Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:ik denk dat je beter een goed onderzoek op er los kunt laten,in plaats van een dierenarts die vanuit de verte roept dat het vast wel over gaat als hij ouder is.Of Bokt,of zelf gaat zoeken op het net...
Dat paard loopt dus al 1.5 jaar niet goed en nu gaat het andere been ook nog meedoen.Ik hoop voor je dat er niet al sprake is van artrose door een probleem wat al 1.5 jaar duurt
Selka schreef:Maar hanetred treedt toch ook op in alle gangen? Jij ziet het alleen in stap toch?
listiglistje schreef:Ik vind het een heel herkenbaar loopje....mijn paard stapt exact hetzelfde en heeft wobbler![]()
bij de Lingenhoeve in Lienden kunnen ze een scintigrafie uitvoeren of je kan een MMEP test laten uitvoeren, dan weet je of het ataxie/wobbler is.
Wobbler komt vanuit de hals, afgeknelde/beschadigde zenuw (halswervels te dicht op elkaar) of OCD/artrose rondom de halswervels, vaak veroorzaakt door extern trauma in opfok.
switt schreef:Heb jij bij jouw paar een MMEP test laten uitvoeren? Is jouw paard nog geschikt als rijpaard ondanks deze beperking?