Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibonn schreef:Allereerst heel veel sterkte, dit is erg heftig als je zoiets mee moet maken.
--->Maar uit ervaring kan ik je misschien een hart onder de riem steken. In 2009 heeft mijn toen 2-jarige de strekpees van zijn achterbeen helemaal doorgesneden aan schrikdraad en ook dat is geopereerd met dezelfde vraag. Is de kogel niet geraakt?? Gelukkig niet en na 4 maanden stalrust, heel veel huid die losgelaten had en heel veel verbandwissels loopt hij nu als een kievit.
Als je meer info wil: [BEH] Strekpees achterbeen compleet doorgesneden <---
Als die eerste paar dagen voorbij zijn en het ergste gevaar is geweken dan is het vooral een kwestie van geduld hebben en je paard bezig zien te houden... En schrik niet, rond dag 10-12 zal het meeste huid loslaten, ziet er heftig uit maar is nodig voor de wondgenezing.
Nog een tip, gebruik Lotagenzalf of Mesitranzalf tegen de wildvleesvorming zodra dit kan. Heb hier hele goede ervaringen mee.
brighteyes85 schreef:dag 8 vrijdag
Vorige week was ik rond deze tijd net thuis uit de kliniek helemaal verslagen. Vandaag (net) weer terug uit de kliniek met een goed vooruitzicht. Maandag mag ik bij de verbandwissel zijn en gaan ze mij leren hoe ik het verband moet aanleggen. Dan gaan we het erover hebben wanneer ik de zorg thuis over mag nemen.
Vandaag is een leuke dag. Zora doet het goed en is heel stabiel. Na gister een nieuwe buurman hebben we vandaag schuin tegenover nieuwe buren. 2 lieve kleine grijze ezeltjes. Die moesten natuurlijk even goed bekekenen geroken