Endeldarmprolaps bij pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:16

Dus laat je haar gewoon langzaam dood gaan. Ja dierenarts kost geld paarden kosten geld dit is je reinste dierenmishandeling. Echt geen woorden voor.

Mir_horses

Re: Endeldarmprolaps bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:22

Oef, dat ziet er echt niet goed uit. Hoe hou je het nu nog schoon?
Ik vind het raar dat de dierenarts niet nog terug gekomen is, echter horen we natuurlijk niet zijn kant, en alleen jou kant.
Ik zou wel zeker naar de kliniek gaan, ook al kost dat geld. Ga er tenminste heen om een goede diagnose te laten stellen en een behandelplan op te stellen, of je dat qua geldkwestie dan uitvoert is aan jou.
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet ongemakkelijk voelt voor de pony. Denk nu even aan je pony.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:29

Dat je niet naar een kliniek gaat vind ik echt absurd. Die darm komt er toch niet vanzelf zomaar uit? Dat kan niet gezond wezen. En als die pony aan het poepen is moet dat toch pijn doen..
Echt heel absurd

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:38

Inderdaad snel naar een goede kliniek.
Als daar blijkt dat het verhelpen van dit probleem een enorm hoog bedrag gaat worden wat je niet kan betalen, kan je hem altijd daar nog laten inslapen.
Dan hoeft hij in ieder geval verder niet te lijden.
Mijn paard deed ook gewoon vrolijk toen hij hoefbevangen was. Nou, dat is toch echt een pijnlijke kwestie.
Niet elk paard toont zijn pijn.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:45

Zou zeker opheldering vragen aan je DA en ook graag waarom er verder niets aan gedaan wordt.Persoonlijk zou ik een paard hier niet zo mee laten lopen.
"Hij heeft er geen pijn aan" Een paard is een vluchtdier en zal altijd proberen om de pijn te verbergen,sommigen zijn er erg goed in.

Ik hoop dat de DA een goede verklaring heeft en zo niet opladen en naar de kliniek,duurt al veels te lang.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:46

Neem je verantwoording tegenover dat paard!
Rij naar een dierenkliniek of bel een andere DA! Te duur? Zorg dan in ieder geval dat dit paard van de pijn af is.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:52

Klaas99 schreef:
Wij hebben ervaring met de kliniek dat er erg hoge rekeningen van komen, met de kans dat het nog niet goed komt. En omdat ze totaal geen pijn heeft, en verder helemaal gezond is willen we haar toch nog niet direct een spuitje geven.

Zowel humane als dierenartsen zijn geen tovenaars.. Er is nooit 100% zekerheid, ook niet voor de simpelste ingrepen. En sowieso dat ze hier last van heeft, bedenk het maar eens bij jezelf TS. Op welke manier raak jij je ontlasting kwijt als een deel van je darm naar buiten ligt? Lekker gevoel lijkt me dat in ieder geval niet.. Bel in ieder geval een (evt andere) dierenarts, want dit gaat niet zomaar! Dieren kunnen eenmaal niet praten en ieder dier is anders, sommigen laten totaal niet goed merken als het pijn heeft. Pijn wordt gezien als een teken van zwakte (paard is van nature vluchtdier en zwakte betekent eerder kans op gepakt te worden door roofdieren).

Onnodig laten lijden vind ik diermishandeling.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:59

Klaas99 schreef:
Wij hebben ervaring met de kliniek dat er erg hoge rekeningen van komen, met de kans dat het nog niet goed komt. En omdat ze totaal geen pijn heeft, en verder helemaal gezond is willen we haar toch nog niet direct een spuitje geven.

Was er dan er verdorie niet aan begonnen om een pony te kopen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:26

Hoe is het nu met de pony?
Als ik uitga van het getal achter je naam zou je 14 jaar zijn dus ik begrijp dat jij afhankelijk bent van je ouders.
Laat hun dit eens lezen, want die pony heeft echt hulp nodig.

Klaas99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 09:19

Het gaat nog steeds goed met de pony.
Ja, ik ben bijna 14 jaar, maar ik heb dit topic samen met mijn ouders gestart, dus laat ik ze alles ook lezen.
De dierenarts wilde haar ook direct nog geen spuitje geven, die wilde het ook nog even aanzien.
We zullen vandaag weer contact met de dierenarts opnemen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:32

Ik ken jullie dierenarts niet, maar meer dan een week aanklooien met een uitstekend stuk darm vind ik echt niet kunnen.
Neem van mij aan, als de pony nu ziek wordt knapt ie ook niet meer op.
Niemand heeft het hier meteen over een spuitje, maar er is nog een optie en die had allang in uitvoering moeten zijn en dat is naar een goede kliniek.

En aan je ouders: Als jullie geen zin hebben in kosten rondom een (ziek) dier, begin er dan aub niet aan.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:49

ik hoop echt dat dit topic een grapje is, anders mogen jullie en de dierenarts zich diep schamen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:01

Ik zou ook zsm contact opnemen met de kliniek! ik heb hier helaas ervaring mee..mijn merrie had bij de bevalling ook de endeldarm eruit geperst..wij zijn toen naar de kliniek gegaan en daar werdt verteld dat als je er niks aan zou doen het paard buikvliesontsteking kan krijgen. {zijn paarden heel gevoelig voor} en dat het dan 9 vd 10 keer gebeurd is maar wel op een hele pijnlijke,nare manier.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:59

Ik heb even je openingspost nog een keer gelezen, maar wat is nog precies de vraag die je wilde stellen? Wij met zijn allen kunnen je geen beter advies geven dan de pony goed te laten onderzoeken en daarop een beslissing te maken met behandelen of euthaniseren (als de kosten dus niet zijn te dragen voor je ouders).
Als je ouders toch mee lezen: Kans op herstel word met de dag kleiner wanneer jullie dit zo laten. Het erger worden is des te groter. Mocht het afsterven dan moet dit gewoon onder begeleiding van een dierenarts.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:12

Sommige mensen zijn echt geen paard waard, heb hier geen woorden voor.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:11

De foto is verwijderd. Ik wou hem graag zien.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:14

Cowgirl schreef:

Hij is nog steeds zichtbaar hoor...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:17

Ik had de foto ook graag gezien.

Maar voor zover ik aan de hand van de tekst kan oordelen moet er inderdaad wel iets gedaan worden. Je kan niet wachten tot de hele darm ontstoken is en je het dier met veel pijn moet laten inslapen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:02

Tinky12 schreef:
Cowgirl schreef:

Hij is nog steeds zichtbaar hoor...

Deze foto is niet meer beschikbaar

Dat krijg ik.

Klaas99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:08

Dierenarts is vanmiddag geweest, en ze gaan haar binnenkort opereren. Dus hopen dat het weer goedkomt.
Foto heb ik verwijderd omdat we alleen maar reacties krijgen van dierenmishandeling enz.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:28

Dat is dit ook en daar wordt je dan ook op aangesproken. Paard had allang geopereerd moeten worden dus nu niet zielig lopen doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:43

Wat is binnenkort?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:15

Is er serieus een dierenarts bijgeweest? Eerlijk? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een dierenarts een paard zo laat lopen en heeft over binnenkort :n

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:22

Ik ook niet :n

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:33

Klaas99 schreef:
Dierenarts is vanmiddag geweest, en ze gaan haar binnenkort opereren. Dus hopen dat het weer goedkomt.
Foto heb ik verwijderd omdat we alleen maar reacties krijgen van dierenmishandeling enz.

Hopelijk is binnenkort op z'n laatst morgen, want dit kan echt niet meer wachten.