

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:23

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:37

Die lijst is een goed begin hoor, maar daar mag iedereen die iets met paardentanden doet zich aanmelden. Het zegt dus niets over de kwaliteit van de persoon. Ze zijn bezig met examens, als je als paardentandenmens een examen hebt gehaald komt dat achter je naam te staan. Zo kan je dan uiteindelijk als klant het kaf van het koren scheiden. Maar jammer genoeg is het nu nog niet zover.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:43

Pas geleden is Reinier van de Berg hier geweest en ik ben zeer tevreden, omgang met de paarden was ook erg goed.
Geen verdoving nodig gehad, ze waren beide erg braaf.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:44

Ik heb ook goede ervaringen met Wouter Demey hij heeft de Amerikaanse opleiding en is ook dierenarts. Hij is werkzaam als dierenarts bij DAP Sint Oedenrode.

Hij werkt elektrisch en mag ook sederen. Hij legt alles heel rustig duidelijk en fijn uit.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 19:21

wow wat een reacties zeg, interessant allemaal.. :) Het is alleen sebastiaan smit geworden (althans die gaan we bellen), andere pensionklanten op de manege laten hem blijkbaar ook komen en zijn er tevreden over dus dat zit denk ik wel goed :)

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:50

Sebastiaan Smit is mij niet bekend. Peter Nendels is hier de bekendste paardentandarts. Heb hem al jaren. Maar aangezien deze het nogal druk heeft en lange wachttijden ben ik wel benieuwd naar die Sebastiaan. Die zit hier (Bladel) vlakbij. Hier op stal, incl mijn paarden, zijn er nog meerdere die gedaan moeten worden. Wil je misschien even laten weten hoe het je bevallen is?

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 20:25

Zal ik doen!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 00:18

Ik heb Mark Hoyer voor mijn paardje. Ben er erg tevreden mee. Hij is dierenarts bij Artis en tevens twee dagen in de week paardentandarts, zodoende mag hij ook verdoven. Rustige man die de tijd neemt voor je paardje en je krijgt gelijk een formulier mee waarop staat wat er precies is gebeurd.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:40

Vandaag is Sebastiaan Smit bij ons op stal geweest.
Een erg rustige, fijne en kundige man.
Is mij goed bevalken

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 06:58

Bij ons is hij de 25e geweest, idd erg fijne man, heel rustig. Was bang dat stella moeilijk zou gaan doen maar het ging super goed :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:07

In mijn onderschrift staat een fijne paardentandarts, rustig en probeert eerst zonder verdoving.
Hij komt alleen uit midden limburg dus weet niet hoe het zit met km's.
Maarheeze zijn van hem uit ongeveer 50 km.

Ik hoef nooit geen tandarts die het wel effe zonder verdoving gaat doen en alleen met een handraspje.
Voor achterdoor gaat het soms niet anders dan electrisch.
Jacob Eyck werkt handmatig en electrisch.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:08

Laura_Stella schreef:
Bij ons is hij de 25e geweest, idd erg fijne man, heel rustig. Was bang dat stella moeilijk zou gaan doen maar het ging super goed :)

Ik zie dat er al een tandarts geweest is, super.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:29

ik vind het zo opvallend dat iedereen het steeds over verdoven heeft. Maar we hebben het hier toch over sederen? Verdoven doen ze eigenlijk alleen bij het trekken van tanden of kiezen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:34

Ik heb het idd over sedatie.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:22

Share schreef:
horsies5 schreef:
Ik zou van de moosdijk zelf niet laten komen om eerlijk te zijn..

Zelf heb ik Reinier vd Berg van http://www.paardentandarts.nl en daar ben ik heel tevreden over :) zij komen uit breda

Ik heb ook Reinier vd Berg. 'Vroeger' al. Maar toen ik op een pensionstal kwam, waar een vaste tandarts kwam voor meerdere paarden tegelijk, heb ik dat eenmaal gedaan. Hij heeft de mondklem niet eens ingehad en ondanks dat ik al had aangegeven problemen te hebben, zei hij dat ik er makkelijk nog een jaar tegen aan kon. :? En deze gebitsverzorger staat ook nog hoog aangeschreven in deze omgeving.. Nou 2 weken later kon Reinier als nog komen. Zelfs dr wangen waren kapot door de haken, over de achterste kiezen nog maar te zwijgen. Voor hetzelfde geldt had ik die andere man op zijn woord vertrouwd en dacht ik dat mijn paard "gwn een btje stout" was (Zoals die man dat beweerde -O- ) en zou ik er nog een jaar mee doorrijden. Gelukkig heb ik naar mijn gevoel geluisterd en heeft Reinier me weer ontzettend goed geholpen. Paard liep weer super nadien. :j In het verleden heb ik ook zijn moeder en broer eens gehad en die zijn ook allebei even kundig! Dus ja, ik ben erg tevreden over hun werk! :j

Helaas ik heb minder goeie ervaring met deze tandartsen, vandaag had ik een afspraak met Reinier om half 12 nou snap ik dat je niet precies op tijd kan komen maar goed om kwart over een maar een sms gestuurd of hij nog ging komen. Krijg ik een sms terug van Mariele dat Reinier niet kon, of zij even moest komen, helaas was zij de vorige keer ook al geweest en had ik een onprettig gevoel bij haar, gehaast, op mijn verzoek of ze haar auto niet voor een staldeur wilde parkeren werd onwillige gereageerd, nou als het dan moest. verder heb ik haar in de korte tijd dat ze er was 20 minuten voor twee paarden vijlen en betalen wel 6 keer de naam van de ene pony moeten zeggen. Nee sorry voor mijn geen http://www.paardentandarts.nl meer bij mijn paarden, als afspraken na komen al niet gaat lukken, en niet het fatsoen kunnen opbrengen om even de klant te laten weten dat er wat tussen komt, nee dank je wel. Stap ik zo over naar eentje die wel normen en waarden weet te hanteren.

nu zit ik met een tweetal pony's die nog een week moeten wachten op de net vers uitgezochte tandarts, en ik ben een dikke 6 uur verlof kwijt.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:31

Ik schop dit topic even omhoog in de hoop hier snel antwoord op mijn vraag te krijgen... Vandaag komt Paul Versluis langs bij onze paarden en nu bedenk ik me op het laatste moment: kun je bij hem met pin betalen?

Ik mag hopen van wel :o iemand van jullie die dat weet?