Paard trekt met achterbenen en loopt apart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Paard trekt met achterbenen en loopt apart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:51

Als het uit de rug komt is het erg vreemd dat de achterhoeven zo warm zijn, het kan wel van het bekappen komen maar dan had het nu al zo'n beetje over moeten zijn. Natuurlijk kan het spierpijn zijn van de regen en de kou maar ik twijfel, wel kan ze door de nattigheid een rare slipper in de weide hebben gemaakt(spagaat of zo) waardoor het si gewricht of een ander iets flink verschoven is.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:53

Ik heb hier een merrie die sinds gister een soortgelijk probleem heeft.
Mijn dierenarts dacht enkel aan iets anders,maar jouw beredenering klinkt heel logisch en mijn gedachten gingen hier ook naar uit bij mijn paard.
Beterschap!

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:57

Als ze de afgelopen dagen met het heerlijke regenweer buiten heeft gestaan dan is een spierenkwestie heel goed mogelijk. Ze staan met de kont naar de regen en vangen dus alles met de achterhand op, ze bewegen met de regen minder en dan de koude natte erop maakt dat de spieren het zwaar te verduren hebben. Hier staat er ook eentje, vandaag genoten van heet zonnetje en de warmte daardoor en het ging al stukken beter.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 19:05

Ik dacht ook eigenlijk echt aan hoefbevangenheid en ik moet nu op de DA vertrouwen, als dit wel zo is en er wordt niets aan gedaan is dat natuurlijk niet goed. We hebben de regendeken er weer op gegooid maar deze heeft fleecevoering en is eigenlijk te warm, gezien de zon ook regelmatig doorkomt. We gaan dus morgen even een regendeken halen zonder fleecevoering, zodat ze hem altijd op kan houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:15

Gelukkig geen HB! Fijn.