Don Damaro, wat een kleine ingreep had moeten zijn.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silvia58

Re: Don Damaro, wat een kleine ingreep had moeten zijn.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:55

Heel veel beterschap en ik hoop dat je hem snel weer thuis hebt !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:59

jee,wat een pech!
Zit er niet iets in wat die reactie veroorzaakt?Zijn er foto's gemaakt?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:02

geerke schreef:
jee,wat een pech!
Zit er niet iets in wat die reactie veroorzaakt?Zijn er foto's gemaakt?

Nee was dat maar zo dan konden we iets mee.
Voor de eerste operatie zijn d'r foto's gemaakt en een echo maar op beide niets te zien.
In de 2de kliniek opname zijn er ook nog foto's gemaakt omdat zijn knie nu ook "knakt"
Bij de kliniek in België wederom een echo maar ook daar geen lichaamsvreemde dingen tegen gekomen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:03

heel vreemd dit....die bult is wel even weggeweest maar kwam toen snel weer terug?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:07

Klopt daarom is er nu ook weefsel afgenomen om na te laten kijken (dit hadden ze de 1ste x al moeten doen eigenlijk) wat er nu gedacht wordt is dat door de ontsteking (die te lang duurde) er ontstekingsweefsel is gekomen. Het zit wel op een iets hogere plek dan waar het eerst zat en ook niet zo heel erg groot meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:10

wat een gedoe....je bent er nog niet ben ik bang.
Die rottige staphyllo of streptococcen zijn moeilijk uit te roeien.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:19

Bedankt voor je bemoedigende woorden ;)
Volgens mijn vriend (die heeft de eerste keren de DA aan de lijn gehad ivm mijn werk) was de bacterie in de wond een bacterie die op de huid van het paard voorkomt? Als ik hem ga halen zal ik hier wel meer over te weten komen. Eerlijk gezegd loopt dat telefonisch contact met België niet altijd even soepel -O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:22

bamsy schreef:
Bedankt voor je bemoedigende woorden ;)
Volgens mijn vriend (die heeft de eerste keren de DA aan de lijn gehad ivm mijn werk) was de bacterie in de wond een bacterie die op de huid van het paard voorkomt? Als ik hem ga halen zal ik hier wel meer over te weten komen. Eerlijk gezegd loopt dat telefonisch contact met België niet altijd even soepel -O-

dat is de staphylococcus aureus.Niets aan de hand als hij op de huid zit,maar hij moet niet in een wond komen.
Maar dat heeft hij dus tijdens de operatie opgelopen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:29

jeetje wat een heftig verhaal!!
Maar als ik de 1e fotos bekijk na het verwijderen van de bult(gezwel?) vind ik de bult op zijn been nog net zo dik als voor de operatie of vertekent de foto heel erg?

Ik hoop in ieder geval dat hij nu goed herstelt en er geen blijvende schade aan over houd...
Heel veel succes ermee :(:)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:32

tamaramt schreef:
jeetje wat een heftig verhaal!!
Maar als ik de 1e fotos bekijk na het verwijderen van de bult(gezwel?) vind ik de bult op zijn been nog net zo dik als voor de operatie of vertekent de foto heel erg?

Ik hoop in ieder geval dat hij nu goed herstelt en er geen blijvende schade aan over houd...
Heel veel succes ermee :(:)

Nee klopt helemaal, de huid was flink gezwollen na de operatie, maar omdat ik er dus bij geweest ben heb ik gezien wat ze gedaan hebben.
Wel eens een borstvergroting op tv gezien? Geloof me dit was erger haha.
Zijn huid is ook erg dik en ze hebben de onderhuid helemaal los moeten knippen om de bult vrij te krijgen. Stond er daarom niet echt te kijken van de zwelling. Wel toen deze na 2 weken niet veel minder geworden was.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 11:58

Zojuist bericht gehad van de kliniek, maandag zei hij nog dat hij waarschijnlijk vóór het weekend naar huis mocht. Ik durfde hier haast al niet vanuit te gaan omdat ik nu in die weken al zo vaak teleurgesteld ben.

Uiteraard is het deze keer niet anders -O-
Maandag willen ze opnieuw het verband verversen van zijn voorbeen & dan krijg ik weer wat meer info.

De infectie in de wond waar het uiteindelijk om ging is gelukkig wel onder controle dus dat ziet er allemaal goed uit.
Verder staat hij er ook goed bij dus dat is wel een gerust stelling maar nu hij al weer bijna 3 weken in België staat & ik dus niet elke dag even langskan begin ik mijn ventje toch wel erg te missen! ;(

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:00

Jeetje wat balen dat je paard nog niet naar huis mag! Hopelijk is hij wel snel weer thuis, sterkte!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:40

Pff...het is nu wel een opstapeling van problemen aan het worden...wat balen voor je, zeg! Een dikke virtuele knuffel! Veel sterkte en ik duim dat ie snel naar huis mag

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:52

Hoi,
Hoe gaat het nu met hem?
Sterkte.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:57

jeetje! veel sterkte er mee!!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 21:19

Vanavond heb ik Don eindelijk naar huis mogen halen!!
Heerlijk van hem genoten, lekker gepoetst, geknuffeld & volgestopt met snoepjes!

Ze hebben maar mijn idee toch erg veel informatie achtergehouden, hij heeft dus 2 benen opengehaald nadat hij zich losgetrokken (zoals ze het daar omschrijven) had. Nou blijken er in zijn linker voorbeen zelf hechtingen te zitten!! Mij was verteld dat hij zich opengehaald had maar niets verteld over hechtingen!
Zal morgen bij daglicht eens wat foto's maken.

Hij ziet er niet echt joviaal uit, het is dat zijn dikkere vacht wat verbergt want zit niet veel spek meer op mijn spekkie ;(

En de bult waar het 8 weken geleden allemaal mee begon....tja die is nog erger dan voor zijn operatie...
Maar de wond is dicht en daar ging het om! Voorlopig gaat Don nergens meer naartoe tenzij het leuke dingen zijn!!!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:25

Jeetje wat een verhaal. Duim voor een goed herstel.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:55

jeetje wat een verhaal.. en nog extra veel kosten maken ook omdat ze hem daar vast zetten en hij zich vervolgens lostrekt en open haalt? moet jij allemaal voor die kosten opdraaien?

ik hoop dat hij nu lekker thuis tot rust mag komen en mag gaan genieten.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 07:49

Wat een ellende, sterkte!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 11:42

Eerste foto van Donnie thuis
Afbeelding

De extra kosten die gemaakt zijn zijn inderdaad voor eigen rekening, valt onder eigen risico. Ze zijn wel soepel geweest in de manuren die er aan geweest zijn.

Ben zo blij dat m'n manneke weer thuis is. Vrijdag gaan de hechtingen eruit en dan zie ik pas wat de schade is aan zijn been. -O-

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:50

Hé bah wat naar -O- Hopen dat het goed komt met zijn voorbeen en de bult! Weet je al of hij last heeft van de bult?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 12:39

geerke schreef:
dat is de staphylococcus aureus.

Je had helemaal gelijk! Staat inderdaad op de uitslag van het lab.

Of hij nog last heeft/gaat krijgen van de bult weet ik niet. Ze ontslaan patiënten tot 6 uur en we waren er om half 6 maar geen DA meer te bekennen dus geen vragen kunnen stellen }:0
Op het verslag staat wel dat de bult bewegelijk is te opzichte van onderliggend weefsel maar niet van de huid. Dus de bult komt nu echt vanuit de huid.

Voorlopig mag hij lekker bijkomen en gaan we langzaam de boel weer oppakken zodra dit kan en dan kijk ik nog wel of ik deze bult weer laat verwijderen. Heb niet zo'n zin in nog zo'n traject als deze.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:41

:D ik zie de foto en denk...huh?Word ik nu dement of was het echt het voorbeen....?
Lees dat je er weer pech bij hebt. |(
Vermoed dat je genoeg pech heb gehad.Hij is thuis!
Ik ga duimen dat het nu gewoon goed gaat!
Zoveel pech,je kunt het haast niet verzinnen ;(

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:50

Jeetje wat een verhaal. Heel veel sterkte.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:36

geerke schreef:
:D ik zie de foto en denk...huh?Word ik nu dement of was het echt het voorbeen....?
Lees dat je er weer pech bij hebt. |(
Vermoed dat je genoeg pech heb gehad.Hij is thuis!
Ik ga duimen dat het nu gewoon goed gaat!
Zoveel pech,je kunt het haast niet verzinnen ;(

:Y) klopt van het een naar het ander.

Heb vanavond foto's gemaakt van de bult zoals die er nu uitziet en zijn rechtervoorbeen wat niet meer in het verband zit maar van beide wordt je niet blij -O-
Kan ze helaas niet plaatsen met mijn mobiel (kan ze wel op "mijn album" zette maar geen url kopiëren om ze hier te plaatsen.

Zijn voorbeen vandaag eens goed bekeken maar deze is dik, warm en ook hierin zitten nog een 4-tal krammetjes.

Gelukkig is hij nog gewoon Don dus vanavond weer heerlijk gekroeld en genoten van het feit dat hij weer thuis staat!!