Ervaringen gezocht.. Oude pony met verdikte (artrose)knie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felineepino

Re: Ervaringen gezocht.. Oude pony met verdikte (artrose)knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 17:20

DA gesproken, zij heeft een pruduct "Harpogiel"(?), waar dus duivelsklauw in zit. Dit mag ik zelfs nog bovenop de Arti-Gold geven. Ik weet alleen niet of dit product een aanrader is of er eventueel betere supplementen met duivelsklauw op de markt zijn? Ze heeft er wel bij vermeld dat ik zeker geen wonderen hoef te verwachten, maar dat het zeker wel extra ondersteuning kan bieden.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:25

Even tekst van het internet gekopieerd:

Kurkuma, ook wel geelwortel, curcuma of koenjit genoemd, is misschien wel één van de meeste effectieve voedingssupplementen op aarde. Vele wetenschappelijke studies vonden een positief effect van kurkuma op de lichamelijke gezondheid van mensen maar er is ook steeds meer te vinden omtrent het gebruik bij paarden!

De werkzame stof in kurkuma is curcumine. Het stofje is ontstekingsremmend, een sterke antioxidant en antibacterieel.

We hebben een lekker recept gevonden om te maken voor jouw paard.

Kokkerellen voor je paard: "Gouden goedje"
Je kunt ook een kurkuma pasta maken. Het is een dikke saus met een gouden kleur. Wij noemen het ons ‘Gouden Goedje’.

Ingrediënten
4 eetlepels organische kurkuma poeder
250 ml water
1,5 theelepel zwarte peper
70 ml kokosolie

Doe de kurkuma in een pan met het water. Verwarm dit mengsel op een laag vuur. Blijf roeren tot er een dikke pasta ontstaat. Dit duurt 6 tot 10 minuten. Voeg dan de peper en olie toe en roer dit goed door. Neem de pan van het vuur en laat het mengsel afkoelen. Je kunt de pasta in een potje doen en in de koelkast bewaren. Het is dan nog 2 weken houdbaar.
Lekker om als een scheutje onder het voer van je paard te mengen en zeker 'heel gezond' te noemen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:14

felineepino schreef:
DA gesproken, zij heeft een pruduct "Harpogiel"(?), waar dus duivelsklauw in zit. Dit mag ik zelfs nog bovenop de Arti-Gold geven. Ik weet alleen niet of dit product een aanrader is of er eventueel betere supplementen met duivelsklauw op de markt zijn? Ze heeft er wel bij vermeld dat ik zeker geen wonderen hoef te verwachten, maar dat het zeker wel extra ondersteuning kan bieden.

Als je het dan toch mag bijgeven van de dierenarts, gewoon kijken naar 'pure' duivelsklauw dan? Paardendrogist verkoopt het in poeder en vloeibare vorm.