Ik geef het gewoon bij de muesli die ik extra laat geven. Ik zet dus bakjes met muesli en de tabletten klaar en de staleigenaar geeft dit bij de voerbeurten
Oh dat kan ik wel regelen, dus het is niet erg dat het dan toch bij het voer gegeven word? Dan haal ik ook nog een zak muesli(wilde ik toch al doen voor na de arbeid) en doe ik het gewoon daarin, veel makkelijker om het dan 2x per dag te geven
Ik heb het jaren terug gebruikt en ik gaf het gewoon door het voer heen.
Quiny
Geplaatst: 24-12-15 13:04
Hoevaak geven jullie mok cure? Staat 2x per dag maar heb paard niet bij huis en zit nog met een klein kind dat maakt het voor mij weer lastiger om iedeee sag te geven.
Glamorgana
Geplaatst: 24-12-15 13:34
Ook hier hele goede ervaringen met Cure-mok. Mijn merrie had vorig jaar binnen een paar dagen zo'n mok en daar ook weer dikke benen van (lees: tot en met het spronggewricht zeker 1,5 keer zo dik als normaal) dat ik de dierenarts erbij moest halen. Alles wat hij me liet doen hielp niet of heel weinig, tot ik na een week of 3 tobben Cure-Mok ben gaan voeren. Een week later waren de benen weer dun en de korsten al grotendeels verdwenen. Dit jaar ben ik het in het natte (en hoe!) seizoen preventief gaan voeren en nog geen last van mok gehad.
Ik heb vorig jaar 2x per dag 6 pilletjes bij het voer laten geven door de pensionhouder omdat ik er zelf ook geen 2x per dag kan zijn. Dit jaar preventief doe ik 6 pilletjes bij het schepje muesli na het werk. Geen last van gehad dat het bij het voer gegeven werd dus.
grace1989
Geplaatst: 24-12-15 13:36
Ik heb wel goede ervaring bij droge korstjes mok. Het duurt even, maar naar 2 weken begon het weg te trekken en verdween het langzaam. Pilletjes door het voer gedaan.