kapot gereden paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:14

In mijn eerste bericht reageer ik op de vraag in de OP. Dat is een gesloten vraag, mijn antwoord erop is ja.

Daarna vraag ik om informatie, die krijgen we maar mondjesmaat. Dan krijg ik wel het idee dat TS wat te verbergen heeft ja. Vreemd he?

Cajushe

Re: kapot gereden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:17

je trekt conclusies zonder waarvan jij zegt iformatiein mondjesmaat. Oftwel, met zo weinig informatie ku je dus geen conclusie trekken of oordeel vellen, en dan ook nog op zo'n felle manier, dat ontketent alleen maar ruzies

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:18

Koper stelt vragen die ik ook zou stellen. Niets vervelends aan. Het is de ts die vaag blijft. Als wij halve informatie krijgen, hoe kunnen we dan hele antwoorden geven?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:19

Wat je kunt doen om uit te sluiten of het rijtechnisch is of pijn is een week lang pijnstilling geven. Loopt hij dan een stuk beter, dan weet je zeker dat het vanuit de artrose komt.

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:19

tegen vragen stellen heb ik niets, het gaat meer om de manier waarop

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:27

Koper ik snap jou vraag en gedachte volledig

Weet je wat het is in begin had ik zoiets van hij is nog jong en daarbij horen streken en bij nieuwe eigenaar uitproberen. Het is aan ons wat wij wel of niet pikken van een paard. En dat hebben we gewoon normaal aangepakt. De eerste maanden hebben we veel ellende met hem gehad. Aan de hand, op poetsplaats, stal met rijden alles wat je maar kunt bedenken.
We hebben m echt moeten opvoeden hoor want dat was echt niet best.
Het ging al stukken beter alleen met rijden duurde het wat langer. Veel hebben we met m gedaan longeren was steigeren voor je neus, wegrennen maar ook daar hebben we aangewerkt ohz precies hetzelfde maar nog altijd het idee dat ie gewoon zo verwend was. We konden m ook nog niet. Veel tijd en aandacht in gestoken en geobserveerd in zijn gedrag op de wei.
Alles en iedereen riep dat ie ons aan het uitproberen was en dat deed ie ook. Ik heb foto,s gezien hoe hij werd geredenen dat wil je echt niet zien want dat is echt te gek voor woorden en ben bang dat daar veel fout is gegaan. Ook staat er veel op bokt wat ik sinds kort ook allemaal heb gelezen en als je dat leest pfffff als ik dat van te voren had geweten.

Instructrice van mij heeft ons zeer goed geholpen met het rijden want op den duur was ie echt wel stuk braver en werkwilliger hij deed ook echt zijn best er was echt een stijgende lijn hij liet meer los in zijn lijf Maar bleef zwak achter dat heeft ze meermaals gezegd heb ik weer veearts erbij gehaald en weer was het niks. Zo zijn we naar een andere veearts gegaan met dezelfde klachten want dat ie ergens last van had dat vermoedde ik al een tijd maar nee het was allemaal uitproberen en karakter wat er gezegd werd en zijn ook meteen verder gestuurd naar de lingehoeve.
In het verslag van de lingehoeve dit is een stuk van het verslag

Rontgenologisch onderzoek
BAB knie CdCr; ; sprong re gb

Echografie
TRUS: LS gb; SI remodelering 2+ bilateraal; verder gb

Plan
USGI SI bilateraal in combinatie met meso thoracolumbaal, eventueel fysio; indien gn verbetering:
karakter?

Wat het allemaal betekent dat weet ik niet haha maar ik word deze week gebeld

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:29

Nu info genoeg koper?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:32

Ik zie dat Lingehoeve fysio heeft geadviseerd. Heb je er een fysio bijgehad?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:38

Ik zie dat ze mesotherapie geadviseerd hebben, is dat ook uitgevoerd?

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:39

Nee nog niet indien er geen verbetering is na 2 weken dan pas word er geadviseerd om fysio erbij te halen, wat wij dan ook zeker doen.

Ik wil echt alleen het beste voor hem. En als hij niet bij ons was gekomen dan weet ik bijna zeker dat ie nog vaak van hand gewisseld zou hebben alleen al om zijn gedrag . Ik had mijn hart verloren aan hem en wilde hem gewoon de kans geven om toch een fijn paard te worden en dat is ie verder ook geworden met veel pijn en moeite en alleen tja medisch gezien is het nog afwacht waar het toe gaat leiden, maar niet zonder alles wat in onze macht ligt om hem te helpen het is een dier en geen paar kapotte schoenen die je maar wegdoet

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:40

maikeltje schreef:
Ik zie dat ze mesotherapie geadviseerd hebben, is dat ook uitgevoerd?

Alles wat er staat is gebeurd, alleen fysio indien er geen verbetering is

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:40

Het gaat de hele tijd over of het probleem door karakter komt, of dat het fysiek is. Maar als de achterhand altijd zwak blijft, en het paard daar op reageert, zou het dan misschien niet iets met de zenuwen kunnen zijn? Is daar ooit naar gekeken?
Het kan natuurlijk dat ik er helemaal naast zit, maar dit is wat in mij op kwam.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:41

Ik begrijp daaruit dat er nog geen fysio bij is geweest.

Dan vraag ik me af wat de reden is voor het starten van dit topic?

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:41

Karakter kon er ook mee te maken hebben maar als dat zo is weet ik zeker dat het als 2jarige goed fout is gegaan.

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:41

Cassidy lees is goed

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:43

Als er mesotherapie is uitgevoerd dan heb je waarschijnlijk ook een schema meegekregen om weer op te bouwen of niet? Wanneer is dit gedaan en merk je verschil?

Cassidy

Als de trainer genoeg ervaring heeft, kan hij met alle types paard overweg. Schuld ligt niet aan het character van het paard, maar aan de mensen die daar niet mee om weten te gaan.
Ik denk aan lichamelijke problemen, al dan niet erfelijk, en niet aan een characterprobleem.

Cassidy

LuckyBoy1983 schreef:
Cassidy lees is goed

Ik heb geen problemen met begrijpend lezen.

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:46

Cassidy schreef:
Ik begrijp daaruit dat er nog geen fysio bij is geweest.

Dan vraag ik me af wat de reden is voor het starten van dit topic?

Omdat ik mij afvroeg of het ook kan zijn door het verkeerd gereden en aangezien er nu genoeg info is. Zou er misschien iemand met me mee kunnen denken zonder verwijten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:49

Het kan zeer zeker zijn zonder verkeerd te zijn gereden. Maar indien er wel verkeerd is gereden, is een fysio noodzakelijk om eea los te maken en op zijn plek te zetten. Van daaruit kun je verder werken. Dus wat is de reden dat je overgaat naar stap 2 als je stap 1 nog nieteens hebt gezet?

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:53

Cassidy schreef:
Als de trainer genoeg ervaring heeft, kan hij met alle types paard overweg. Schuld ligt niet aan het character van het paard, maar aan de mensen die daar niet mee om weten te gaan.
Ik denk aan lichamelijke problemen, al dan niet erfelijk, en niet aan een characterprobleem.

Nogmaals omdat ik weet dat er in het verleden niet juist met dit paard is omgegaan( daar ben ik sinds kort achter dankzij bokt). Daar dachten wij in begin niet aan we hadden m net en hij is jong uitproberen wat heel normaal is alleen hij gaf gewoon ook niet snel op maar dat is allemaal goed gekomen. Ik geloof ook niet dat een paard van zichzelf zo erg kan zijn. Net als kleine kinderen die weinig tot geen opvoeding hebben gehad zijn niet makkelijk.

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:56

Cassidy schreef:
Het kan zeer zeker zijn zonder verkeerd te zijn gereden. Maar indien er wel verkeerd is gereden, is een fysio noodzakelijk om eea los te maken en op zijn plek te zetten. Van daaruit kun je verder werken. Dus wat is de reden dat je overgaat naar stap 2 als je stap 1 nog nieteens hebt gezet?

Cassidy juist daarom zijn wij verder gegaan om eigenlijk medische zaken uit te sluiten wat dus niet helemaal kan.
Welke stap 1? en welke stap 2?

Bij mij is stap 1 nu het stappen en kijken wat het doet en daarna met lingenhoeve contact en dan pas komt stap 2 zoals lingenhoeve ons heeft geadviseerd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:57

Gebrek aan opvoeding is, mits men weet waar men mee bezig is, in hele korte tijd recht te zetten. Mits de trainer weet waar hij mee bezig is. Een goede trainer weet ook hoe hij een paard moet corrigeren, aangezien ik opmaak uit je reactie dat het geen gevalletje "beleren van een groen paard" is maar een gevalletje "correctie".

Maar als je heel eerlijk zijn wilt naar een paard toe, ga je bij een "gevalletje correctie" toch eerst even laten controleren of er lichamelijke problemen zijn die dit gedrag kunnen veroorzaken. Die stap overslaan en meteen naar character van het paard te wijzen is in mijn ogen echt verkeerd.

LuckyBoy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 23:58

maikeltje schreef:
Als er mesotherapie is uitgevoerd dan heb je waarschijnlijk ook een schema meegekregen om weer op te bouwen of niet? Wanneer is dit gedaan en merk je verschil?

Klop maikel,
Vorige week woensdag zijn wij daar geweest. Mochten na het weekend ivm gevoelig van injecties beginnen met stappen aan de hand of ohz maar we hebben m aan de hand gestapt omdat ik het niet wil om weer ineens op m te gaan zitten dat doe ik later deze week misschien

1e week alleen stappen 10 min a 15 min
2e week stap en draf 10 min a 15 min

Dan bellen met de lingehoeve hoe het is gegaan en als er weinig tot geen verbetering is dan komt de fysio aan de beurt
Laatst bijgewerkt door LuckyBoy1983 op 28-05-14 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:59

LuckyBoy1983 schreef:
Bij mij is stap 1 nu het stappen en kijken wat het doet en daarna met lingenhoeve contact en dan pas komt stap 2 zoals lingenhoeve ons heeft geadviseerd

Je bent al een jaar bezig met dit paard. Hoe lang duurt in jouw ogen stap 1, en indien geen verbetering, zoals de lingehoeve heeft geadviseerd, de stap naar de fysio?