Greenguard of graaskorf?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:48

GamblersCup schreef:
dorientjuh schreef:
Mijn paard heeft inderdaad ook wat slijtage aan de voortanden door de Greenguard maar de paardentandarts vond het niet zorgwekkend, hij zei dat een veel te dik paard erger is dan deze slijtage.

Jemig, een dik paard is helemaal niet erger dan slijtage van de tanden, er mag helemaal geen slijtage van de tanden zijn, dan neem je toch als de sodemieten een ander produkt?!?
Ik hoor hier alleen maar negatieve dingen met de greenguard... slijtage, wonden... slecht, slecht, slecht!

TS, als je de graaskorf te smal vindt, dan neem je toch een maatje groter of een ander model?

Na dit topic weet ik in ieder geval héél zeker wat ik never nooit aan zal schaffen >;)

nogmaals ts er loopt hier een algemeen topic over daar kun je veel meer ervaringen uithalen
veel korven gebruikt uiteindelijk toch maar de GG besteld twee van mijn ponys staan er in de zomer dag nacht mee. 1 van deze heel het jaar door.
geen open wonden of slijtage,dus lees hier een positief verhaal

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:54

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:46

gina2003 schreef:
Ik ga ff sparen, maar denk wel dat ik er zo een aan ga schaffen.

Ik ook! Heb hem toch pas volgend jaar nodig. Merrie is nu drachtig.

Kim_AsterixJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 18:43

Jahoor daar is de eerste wond al -O-
Geen bloed maar een schaafwondje onder zijn lippen op zn kin of hoe dat ook mag heten...
Ik heb er even wondzalf op gesmeert en de rest weer met vaseline ingesmeert.

Moet ik zijn masker morgen gewoon weer om doen en wat kan ik dan doen om zijn wondje te beschermen? Of moet ik nu eerst de wond laten helen? (Wat betekend dat ie maar een uurtje op het gras bij zn maatje mag staan...)

KootMiraDrum

Re: Greenguard of graaskorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:17

Dikke laag Sudocrem doet wonderen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:22

Greenguard geeft bij mij ook wel lichte slijtage aan tanden maar pony eet niet met het bloempot model.
Heb haar na een dag met zonnesteek van het land kunnen halen terwijl ze met greenguard helemaal geen problemen gaf.
Het is dus of op het land met GG of niet op het land en alleen staan. (staat nu snachts er niet op dat scheelt kwa slijtage)
Ook krijgt zij wondjes van de GG als zij er dag en nacht mee staat, maar de pony is ook nog eens perlino dus heeft zowieso overal al sneller wondjes vanwege het roze huidje.

Ik zag een ander masker voorbij komen uit Duitsland? Kan iemand me daar meer informatie over geven?
Lijkt een beetje op de greenguard dus denk dat mijn pony die wel accepteerd en als daar de tanden niet van slijten zou het helemaal top zijn.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:50

GamblersCup schreef:
dorientjuh schreef:
Mijn paard heeft inderdaad ook wat slijtage aan de voortanden door de Greenguard maar de paardentandarts vond het niet zorgwekkend, hij zei dat een veel te dik paard erger is dan deze slijtage.

Jemig, een dik paard is helemaal niet erger dan slijtage van de tanden, er mag helemaal geen slijtage van de tanden zijn, dan neem je toch als de sodemieten een ander produkt?!?
Ik hoor hier alleen maar negatieve dingen met de greenguard... slijtage, wonden... slecht, slecht, slecht!

TS, als je de graaskorf te smal vindt, dan neem je toch een maatje groter of een ander model?

Na dit topic weet ik in ieder geval héél zeker wat ik never nooit aan zal schaffen >;)

Ja je weet het vast beter dan de paardentandarts. ;) Als je alles hebt doorgelezen wist je dat ik al heel veel andere producten heb geprobeerd en die gingen allemaal binnen een paar uur kapot. Ik ben tevreden met de GreenGuard en mijn paard vindt het ook niet erg dus ik hou het lekker zo. :) Mijn paard heeft dus nog nooit een wondje gehad van de GreenGuard.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:01

Sanniej_ schreef:
Greenguard geeft bij mij ook wel lichte slijtage aan tanden maar pony eet niet met het bloempot model.
Heb haar na een dag met zonnesteek van het land kunnen halen terwijl ze met greenguard helemaal geen problemen gaf.
Het is dus of op het land met GG of niet op het land en alleen staan. (staat nu snachts er niet op dat scheelt kwa slijtage)
Ook krijgt zij wondjes van de GG als zij er dag en nacht mee staat, maar de pony is ook nog eens perlino dus heeft zowieso overal al sneller wondjes vanwege het roze huidje.

Ik zag een ander masker voorbij komen uit Duitsland? Kan iemand me daar meer informatie over geven?
Lijkt een beetje op de greenguard dus denk dat mijn pony die wel accepteerd en als daar de tanden niet van slijten zou het helemaal top zijn.

Het masker van AS lijkt niet op de greenguard, Ik heb ze beiden liggen

Het AS masker is van leer met net zoals bij het bloempottenmodel een halster eraan
Alle onderdelen zijn te vervangen en ook los na te bestellen.
Er zijn extra inlages bij te krijgen uit leder en uit een soort siliconen voorgestandst met iets kleinere sleuven als de bodem van het masker zelf of helemaal gesloten waar je zelf een sleuf in kan snijden.
De neusgaten zijn goed vrij

Afbeelding

Afbeelding
Als eerste de greenguard, dan het AS masker en als laatse een shetland/pony model van Pfiff

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:27

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:33

Mijn pony hááát deze dingen en weet ze altijd binnen 5 minuten af te krijgen. Hebben jullie daar ervaring mee?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:38

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:09

Vragen beantwoord ik donderdag.
Morgen ben ik de hele dag niet bereikbaar.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 05:45

Eerst een graaskorf te leen gehad van een stalgenoot dat ging prima. Mijn paard staat (zeer laag in de rangorde) in een kudde dus ik vond het best spannend. De GG als test besteld bij de Paardendrogist en gisteravond met aan de hand grazen geprobeerd. Hij werd woest, kon er niet mee eten en bleef maar maaien met zijn voorbenen ook draaide het halster alle kanten uit waardoor de GG niet meer recht boven zijn snuit bleef zitten. Zo durf ik hem niet zonder toezicht een paar uur in de kudde op de wei te zetten. Wat nu? Ik mag hem een week testen ... Ik heb hem gekozen omdat hij zo fijn open is, de andere graaskorf doet zo benauwd aan.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:25

Gewoon doorzetten, anders het halster wat strakker maken.

Die van mij gooide in het begin ook alles af, ik heb nu alleen een simpel kopstuk met het AS masker zonder problemen

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:29

Ikzelf heb voor mijn 2 paarden een greenguard graaskorf. Je kunt het plastic bijbuigen in heet water. Als je het zo buigt en dit volgens mij een minuut vasthoud gaat het anders staan. Mijn paarden kregen diepe wonden van graaskorven van nylon, ik ben erg tevreden over de greenguard. Mijn kleinste kreeg eerst wel wat kale plekjes (maar niet open), ik heb dit bijgebogen en heb nu nergens last van. Enkel dat ik af en toe door het weiland moet zoeken naar de graaskorf, dus daarvoor ga ik nog even naar oplossingen zoeken (zag in het topic ook het een en ander voorbij komen). Ik vind hem fijner dan de andere graaskorven met zo'n gat onderaan.

Wat betreft de slijtage van de tanden, hiervoor ben ik vanaf het begin gewaarschuwd om dit in de gaten te houden. Die van mij hebben hier (nog) geen last van. Dit gebeurt niet alleen bij de greenguard, dit gebeurt bij alle graaskorven. Een paard zet een soort druk tijdens het eten op de graaskorf, en kan alleen door de gaten eten. Hierdoor kan een slijtage ontstaan. Ik ken ook paarden met een graaskorf met een gat onderaan, die hebben schuin afgesleten voortanden. De perfecte graaskorf bestaat niet...

Ikzelf heb dan niet 24/7 de graaskorf om bij de paarden. Ik wissel het af met de paddock (zand) waar ze van mij dan een plakje hooi krijgen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:29

Ik ga proberen het halster wat strakker te zetten. In de gebruiksaanwijzing staat dat de GG los om de mond moet sluiten. Is 1 cm vanaf de lippen los genoeg? Hoe "los" zit hij bij jullie?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:38

in het begin redelijk strak, nu zit hij zo los dat hij makkelijk af zou kunnen. maar paardjes lief zijn het gewend.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:29

We zijn inmiddels een paar dagen verder. Tijdens het grazen aan de hand met de GG was mijn paard van de week nog redelijk geirriteerd en leek hij niets binnen te krijgen. Gisteren voor het eerst in de kudde met de GG toen ik hem 2 uur later van de wei haalde stond hij gewoon rustig een beetje te eten. Hij staat overigens maximaal 4 uur op een dag op de wei met GG dus hopelijk blijven zijn tanden heel ;)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:40

Ik heb van de week IJslandershop een email gestuurd of ze ook de losse Best Friend korven in hun assortiment hebben. (Nog) geen antwoord gehad, toen vond ik een Engelse leverancier, heb daar toch 2 losse korven besteld, ik heb nou eenmaal de beste ervaring (7 jr) met Best Friend.
't Kost wat, maar dan heb je ook wat.
http://www.charliesproducts.co.uk/grazi ... 92736.html

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:05