Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
brechtje122 schreef:Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar zijn de pezen ook gescant? Of zijn er alleen röntgenfoto's gemaakt?
anoukwendy schreef:Ik zou inderdaad ook die rug en hals op de foto zetten, en wanneer is je zadel voor het laatst nagekeken?
Anders raad ik je rhonda den hamer zeker aan! Ze heeft mijn paard en mij ook behandeld, jezus was een wereld van verschil! Ik heb het bij meerdere mensen/paarden gezien
sanne83 schreef:Een chiropractor (of osteopaat/manueel) beïnvloed de beweging van gewrichten. Die beweging van het gewricht wordt voornamelijk geregeld door de spiertjes om het gewricht heen.
Die weefsels om het gewricht heen kunnen net zo goed ontspannen als er artrose in het gewricht zit. Met die artrose in het gewricht zelf gebeurt helemaal niets. Het is zelfs heel fijn als je artrose in bepaalde gewrichten hebt, om te zorgen dat de rest van je lijf zo fijn mogelijk functioneert.
Even terug ontopic: Ik zou sowieso de bijzet eraf halen, heb je niet wat revaliderende oefeningen meegekregen van de chiropractor?
WorthTheWait schreef:Kreupelheid kan uit vrijwel heel het lichaam komen. Is de osteopaat erbij halen geen optie? Micheal Hamerslag heeft bij mijn paard een onverklaarbare kreupelheid opgelost waar ze al jaren last van had.
Nikie1995 schreef:Tjee wat lastig zeg! Ik zag de opmerking al eerder voorbij komen; misschien toch hoger laten uitverdoven! Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar het is heel goed mogelijk dat er toch een peesblessure (mee) speelt, vage kreupel, soms niet soms wel kreupel, dat ze na een behandeling van een fysio beter loopt is goed mogelijk paard voelt zich dan vaak ook lekkerder. ( spreek helaas uit ervaring) ik ben geen DA en weet zeker dat jou DA de geschiedenis van je paard goed kent! daarnaast las ik ook over rug en halsproblemen... Ook een schouderblessure is mogelijk deze is vaak moeilijk te diagnotiseren... Konden paarden maar praten he! Ik zou eerst het 'medische' gedeelte uitsluiten ( dit kan helaas tijd en geld rovend zijn) alvorens het te zoeken in het rijtechnische gedeelte. Heel veel succes en ik hoop dat er gauw meer duidelijkheid is TS!
R12312 schreef:Ik vind het jammer dat je geen filmpje van het gehele paard in beweging, je doet alleen de voorkant, terwijl vaak het rechtervoorbeen in verbinding met het linkerachterbeen staat. Als je het hele paard filmt is het beter te beoordelen.
Overigens lijkt het vanuit de schouder te komen als ik de filmpjes zo bekijk. Schouderblessures zijn vaak hele langdurige blessures. Welke kliniek ben je geweest?