Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

!
.
Ine23 schreef:Ik ga in overleg met TS hem binnenkort beginnen behandelen. Ik ben nog maar pas gecertificeerd lymfedrainage therapeut en wil heel graag leren. Daarom dat zo'n paard ideaal is voor mij. Zo kunnen we beiden proberen er het beste van te maken voor het paard!
We gaan proberen een combinatie te maken tussen de manuele massage en een goede ondersteuning van binnenuit.
De vorderingen zal TS misschien ook wel willen blijven posten in dit topic dan?
Duhelo schreef:Dit kan zeker een geval zijn,en cpl is amper bekend onder de dierenartsen. Oudere boeren herkennen het soms wel ( maar kennen de naam niet en gevenmeestal als tip om afgewerkte motorolie eroverheen te gooien )
Vol je op de achterkant van de benen een soort verdikkingen/ knobbels/ kloven?
Wondjes op de achterkant zijn meestal een eurostuk of twee eurostuk groot en zien eruit als schaafwonden, aan de zijkant en voorkanten zijn het meer kale plekken die ontstaan, eventueel met schuurwondjes...
Yris schreef:Duhelo schreef:Dit kan zeker een geval zijn,en cpl is amper bekend onder de dierenartsen. Oudere boeren herkennen het soms wel ( maar kennen de naam niet en gevenmeestal als tip om afgewerkte motorolie eroverheen te gooien )
Vol je op de achterkant van de benen een soort verdikkingen/ knobbels/ kloven?
Wondjes op de achterkant zijn meestal een eurostuk of twee eurostuk groot en zien eruit als schaafwonden, aan de zijkant en voorkanten zijn het meer kale plekken die ontstaan, eventueel met schuurwondjes...
Dat klinkt precies zoals zij het ook heeft!![]()
Op de achterkant waar haar sokken beginnen zit altijd een plek/wond en deze is nog nooit weg geweest.
Op de rest van haar benen kale plekken, en wat kleine wondjes. Voor mijn gevoel heeft ze er geen last van. Haar knie heeft wat ribbeltjes (opstaande haren)en is voor mijn gevoel wat dikker. Ik dacht dat dit door een enorme 'aanval' kwam van 2 jaar terug. Maar ik lees dat dit bij CPL hoort.
Toch de dierenarts maar eens vragen als ze op stal komt!!!
En dan die motor olie? Ik houd altijd wel van ouderwetse paardemiddelen... maar of ik dat nou aandurf? Mijn man is monteur.