Volgtopic start Equitop Myoplast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:06

vonneke schreef:
Vooral de prijs. Maar van myoplast kunnen Ze ook erg heet worden

Ik heb berekend (alle spieropbouwproducten, myplast, body builder(horsefood), cavalor (naam even kwijt), muscle build (pavo), muscle impuls. Wat een paard per dag standaard krijgt vs kosten pot, hoeveel je supplement per dag kost als je standaard hoeveelheid geeft. Dan is muscle impuls (is wel halfjaar geleden dat ik berekend heb) met de pot van 99'- (grootste pot) het goedkoopste per dag.
Als je let op vulstoffen is die ook het effectiefst (weinig vulstof) terwijl sommige 80% vulstof bezaten (alleen weet ik uit m'n hoofd niet wat myoplast deed, volgens mij was die ook effectief maar duurder per dag).

Chesss

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:03

vraagje worden jullie paarden van de myoplast ook heel heet/ knetter?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:24

ik ben zaterdag begonnen met de myoplast. Hij vind het in ieder geval super lekker!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:28

Mijn paard werd wel wat heter van Myoplast, maar dat vond ik alleen maar fijn :D
(is normaal wat traag)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:29

mag schreef:
Mijn paard werd wel wat heter van Myoplast, maar dat vond ik alleen maar fijn :D
(is normaal wat traag)

hoeveel/ hoelang heb jij het gegeven?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:47

Interessant topic! Mijn merrie heeft een half jaar op rust gestaan en we gaan nu weer rustig opbouwen, ze is alle spieren kwijt dus hebben een lange weg te gaan.
Ik heb een tijdje MI gevoerd (2 potjes) vorig jaar toen we ook aan het opbouwen waren en merkte wel verschil! Ze worden losser inderdaad en de spieropbouw gaat heel vlug.

Ik ben aan het rondkijken om haar weer te gaan ondersteunen en heb ook gedacht aan EM, ik twijfel nog tussen deze en de MI.
Synovium heeft ook wel interessant spul maar dat is dan weer vele malen duurder.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 07:13

Chesss schreef:
mag schreef:
(is normaal wat traag)

hoeveel/ hoelang heb jij het gegeven?

Ik heb dacht ik 2 potten gegeven. En de hoeveelheid die aangegeven is. (Is al weer even geleden)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:03

Ik volg ook even benieuwd of het echt goed werkt zoals ze op internet zeggen. geef je elke of alleen als je hebt gereden?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:21

Jamiejoyce schreef:
Ik volg ook even benieuwd of het echt goed werkt zoals ze op internet zeggen. geef je elke of alleen als je hebt gereden?

ik geef idd alleen als ik gereden heb, anders krijgt ie niet.

moet zeggen hij krijgt het nu een week, hij is knetter fris voelt zich goed en qua rijden is ie echt super, lekker actief en hij lijkt het makkelijker vol te houden en losser in de rug, lendenen partij, hij trekt gewoon er net ff wat meer aan. Tot nu ben ik zeer tevreden, spieren komen er mooi op.

hoe is het met de rest van de gebruikers?

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:02

Ik ben ook nog steeds heel tevreden over de muscle impulse. Paard is veel losser. Zit lekkerder in zijn vel. Houdt het werk makkelijker vol.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 22:54

hoihoi,

sorry tijdje niet gemeld. Ik geef het eigenlijk iedere dag. Misschien kan ik dat inderdaad dan beter alleen doen als hij wat gedaan heeft, maar heb me gewoon gehouden aan de voorschriften. Mijne wordt niet echt heter van equitop. Hij is van zichzelf al wel fel, maar tis niet verergerd.

Misschien is het zonde van het geld, zeker waar. Op de bijsluiter staat dat het ook voor jonge dieren is ter ondersteuning van de spieropbouw. Neem aan dat ze er niet van uit gaan dat je op een jonkie meteen 6 x in de week gaat rijden.

Anyway, hij doet het super. Loopt lekker losjes en kan het werk heel goed volhouden. Heeft ook nooit last van spierpijn.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:57

ik ben benieuwd naar jullie resultaten. die van mij gaat steeds losser door zijn lijf lopen en hij heeft meer energie en uithoudingsvermogen gekregen, meer dan ik als ruiter :-) dus ik ben positief

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:08

Als je het zelfde effect wil.

heb ik wel eens gehoord dat je een spuit kunt krijgen van de dierenarts waar wat in zit waar de spier op bouw ook heel snel gaat.
alleen mag je daar niet mee op wedstrijd.
Maar dit is natuurlijk wel rotzooi zal wel een soort van anabolen wezen.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:17

Ik heb ook myoplast gegeven aan mijn paard nadat hij twee maanden stil gestaan had na een peesblessure.. Hij was veel spieren kwijtgeraakt en om hem net dat extraatje te geven heb ik besloten op dat bij te geven.

Ik kan niks anders zeggen dan dat ik erg tevreden erover was, ik heb twee bussen gegeven omdat ik vond dat die het daarna weer op eigen kracht moest doen.

Hij werd er ook heel soepel in zijn lijf van.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:22

ralphtdw schreef:

heb ik wel eens gehoord dat je een spuit kunt krijgen van de dierenarts waar wat in zit waar de spier op bouw ook heel snel gaat.

Yup....

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:56

ralphtdw schreef:

ken het ook de zogehete "goudspuit" is idd anabole en het nadeel daarvan is dat ze er vervelend hengstengedrag van krijgen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:12

Chesss schreef:
ralphtdw schreef:

ken het ook de zogehete "goudspuit" is idd anabole en het nadeel daarvan is dat ze er vervelend hengstengedrag van krijgen

Dat kan, dat hoeft niet. Daarnaast is dat van tijdelijke aard. Vervelender is dat bij merries de baarmoeder blijvend verschrompeld, dus de kans op toekomstige dracht neemt aanzienlijk af met iedere x dat ze die spuit erin jassen...

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:24

Dit is wel een interessant onderwerp.

Ik voer muscle care aan mijn 18jarige omdat hij toch wel erg hard moet werken en ik aan hem merk dat hij toch wat ouders word en wat sneller spierpijn heeft.
Is dit dan de juiste keuze of zou ik beter iets anders kunnen voeren?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:41

Daarvoor geef ik glissando van marstall elise

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:25

Ik was benieuwd hoe het met de paardjes gaat.
het is al een tijd zo rustig in dit topic.

Ik merk aan mijn paard dat hij sterker word. Hij heeft ook meer spier gekregen en is zichtbaar ronder, de hoeken die hij heeft gaan er eindelijk af.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:09

Ik ben ook benieuwd misschien foto's?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 08:40

Ik ken 1 paard die zo spuit heeft gehad.
jaren terug al nou dat paard was een draak geworden. Hekken moesten dicht lekker net een wilde hengst en kwam op stal allemaal de lucht in en zal over zijn deurtje heen vliegen

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:26

Sorry! Ernstig genoeg eigen topic uit oog verloren, omdat er tijdje niets gepost was. Hier knapt het paardje erg op. Hij krijgt het nu alleen nog na het werken. Heb nu 3/4 van de pot op, maar doe er nog wel tijdje mee denk ik.

Deze fotos zijn van vanmiddag:

Afbeelding

Onder het zadel alleen een still uit filmpje:

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:43

Onze veearts zei altijd dat je het niet te lang moet geven omdat het niet zo goed zou zijn. Houd er ook rekening mee dat er zo bijna 50% suiker inzit ! (saccharose en glucosesiroop)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:49

Ik heb toevallig laatst telefooncontact gehad met Boehringer Ingelheim en die gaf aan dat je het gewoon langdurig zou mogen gebruiken en dit niet schadelijk is voor je paard. Desnoods zou je het zijn hele leven lang kunnen geven mocht die het er goed op doen.