Paard weer op gewicht laten komen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: Paard weer op gewicht laten komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:08

Hoe is het nu?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:47

ik hoop dat geen nieuws, goed nieuws is.....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:59

Ter aanvulling. Eikels heb ik nagevraagd bij de veearts. Een reactie daarop is altijd pas na 24 uur volop een wei met eikels. Hier heb ik een hele laan met eiken langs mijn weide. om die reden staan mijn paarden 's nachts binnen om te 'ontgiften'. De DA heeft mij geadviseerd om dat minimaal 8 uur te laten duren, omdat dat de tijd is die een paardenlijf nodig heeft om afvalstoffen af te voeren. Maar idd geen nieuws is meestal goed nieuws.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:07

oke eikels was ook hetgene waar ik aan dacht..
hier ook elk jaar wel weer reactie er op maar niet zo erg...
ze blijven ook van begin eikel(val) seizoen tot eind in de zelfde wei (krijgen ze ongeveer zelfde hoeveel heid binnen en hebben er verder geen last van of ze gaan opt harde en niet meer terug voor de lente

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:18

Een paard van mijn moeder is bijna in looizuurvergiftiging gebleven. Vandaar dat ik me er in heb verdiept. :D Wordt je niet blij van als je dat mee maakt en dat is overduidelijk anders dan koliek.

Sillyent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 21:54

Bedankt voor het meedenken.

Geen nieuws was inderdaad goed nieuws!
Ik ben ondertussen van stal veranderd en alles is weer goed!

Ze ziet er beter uit dan ooit en ben dus heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om van stal te veranderen!
Ik moet erbij zeggen dat meerdere mensen van die stal nu weg zijn

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:34

super om te lezen. Fijn dat je dat nog even meld.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:43

mijn paard was het "derde"paard met koliek.

met hem gaat het ondertussen ook stukken beter na verhuizing van stal, zo ook met het "tweede"paard met koliek die met mij mee verhuist is.
Waarschijnlijk heeft het toch aan het kuil gelegen, en is gaskoliek ontstaan nadat ze veel zand binnen hadden gekregen door het kuil en het kuil wat op de grond lag.

tevens hebben we extra ontwormt omdat we te horen hebben gekregen ( na verhuis) dat er een aantal paarden bloedwormen hadden.

ik ben pas nog by sillyent op bezoek geweest en haar paardjes staat er heerlijk en goed bij:)

al met al een goede afloop maar wel een goed leer moment om toch alles zo goed mogelijk zelf in de hand en in de gaten te houden en niet te veel op andere te vertrouwen.

Sillyent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 14:36

sita12 schreef:
mijn paard was het "derde"paard met koliek.

met hem gaat het ondertussen ook stukken beter na verhuizing van stal, zo ook met het "tweede"paard met koliek die met mij mee verhuist is.
Waarschijnlijk heeft het toch aan het kuil gelegen, en is gaskoliek ontstaan nadat ze veel zand binnen hadden gekregen door het kuil en het kuil wat op de grond lag.

tevens hebben we extra ontwormt omdat we te horen hebben gekregen ( na verhuis) dat er een aantal paarden bloedwormen hadden.

ik ben pas nog by sillyent op bezoek geweest en haar paardjes staat er heerlijk en goed bij:)

al met al een goede afloop maar wel een goed leer moment om toch alles zo goed mogelijk zelf in de hand en in de gaten te houden en niet te veel op andere te vertrouwen.

Helemaal mee eens! haha