Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gelbrich schreef:Ik raad je aan contact op te nemen met Anneke Hallebeek van Sanequi.
Ik zou het paard op grofstengelig hooi zetten en Sanequi Colon geven.
Succes
mirgino schreef:Gelbrich schreef:Ik raad je aan contact op te nemen met Anneke Hallebeek van Sanequi.
Ik zou het paard op grofstengelig hooi zetten en Sanequi Colon geven.
Succes
bij ons op stal hielp colon echt niet...
ander hooi hielp wel, duits kruiden hooi en binnen 1 dag was de mest goed/
de verklaring was dat er dit jaar een zit veel kunstmest in en ook veel suikers en daar kunnen veel paarden niet tegen.
er staan bij ons 3 paarden op alleen duits kruidenhooi en de rest krijgt het gemengd met voordroog.
Gelbrich schreef:russel schreef:Ik heb tot mijn stomme verbazing een bergje droge balletjes in de stal gevonden, is dit resultaat van 2keer per dag yoghurt, oregano en flesje yacult LATEN WE HOPEN....
Dat is goed nieuws![]()
Hoeveel yoghurt en oregano geef je?
kiki1976 schreef:Vandaag geen vieze natte winden gezien en gehoord. In haar mest waren weer wat balletjes te zien.
Dus ik blijf (hoe eigenwijs ook) nu even op deze manier verder gaan op advies van de da.
Dwz.
Gewoon haar Marstall vitamine korrel met een heel klein handje musli, lijnzaad en een klein schepje droge psyllium vezels en droog graszaadhooi.
Het graszaadhooi is mooi grof en echt super droog hooi.
Hoop alleen niet dat de storm van vandaag roet in het eten gooit aangezien ze vandaag binnen moeten blijven ivm de bomen die om de paddocks staan. Vanmorgen heeft ze nog wel 2 uurtjes buiten gelopen en een stal genote zet haar vanavond nog even met een ander paardje in de binnenbak. Maar tja ze beweegt wel weer een heel stuk minder....
singasong schreef:kiki1976 schreef:Vandaag geen vieze natte winden gezien en gehoord. In haar mest waren weer wat balletjes te zien.
Dus ik blijf (hoe eigenwijs ook) nu even op deze manier verder gaan op advies van de da.
Dwz.
Gewoon haar Marstall vitamine korrel met een heel klein handje musli, lijnzaad en een klein schepje droge psyllium vezels en droog graszaadhooi.
Het graszaadhooi is mooi grof en echt super droog hooi.
Hoop alleen niet dat de storm van vandaag roet in het eten gooit aangezien ze vandaag binnen moeten blijven ivm de bomen die om de paddocks staan. Vanmorgen heeft ze nog wel 2 uurtjes buiten gelopen en een stal genote zet haar vanavond nog even met een ander paardje in de binnenbak. Maar tja ze beweegt wel weer een heel stuk minder....
Pas je wel op voor verstopping met alleen dat droge hooi?!