Fries met ernstige CPL hoe behandelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Fries met ernstige CPL hoe behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:59

Prednison bij CPL, is dat wel verstandig? Ze kunnen er iig hoefbevangen van raken, dus ik vraag me af of dat goed is met die lymfeklieren..

Wil je krachtvoer vervangen, neem dan Marstall Force, een handje per dag is genoeg om alle vitamines binnen te krijgen.
En toch proberen het voordroog te vervangen door hooi. Ik heb hier ook een jaar voordroog gevoerd, en dat was het enige jaar dat ik grote wondjes en maden in de sokken heb gevonden. Echt een verschil van dag en nacht hier..

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:03

Je kan ook denken aan Metoaze zie het andere topic wat hier over loopt. heel compleet geen suikers en andere rotzooi.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:36

@ Geerke: Natuurlijk is ze tegen mijt behandeld, ze heeft hiertegen ook nog een injectie gekregen. Plekken zijn idd ontstoken.
@8nnemiek: Als de pretnisolon voor 9.00 uur word gegeven schijnt de kans op hoefbevangenheid heel klein te zijn.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:06

@8nnemiek; heb je goede resultaten of denk je dat t daadwerkelijk helpt die chevadonyll?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:08

Voor mijn paard kreeg ik Bye-mite, werkte met twee keer (zelf) behandelen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:08

marjotje82 schreef:
@8nnemiek; heb je goede resultaten of denk je dat t daadwerkelijk helpt die chevadonyll?

Ik heb er goede resultaten mee :) ik geef zowel mijn tinker als mijn belg een onderhoudskuur. Als ik met de thee stop terwijl de paarden gras eten of een andere rijke voeding krijgen dan beginnen de benen direct vocht vast te houden en te jeuken. Als ik dan weer een weekje de thee heb gegeven zijn de benen weer slank :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:54

Zelfde als sarnacuran. Effectief is de 3x3 methode
Drie maal behandelen om de drie dagen, daarna drie maal 1 keer in de week, drie maal om de drie weken, en dan preventief eens per drie maand.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:00

8nnemiek schreef:
marjotje82 schreef:

Ik heb er goede resultaten mee :) ik geef zowel mijn tinker als mijn belg een onderhoudskuur. Als ik met de thee stop terwijl de paarden gras eten of een andere rijke voeding krijgen dan beginnen de benen direct vocht vast te houden en te jeuken. Als ik dan weer een weekje de thee heb gegeven zijn de benen weer slank :)

Ik zie dat het in zakjes vn 50 gr verkocht wordt. Hoe lang doe je met zo een zakje?

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:14

Bedankt voor de info!!!

Cynthiaa1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:27

friesam schreef:
Plooien heeft deze dus niet, benen zijn wel vergroeid maar nooit kreupel, grootste probleem is maden in de zomer maar daar hebben we nu iets van de veearts voor en opmerkingen van anderen..
Moet wel zeggen in de droge maanden ziet het er beter uit dan nu.

Durf niet echt te wassen met hele agresieve middelen omdat er altijd wel open plekjes zijn.

Wat voor spul gebruike jullie om die maden te bestrijden. Mijn fries heeft namelijk precies hetzelfdeals die van jou!!??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 04:55

Ik spuit sebacil op de maden, en doe een kous om de benen als er wondjes zitten. Dat helpt tot nu toe het beste tegen maden.